Урок позакласного читання "Своєрідність японської культури".

Про матеріал
Матеріал уроку використовуєтьтся для позакласного читання. Допомагає учням розкрити особливості японської культури, вчить розповідати про народні звичаї, мистецтво Японії, розвиває образне мислення, фантазію, виховує повагу до японської культури.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання у 8  класі.

 Тема: Своєрідність японської культури.

  Мета: розкрити особливості японської культури, вчити розповідати про народні звичаї, мистецтво Японії, розвивати образне мислення, фантазію, виховувати повагу до японської культури.

Обладнання:  фотографії та ілюстрації із зображенням краєвидів Японії,  географічна карта світу, зразки ікебани, презентація.

                                                          Зміст уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

- Слово вчителя. Сьогодні ми здійснимо уявну подорож до країни де давні традиції і найсучасніші технології, безперечний кодекс честі самурая, до далекої від нас країни світанкового сонця – Японії. Ми ознайомимось з деякими звичаями японського народу, традиціями, «побуваємо» в японській хатині, побачимо вишукані кам’яні сади і нестримні хмарочоси. 

ІІ Актуалізація опорних знань.

  • Що вам відомо про Японію?

Повідомлення першого учня.

 Японія розташована на гористих чотирьох тисячах островах, які тільки на чверть придатні для  проживання. Найвищою є гора Фудзі на острові Хонсю. Гора Фудзі – це образ вічності, національна святиня, що надихає художників і поетів.

Повідомлення другого учня.

   Японці змушені були проживати на одному місці (за наказом імператора не мали права на переміщення), тому дім – це головне. Будинок і все, що в ньому,- священне для японців. Чашка, капці – продовження тебе, твоєї суті, можуть багато розповісти про своїх господарів. Японці прикрашають свій дім, тому звичайні побутові речі, навіть циновка чи рослини в домі, сприймаються як твори мистецтва.

     Дуже ціниться прикладне мистецтво:

    ікебана – це музика квітів, вона виконує пісню про красу природи. Перші ікебани були       великі, до трьох метрів;

   бонсай – вирощування карликових дерев у горщиках;

    тяною – чайна церемонія ;

   орігамі – мистецтво  складання фігурок з аркушів паперу;

Повідомлення третього учня.

        В японців багато сімейних свят. П’ятого травня – свято для хлопчиків. В цей день у дворах будинків вивішують на жердинах кольорових коропів із тканини. Такі вироби -символи  мужності й наполегливості, а їхня кількість така ж, скільки хлопчиків у сім'ї.

    Третього березня для дівчаток відзначається Свято ляльок. У кожному домі зберігається спеціальний набір ляльок, у якому обов’язково є імператор та імператриця. В цей день ляльок виставляють на спеціальній підставці для загального огляду.

Повідомлення четвертого учня.

Японська культура сформувалася під могутнім впливом китайської культури. Так, Японією була запозичена китайська писемність – ієрогліфи. Мандрівні монахи принесли з Китаю вчення буддизм, що було визнано офіційною релігією Японії.

Повідомлення п’ятого учня.

Особливе ставлення у японців до лісів. Близько двох третин японських островів складають гори, переважно вкриті густими лісами. Серед них найкрасивіші – кедр та японський кипарис. У країні розвинута так звана «дерев’яна культура» - різноманітні дерев’яні споруди та предмети(храми, будинки, побутові речі тощо). У давні часи японці вірили, що дерева мають душу, що боги зійшли з небес по велетенських деревах. В Японії є багато храмів, де величезні сторічні дерева підперезані солом’яними поясами, які означають, що дерево святе.

 

Повідомлення шостого учня.

Сучасні японці з великою шаною ставляться до своїх традицій. Так, на вулиці чи на роботі вони носять європейські костюми, але вдома та на свята обов’язково одягають національну одежу – кімоно.

ІІІ. Підсумкова бесіда.

  • До якої країни ми «подорожували»?
  • Що ви дізналися про Японію?
  • Назвіть приклади прикладного мистецтва.
  • Які сімейні свята відзначають в Японії?
  • Назвіть найкрасивіші дерева Японії.
  • Як називається японський національний одяг?
  • Звідки запозичені ієрогліфи?

Заключне слово вчителя.

Закінчилася наша уявна подорож до країни де сходить Сонце. Багато цікавого ми дізналися про Японію. Дякуємо учням, які були екскурсоводами.

 

 

doc
Додано
16 червня 2021
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку