Урок позакласного читання на тему: "Символи нашої Батьківщини "

Про матеріал

Уточнити зміст поняття "символ", розширити уявлення дітей про святіші нашого народу. Активізувати читацьку пам'ять учнів. Сприяти вихованню шанобливого ставлення дітей до святинь, традиційісторії свого народу.

Перегляд файлу

 

 

Енергодарська загальноосвітня школа№7

Методична розробка уроку позакласного читання в 2 класі       Тема: " Символи нашої Батьківщини " Вчитель: Біюн С.Л.

2005р.

 

 

 

 

Тема:  Символи нашої Батьківщини.

Мета: Уточнити зміст поняття "символ", розширити уявлення дітей про святіші нашого народу. Активізувати читацьку пам'ять учнів. Сприяти вихованню шанобливого ставлення дітей до святинь, традицій  історії свого народу.

Обладнання: Ілюстрації з зображенням прапора, герба, калини, лелеки, тополі, верби, волошки, ромашки, цвіту яблуні , вишні; трава любистку, деревію, барвінку ; каталожні картки та виставка книг народознавчої тематики.

 

Хід уроку

 

I. Повідомлення завдань уроку та мотивація учбової діяльності.

 

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою "Символи нашої
Батьківщини".

Нам треба:

а) розтлумачити слово - символ;

б) познайомитися і запам'ятати державні та народні символи;

в) перевірити, як ми навчилися користуватися каталожною карткою; як можемо
підбирати книги за певною тематикою.

Нашу роботу побудуємо у формі змагання між групами. Виграє та команда, яка більше заробить фішок під час відповідей на мої запитання.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

 

1. Перевірка домашнього завдання

  • На попередньому уроці ми говорили про бібліотеку, книжки.
  • Скажіть, як називається картка, яка лежить у вас на парті? ( Каталожна)
  • Де можна зустріти такі картки? (в каталозі).

(Якщо діти не можуть дати відповідь, пропонується знайти її в посібнику "Книжечка – виручалочка " 2 (3) клас)

  • Як називається яскрава перша сторінка книги? (Обкладинка)
  • Як називається сторінка, з якої можна прочитати всі відомості про книгу?(Титульна сторінка)
  •         Молодці, ви запам'ятали з попереднього уроку дуже багато.

 

 

 

 

 

 

2. Розгляд книжкової виставки

  • Розгляньте книжки, представлені на виставці. Що в них спільного? (Діти дають
    різні відповіді, які вчитель узагальнює)
  • Так, ви праві, всі ці книжки про Україну, про наш народ. З них ви можете
    дізнатися про побут, кухню, працю українців та про символи українського народу.
  • Виберіть з виставки 1 книжку, ту, яка записана на каталожній картці.
  • Як ви вибирали свою книгу? ( Кожна група по черзі розповідає алгоритм
    вибору своєї книги)

   Алгоритм

  1. Знаходжу книгу з такою ж назвою, як на каталожній картці.
  2. Перевіряю автора, якщо інший , шукаю такого, як на картці.

- Молодці! (Вчитель визначає кращих)


ІІІ. Робота над темою уроку.

 

1. Знайомство з поняттям "символ".

- Вже декілька разів на уроці звучало слово "символ", а що    воно означає?
Доберіть до нього синоніми (знак, прикмета, ознака)

Узагальнення вчителя - на дошці:

  • Слово "символ" - грецьке означає знак, прикмета, ознака.
  • Складіть по 1 реченню від групи з цим словом.
  •  

2. Вступна бесіда про символи держави

а) Розповідь вчителя:

  • На світі дуже багато країн. їх нараховується 232. І кожна держава має свої
    власні символи.
  • Хто може назвати, що належить до державних символів?

б) Бесіда про символи України.

