22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. Тема: Подорож до лісу Казок

Про матеріал
Мета: Продовжити знайомство учнів з казками, казковими героями. Розвивати фонетичний слух, пам'ять, увагу, спостережливість, старанність. Вчити працювати з деформованим текстом. Розвивати інтерес до усної народної творчості: казок, загадок. Виховувати почуття дружби, доброзичливість, любов до Батьківщини. Формувати національну свідомість учнів, соціальну, полікультурну, пізнавальну компетентність.
Перегляд файлу

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

2 клас

 

 

Тема:  Подорож до лісу Казок.

Мета: Продовжити знайомство учнів з  казками, казковими героями. Розвивати фонетичний

            слух, пам'ять, увагу, спостережливість, старанність. Вчити працювати з деформованим

            текстом. Розвивати інтерес до усної народної творчості: казок, загадок. Виховувати

            почуття дружби, доброзичливість, любов до Батьківщини. Формувати національну 

            свідомість учнів, соціальну, полікультурну, пізнавальну компетентність.

.

 

 

 

 

 

                                                              Хід уроку

 

І. Організаційний момент. Мотивація учнів.

  • Сьогодні на уроці ми повинні бути уважними, старанними, вміти швидко і правильно читати, відповідати, допомагати один одному.
  • Діти, чи любите ви казки? А сьогодні ви самі будете брати участь у казці.

1 учень: Нова казка - нова радість

               Для великих діточок.

               Раді слухати ми казки,

               Вклавшись спати на бочок.

               Від бабусі, від матусі

               Слово казки нам прийшло,

               А тепер ми самі в книзі

               Їх читати можемо.

2 учень. Наче мишки тихо-тихо

              Її слухали всі ми.

              Як добро змагало лихо,

              То раділи разом ми.

              За вікном минула осінь

              І зимі дала дорогу.

              Нова казка - зустрічайте,

              В нас стоїть біля порогу.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  • До лісу Казок ми почнем мандрувати,
  • Багато  цікавого можем пізнати.
  • Казкові герої зустрінуться там,
  • Цікаві завдання знайдуться всім нам.
  • А щоб не заблукати, нам знадобиться провідник. Хто ж покаже нам дорогу до Казкового лісу?
  • Він і круглий і рум'яний,
  • Втік від діда і від баби.
  • Котиться як той клубок.
  • Хто ж це, дітки?  ( Колобок)
  • Помандруємо з Колобком до лісу Казок.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • На узліссі зустрічаємо ми Зайчика.
  • Колобок, клобок, я тебе з'їм, коли ти мої загадки не відгадаєш. З якої казки?

 

  • 1. Виросла велика
  • На грядці у діда.
  • Діду всі допомагали,
  • Її довго витягали:
  • Баба, внучка, пес і кішка,
  • І маленька мишка.                            (Ріпка)

 

  • 2. Дід і баба лісом, йшли,
  • Качечку вони знайшли
  • Качка дівчинкою стала,
  • В хаті їм допомагала.                      ( Кривенька качка)

 

  • 3. Кіт з лисицею зустрівся
  • І у лісі поселився.
  • Звірі на обід прийшли,
  • Ледве ноги унесли.                          ( Пан Коцький)

 

  • 4. Півник Котика не слухав,
  • У віконце визирав.
  • В лапи до лисиці втрапив,
  • Ледве-ледве не пропав.
  • Котик його рятував,
  • Від Лисиці забирав.                        ( Котик і Півник)

 

  • 5. Загубив дід рукавичку-
  • Для звіряток теплий дім.
  • Сім звіряток помістилось
  • У м'якому домі тім.                          (Рукавичка)

 

  • 6. Чекали маму козлята,
  • Впустили вовка злого в хату.           ( Вовк і семеро козлят)

 

  • 7. Заєць з їжачком змагались,
  • Хто швидше бігає дізнались.           ( Їжачок та Заєць)

 

  • Зайчик: Загадки ви відгадали,
  • Казочки усі впізнали.
  • Вас до казки пропускаю,
  • гарно вчитися бажаю.

 

ІV. Робота з казками.

  1. - Покотився Колобок далі. А назустріч нам Вовк.

Вовк: Колобок, Колобок я тебе з'їм, коли ти мені не допоможеш міст через річку побудувати.

  • А щоб дошки у містка з'єднати, треба до звукових схем відповідні слова підібрати:

 Івасик   * / -*/- * -/

Телесик - * / - * / - * -

Коза -* / - *

Дереза  - * / - * / - *

 

  • Назви яких казок ми прочитали ?  ( Івасик Телестк, Коза — Дереза)

 

Зберіть прислів'я:

 

  1. Добром, не, чужим, забагатієш.

( Чужим добром не забагатієш)

 

  1. Прикрістю, радістю, кінчається, зло, доброта.

(Зло кінчається прикрістю, доброта - радістю)

 

  • Яке  прислів'я до якої казки підходить?

 

  •  Пояснити.

 

  1. Подякував Вовк Колобкові за допомогу:

 

Вовк: - Дякую всім за роботу,

              Пропускаю далі вас.

              І щасливої дороги

              Вам бажаю, другий клас.

 

        Покотився Колобок по дорозі і вивів нас на галявину.А там на пеньочку сидить Ведмідь.

 

Ведмідь:  Не пущу я в казку вас,

                 З'їм  я Колобка якраз.                    

                 Коли хочете пройти,

                 Прочитайте вірш мені.

 

 Читання казки Г.Бойка “Слово честі”.

 

  Бесіда за змістом казки:

 

  • Скільки синів було у ведмедя?
  • Куди зібралися ведмежата?
  • Кому давав слово честі ведмідь Тупотій?
  • Чи виконав він свої обіцянки?
  • Чому вчить ця казка? Яка головна думка твору?
  • “Слово честі — мудре слово. Слово дав - обов'язково   скрізь дотримуй ти його”
  • Які прислів'я можна підібрати до цієї казки?
  • Дав слово - тримай його.
  • Брехуна знати не по словах, а по ділах.
  • Де нема честі, там нема щастя.
  • Яка совість, така й честь.
  • Честь важить більше за гроші.
  • Обіцяй не словом, а ділом.

 

Ведмідь: Я бачу, що ви добре навчилися читати, вмієте відповідати на запитання. Молодці!

                 До побачення.

 

 

Фізкультхвилинка.

 

 

 

Час настав нам відпочити

І зарядку всім зробити.

Ось із хмарки дощ полив,

Всіх до нитки намочив.

Полетіли птахи в гнізда,

Вилізли на дуб більченята.

Сховалися в кущі зайченята.

Тільки хитра лисиця

Хмари, грому не боїться.

А лісом тихо ступає,

Під кущами зайців шукає.

 

 

Зайці! Ховайтесь хто куди,

Нас не знайдеш ти ніколи.

 

( Діти присідають, лисичка дивиться, хто з учнів погано сховався).

 

 

    Ми сміялися, раділи,

    Вправи весело робили

    Тепер можем знов читати,

     Слухати, відповідати.

 

4.Робота з деформованим текстом.

  • Нас Лисичка зустрічає,
  • Допомоги вимагає.
  • Щоб ми казочку зібрали,
  • По-порядку розказали.

 

   Треба правильно пронумеровати речення, щоб вийшов зв'язний текст.

 

5. Котик врятував Півника.

4. Лисичка виманила Півника з хати.

2. Котик пішов до лісу рубати дрова.

1. Жили собі Котик і Півник.

3.Півник не послухався Котика.

 

   Читання утвореної казки.

 

  • А хто знає, як Котик врятував Півника?
  •   Розкажіть.

 

Лисичка: Дякую вам за цікаву казочку.

                   Щасливої вам дороги додому.

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Ось і закінчилася наша подорож.
  • Що вам сподобалося найбільше?
  • Яке завдання виявилося складним?

 

 

 

 А щоб дізнатися,хто дякує вам за гарну роботу на уроці, треба розгадати кросворд:

 

                      1.   П І В Н И  К

                                   2.  Ї Ж А  К

                                         3.   З  А Є  Ц  Ь

                               4. В О В  К

                                   5.   Р    А  К          

 

  1. Хто знайшов колосок у казці?
  2. Хто у казці обігнав зайця - хвалька?
  3. Хто перший зустрів Колобка у лісі?
  4. Хто ловив рибу  хвостом?
  5. Хто вигнав козу із зайчикової хатки?
  • Яке слово ви прочитали у клітинках?
  • Казка дякує вам, дітки, за те що ви з нею дружите, читаєте, розповідаєте, не забуваєте. Завжди пам'ятайте: “Казка вчить, як на світі жить”.
doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
19 лютого
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку