Урок позакласного читання у 8 класі.
Тема: Своєрідність японської культури.
Мета: розкрити особливості японської культури, вчити розповідати про народні звичаї, мистецтво Японії, розвивати образне мислення, фантазію, виховувати повагу до японської культури ( слайд 1)
Обладнання: фотографії та ілюстрації із зображенням краєвидів Японії, географічна карта світу, зразки ікебани, презентація.
Урок позакласного читання у 8 класі.
Тема: Своєрідність японської культури.
Мета: розкрити особливості японської культури, вчити розповідати про народні звичаї, мистецтво Японії, розвивати образне мислення, фантазію, виховувати повагу до японської культури ( слайд 1)
Обладнання: фотографії та ілюстрації із зображенням краєвидів Японії, географічна карта світу, зразки ікебани, презентація.
Зміст уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
- Слово вчителя. Сьогодні ми здійснимо уявну подорож до країни де давні традиції і найсучасніші технології, безперечний кодекс честі самурая, до далекої від нас країни світанкового сонця – Японії. Ми ознайомимось з деякими звичаями японського народу, традиціями, «побуваємо» в японській хатині, побачимо вишукані кам’яні сади і нестримні хмарочоси(слайд2)
ІІ Актуалізація опорних знань.
Повідомлення першого учня.
Японія розташована на гористих чотирьох тисячах островах, які тільки на чверть придатні для проживання. Найвищою є гора Фудзі на острові Хонсю. Гора Фудзі – це образ вічності, національна святиня, що надихає художників і поетів(слайд 3);
Повідомлення другого учня.
Японці змушені були проживати на одному місці (за наказом імператора не мали права на переміщення), тому дім – це головне. Будинок і все, що в ньому,- священне для японців. Чашка, капці – продовження тебе, твоєї суті, можуть багато розповісти про своїх господарів. Японці прикрашають свій дім, тому звичайні побутові речі, навіть циновка чи рослини в домі, сприймаються як твори мистецтва(слайд 4);
Дуже ціниться прикладне мистецтво(слайд 5)
ікебана – це музика квітів, вона виконує пісню про красу природи. Перші ікебани були великі, до трьох метрів(слайд 6);
тяною – чайна церемонія;
орігамі – мистецтво складання фігурок з аркушів паперу(слайд 7);
Повідомлення третього учня.
В японців багато сімейних свят. П’ятого травня – свято для хлопчиків. В цей день у дворах будинків вивішують на жердинах кольорових коропів із тканини. Такі вироби -символи мужності й наполегливості, а їхня кількість така ж, скільки хлопчиків у сім'ї.
Третього березня для дівчаток відзначається Свято ляльок. У кожному домі зберігається спеціальний набір ляльок, у якому обов’язково є імператор та імператриця. В цей день ляльок виставляють на спеціальній підставці для загального огляду(слайд 8).
Повідомлення четвертого учня.
Японська культура сформувалася під могутнім впливом китайської культури. Так, Японією була запозичена китайська писемність – ієрогліфи. Мандрівні монахи принесли з Китаю вчення буддизм, що було визнано офіційною релігією Японії(слайд 9).
Повідомлення п’ятого учня.
Особливе ставлення у японців до лісів. Близько двох третин японських островів складають гори, переважно вкриті густими лісами. Серед них найкрасивіші – кедр та японський кипарис. У країні розвинута так звана «дерев’яна культура» - різноманітні дерев’яні споруди та предмети(храми, будинки, побутові речі тощо). У давні часи японці вірили, що дерева мають душу, що боги зійшли з небес по велетенських деревах. В Японії є багато храмів, де величезні сторічні дерева підперезані солом’яними поясами, які означають, що дерево святе (слайд 10).
Повідомлення шостого учня.
Сучасні японці з великою шаною ставляться до своїх традицій. Так, на вулиці чи на роботі вони носять європейські костюми, але вдома та на свята обов’язково одягають національну одежу – кімоно(слайд11).
ІІІ. Підсумкова бесіда.
Заключне слово вчителя.
Закінчилася наша уявна подорож до країни де сходить Сонце. Багато цікавого ми дізналися про Японію. Дякуємо учням, які були екскурсоводами (слайд 13).