  • Як називається головна пісня держави? (гімн)
  • Хто автор слів українського гімну ? (П. Чубинський)
  • Хто написав музику ? (Михайло Вербицький)
  • Кому люди приписували авторство ? Чому ? ( Шевченку, бо полюбили слова )
  • Запам'ятайте, коли виконують гімн, треба вставати. Вставати треба і тоді, коли вносять прапор.
  • Розкажіть, що ви знаєте про наш прапор.
  • Про який символ державності ми ще не говорили ? (про герб)
  • Скільки років нашому гербу ? ( більше 1000)
  • Чому саме тризуб став гербом Української держави ? (три богатиря, три бажання...)
  • Про які символи ви розповіли ? ( про державні)

 

 

 

 

 

 

3.Знайомство з народними символами.

  • Але існують і символи народу.
  • Віками люди створювали легенди про різні рослини, приписували їм символи віри, надії, любові, вірності, нескореності, самотності, краси. Вшановували їх.
  • Порівняйте державні і народні символи. (Державні символи у кожної країни
    однакові: гімн, прапор, герб, а народні символи різні у кожного народу, їх
    більше)

 

4. Розповідь про вінок.

( По ходу розповіді вчитель вивішує на дошку назви квітів, для тренінгу пам'яті, дає дітям рослини; діти доторкуються до них, нюхають, запам'ятовують будову.)

Мабуть кожна дівчинка вміє плести віночок. А чи знаєте ви, що український віночок це не просто прикраса, але й оберіг - "знахар душі"- бо в ньому є така чаклунська сила, що біль знімає, волосся береже?

У віночок впліталося 20 квіток.

Найпочесніше місце належало Деревію. Ці дрібненькі білі квіточки здалека нагадують велику квітку. Коли квіти перецвітають, вітер розносить насіння далеко - далеко. Та де б не проросла ця рослинка, вона завше цвіте. Тому люди і вплели її до віночка, як символ нескореності.

Безсмертник дарує життя, здоров'я, тому і співають йому славу. А барвінок - до людської оселі, до городу тягнеться. Взимку відваром барвінку лікують простуду. Ним прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні вінки. Тому барвінок вважають символом життя.

Цвіт яблуні та вишні - символи материнської любові.

Квіти мальви, ружі та півонії - символи віри, надії, любові.

А ромашка у віночку наймолодша за віком. її вплели у віночок люди, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров'я, але дарує доброту, ніжність, її вплітають разом з гронами калини.

Стрічки до віночка теж вплітали притримуючись певної послідовності. (Діти вже читали про стрічки на віночку, тому вчитель лише вивішує його)

 

 ІV. Осмислення вивченого

 

1. Блок питань по державній символіці.

  • Які символи має кожна держава?
  • Які особливості мають символи Української держави? (Діти розповідають)

 

2. Визначення народних символів (гра)

- Чи можемо ми предмети, зображені на малюнках назвати символами народу?
( На дошці малюнки верби, калини, тополі, соняшника, волошки, банану.
 

Діти розповідають заздалегідь підготовлені легенди про народні символи)

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Тренінг пам'яті.

  • Згадайте і запишіть назви квітів, які впліталися до віночку.
  • Хто записав 10 назв? Молодці! Зачитайте.

2. Блок питань по народним символам.

  • Чому до віночку вплітали руту, мальву і півонію?
    - Яка квітка вважається символом нескореності? Чому?
  • Для чого у віночок чіпляли стрічки ?
  • Якої довжини мали бути стрічки?

3. Закінчіть мою фразу.

  • Золотий тризуб на блакитному тлі символ ... (влади)
  • Національний гімн - це урочиста ... (пісня)
  • Гімн України написав Павло... (Чубинський)
  • Композитор Михайло ... (Вербицький)
  1. Домашнє завдання

 

Читайте українські народні казки. Зробіть до однієї книги каталожну картку.

 

VII. Підсумок

 

- Чи всі завдання, поставлені перед уроком ми виконали?
Назвіть ці завдання

а) розтлумачили слово - символи;

б) познайомилися і запам'ятали державні символи та народні;

в) перевіряли, як ми вміємо користуватися каталожними картками.

  • Порахуйте фішки, зібрані вашою групою. (Діти складають свої фішки в
    загальну купу і рахують)
  • Хто в групі більше отримав фішок?

Вчитель оголошує переможців. Виставляє оцінки.

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку