Урок позакласного читання.Тема: " Світ літературної казки".

Про матеріал
Розширити уявлення учнів про казку: вчити їх слухати, читати, аналізувати зміст казок, глибоко відчувати казку, її добрих героїв; закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку; збагачувати словниковий запас, удосконалювати техніку читання віршованих казок; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, образне мислення; виховувати чуйність, доброзичливість, любов до казки.
Перегляд файлу


 

Тип уроку: урок-подорож

Мета: розширити уявлення учнів про казку: вчити їх слухати, читати, аналізувати зміст казок, глибоко відчувати казку, її добрих героїв; закріплювати вміння розпізнавати народну та авторську казку; збагачувати словниковий запас, удосконалювати техніку читання віршованих казок; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, образне мислення; виховувати чуйність, доброзичливість, любов до казки.

Обладнання: Збірки, персонажі казок (силуетні картинки), виставка дитячих малюнків, ілюстрацій до казок, книга-хрестоматія «Золоті перлини», мультимедійна дошка, комп’ютер.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1) Привітання.

2) Психологічний настрій.

Вчитель. Візьміть один одного за руку, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій!

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1) Бесіда.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожі. Адже всі ми любимо мандрувати. Яку дорогу обрати, куди вирушити? Допоможе нам ось ця таблиця. Потрібно з’єднати букви стрілочками і прочитати назву нашої подорожі.

                                       

Світ

ez1                  лі                                   ра 

                                        те

ez1             тур                                       ної

                           каз                        

                                                                   ки            

Тож  вирушаймо! (Звучить музика із казок)

Вчитель.                     Казок країна чарівна,

У гості на вас чека вона.

Адже ви вже не малі,

А ви – справжні школярі.

Тож вважаю, що як раз

Урок казки розпочати час.

2) Мовленнєва розминка.

- Щоб потрапити у світ казок, нам потрібно провести мовленнєву розминку.

а)дихальні та артикуляційні вправи;

б) робота зі скоромовками.  

3) Вікторина «Яка казка?»

- Ми наближаємось до Палацу казок, але на шляху вікторина.

1) В одного чоловіка був кіт старий, такий старий, що вже нездужав і мишей не ловив… («Пан Коцький»)

2) Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка. Тай загубив дід … («Рукавичка»)

3) А мишенят і кликати не треба: вони вже за столом… («Колосок»)

4) Оленка показала Івасику, як на лопату сісти … («Івасик-Телесик»)

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу

 1. Ми потрапили до палацу казок. Перша наша зупинка – виставка книг з народними та літературними казками.

 

ez1 

 

 

 

 

 

2) Опрацювання казок в групах – друга зупинка. Кожна група має свій девіз, що він означає ви скажете в кінці уроку.

І група «В казках завжди перемагає добро»

ІІ група «Від гарної казки, і собі хочеться бути кращим, добрішим, ласкавішим»

ІІІ група «Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем»

1. Казка «Палле сам на світі» І.Сігсгорд (с.39-45 з хрестоматії «Золоті перлини»)

ez1Учні І групи по черзі переказують зміст казки і демонструють власні малюнки до неї.

 

 

 

 

2. Казка про Золотого півника О.С.Пушкіна (переклад М.Рильського) (с.45-53 з хрестоматії «Золоті перлини»)

ІІ група обговорює казку і демонструє власні малюнки.


ez1 

 

 

 

 

 

 

3. Казка «Трамвай і Щиглик» Ю.Ярмиш (с. 53-55 з хрестоматії «Золоті перлини»)

ІІІ група демонструє власні малюнки і відповідає на запитання.

 

 

ez1 

 

 

 

ІV.                                                               (Третя зупинка)

V. Доповнення, розширення читацького досвіду учнів.

Четверта зупинка.

1. О.Олесь «Водяничок» (скорочено).

1) Розгадування кросворда. (Учні читають, розгадують загадки, записані на дошці. Відгадки записують у кросворд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Собака, лис, каченя, бабуся, ведмідь стали героями твору відомого українського письменника, прізвище якого прочитаємо з кросворда (Олесь).

Розповідь учителя про Олександра Олеся.

- Які твори цього письменника ми вже читали? (Якщо діям важко пригадати, учитель може нагадати початок назви твору, а учні закінчують: «Є слова, що білі, білі…», «Ялинка», «Серед краси», «Білі гуси летять над лугами», «Все навколо зеленіє», «Два хлопчики»).

- Олександр Іванович Кандиба, а таким є справжнє прізвище Олександра Олеся, з дитячою літературою поріднився тоді, коли у нього з’явився син Олег, якого він називав Лелекою. Поет у віршовій формі розказував Олегові про абетку, математичні премудрості, а ще – про зайчиків, курей, гусей, качок і лисичок. П’єсу-казку «Бабусина пригода» він теж створив для сина, з яким дуже любив гратися.

2) Словникова робота.

 

 

 

3) Читання казки (вчитель, кращі учні)

4) Читання ланцюжком.

5) Перевірка сприймання змісту казки.

 

 

 

 

 6) Вибіркове читання.

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку.

ez1Бесіда.

- Так чому навчили нас казки?

- Що означають девізи кожної групи?

- Якими знаннями ми збагатили свій світ?

Учень.      Сьогодні на уроці нас вчителька навчила

На прикладах відомих, як гарними нам бути.

Щоб ми казки ці знали, і завжди пам’ятали,

Людьми росли старанними і добрими були!

Учениця. Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть,

Ніколи не забудь, про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують, а добрими стають.

Вчитель. Ось і закінчилась наша усна подорож у літературну казку. Моє вам побажання: читайте, вивчайте казки! Нехай вони ідуть по світу разом з н

 

 

 

 

 

ами, живуть серед нас і після нас. Хай вчать нас, як треба по правді жити.

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку