Урок позакласного читання "Українські народні казки"

Про матеріал
Тема: Українські народні казки. Мета. Узагальнити та систематизувати знання дітей із розділу "Українські народні казки", формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; підтримувати інтерес до казки, розвивати пам'ять, спостережливість, уявлення, діалогічне й монологічне мовлення, вміння відтворювати зміст прочитаного, виховувати бажання поповнювати свої знання, збагачувати словниковий запас, бережливе ставлення до будь-якої книжки.
Перегляд файлу

Тема:    Українські народні казки.

 

Мета.   Узагальнити  та  систематизувати  знання  дітей  із  розділу "Українські  народні  казки",   формувати  уміння  і  навички  аналізувати,  робити  висновки  з  прочитаного;  підтримувати  інтерес  до  казки,   розвивати  пам'ять,  спостережливість,   уявлення,   діалогічне  й  монологічне  мовлення,  вміння  відтворювати  зміст  прочитаного,  виховувати  бажання  поповнювати  свої  знання,  збагачувати  словниковий  запас,  бережливе  ставлення  до  будь-якої книжки.

 

Хід  уроку

І.   Організаційний  момент.

 Психологічний настрій учнів на урок.

Уже  дзвінок  нам  дав   сигнал:

Працювати  час  настав

Тож  і  ми  час у  не  гаймо.

Роботу  швидше  починаймо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 2)

 

ІІІ. Мовленнєва розминка.

1.Девіз уроку:      Казок чимало є на світі –          (Слайд 3)

і веселих і сумних.

Хіба зможемо прожити

ми без них?

 

2. Бесіда  з  елементами  розповіді.

- Казка - давній  і  мудрий  порадник.  Це  вона  дає  перше  уявлення  про добро  і  зло,  правду  і  неправду,  чесність,  справедливість.

    Казка  народилась  у  сиву  давнину.  Дитинство  невіддільне  від  неї.  Пригадайте,  як  ви  слухали,  затамувавши  подих,  про  курочку  рябу,  котика  і  півника,  колобка,  хитру  лисичку,  обдуреного  вовка.

 - Сьогодні  ми  ще  раз  перегорнемо  сторінки  улюблених  книжок,  зустрінемося  з  улюбленими  героями.  Звичайно,  у  котрий  раз  побачимо,  як  добро  перемагає  зло.

                      Сьогодні  ми  казку  до  нас  запросили

                      Щоб  бачити її,  і  слухати  гуртом.

                      А  казка  у  лісі  десь  там  заблудилась,

                      Давайте  її  погукаємо  разом.  (Казочка!Казочка)

 

3. Слухання  запису  пісні  "Розкажи  мені  казку."

Мамо,  розкажи  мені  казку -

Про  хитрого   короля.

Про  мудрого  коваля

Про  красуню  царівну.

Про  сопілку  чарівну,

Про  бубликів  в'язку,

Розкажи  мені  казку.

 

 

4. Зустріч з казкою. (Слайд 4)

Вітаю  вас,  дорогі  малята,

Від  усіх  казок  низький  вам  уклін.

Я - казка  мудра,  хочу  вам  сказати.

Що  кожен  з  вас   повинен  мене  знати.

Бо,  кажуть,  казка  вчить  на  світі  жити,

Та  правду  й  волю  завжди  боронить.

Я,  казка,  друзі  добра  й  чарівна.

Мене  ви  знаєте  і  любите,  мабуть.

 

5. Скоромовки. (Слайд 5)

Скоро мовлю скоромовку.

Скоро, скоро мовить Галка

Скоромовки-спотиканки.

Слово в слово, слово ловко

Скоро мовить скоромовка.

 

                            (Слайд 6)

Сім братів королів

В королівстві кольорів.

Кожен король керує,

В королівстві королює.

 

Скоромовка будується на утрудненій вимові звуків. Її слід промовляти дуже швидко, а це не завжди вдається. Тому скоромовку ще називають спотиканкою.

 

6. Розвиваймо мовлення. (Слайд 7)

Пояснення фразеологізмів.

Ведмежа послуга – невдала послуга, допомога, що спричиняє неприємності.

Убити двох зайців – виконати одночасно два різні завдання.

Провезти зайцем – провезти кого-небудь без квитка.

Боби розводити – теревенити, базікати, вести нікому не потрібні розмови.

Ганяти як солоного зайця – не давати відпочинку, передишки кому-небудь.

 

IV.  Узагальнення  та  систематизація  знань.

Впізнай  казкового героя. Назви казку. (Слайд 8)

  1. Дві білочки.

1. 1. Відповіді на запитання.

1) Яку вдачу мали білочки?

2) Як вони провели літо?

3) Як жилося дбайливій білочці взимку?

4) Як жилося лінивій білочці взимку?

5) Що навчило ліниву білочку працювати?

1. 2. Вибіркове читання.

 

 

 

  1. Казка про молоду рибку і пана боба.
  1. 1. Відповіді на запитання.
  1. Чому біб привітався не дуже чемно з молодою рибкою?
  2. Як ви розумієте прислів’я?
  3. Як це прислів’я співвідноситься зі змістом казки?
  1. 2. Вибіркове читання.

 

  1. Зайчикова хатинка.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Назвіть героїв казки?
  2. Хто з них вам сподобався і чому?
  3. Як звірі виганяли Лисичку із Зайчикової хатки?
  4. Чому Зайчик почав жити разом із Півником?
    1.        Вибіркове читання.

 

  1. Як півень лисицю обдурив.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. З чого видно, що Півень був кмітливим і сміливим?
  2. Яку клятву дала собі Лисиця?
    1.        Вибіркове читання.

 

  1. Жайворонок і мавпа.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Чому жайворонок образився на мавпу?
  2. Як вона поставилася до жайворонка?
  3. Чи можна назвати жайворонка і мавпу справжніми приятелями?
  4. Як ви можете пояснити вчинки мавпи і жайворонка?
    1.        Вибіркове читання.

 

  1. Господиня і рак.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Як рак ходив по дріжджі?
  2. Кого висміює ця казочка?
    1.        Вибіркове читання.

 

  1. Сніг і заєць.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Чому заєць гірко заплакав?
  2. Що ви дізналися про життя зайчика взимку?
  3. Чому заєць міняє свій зимовий кожушок на літній?
  4. Хто з героїв казки вам сподобався?
  5. Хто з них був людяним, добрим?
    1.        Вибіркове читання.

 

 

 

 

  1. Лев та ведмідь.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Як мали б вчинити лев та ведмідь?
  2. Як би вони вчинили по-дружньому?
  3. Які прислів’я можна використати за змістом казки?
    1.        Переказ змісту казки по-іншому.

 

  1. Сліпий кінь.
    1.        Відповіді на запитання.
  1. Як кінь урятував свого господаря?
  2. У чому виявилась невдячність і жорстокість господаря?
  3. Що трапилось з конем?
  4. Що означає бути милостивим?
    1.        Вибіркове читання.

 

10. Завдання  від  їжачка. (Слайд 9)

Погляньте.  Хто  це  до  нас  завітав?   

Дивина! Живий клубок

Покотився в наш садок.

 Має сотню голочок.

Хто це, друзі?

                     (Їжачок)

10.1.Так,  молодці.  Але  він  прийшов  не  з  пустими  руками,  а  із  прислів’ями, які ми повинні пояснити. (Слайд 10)

Гірко поробиш, солодко з’їси.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Що нині утече, те завтра не зловиш.

Яке «помагайбі», таке й «доброго здоров’я».

Спершу слово зваж, а потім скаж.

Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова – ворогів.

Де незгода, там часто шкода.

Добре братство краще багатства.

Краще солом’яна згода, як добра сварка.

10.2. Прочитайте прислів’я. (Слайд 11)

Людина без друга, що дерево без коріння.

Сій вчасно, то вродить рясно.

10.3. Закінч прислів’я. (Слайд 12)

Без роботи день роком стає.

Добре шукай, знайдеш – тримай.

Вік живи, вік учись.

Бджола мала, а й та працює.

 

11.Гра  "Мозковий  штурм"

-Дуже  хоче  з  нами  погратися  лисичка-сестричка.

-Діти,  пограємося  з  руденькою.

Лисичка  нам  принесла  чарівну  квіточку.  На  пелюстках  ромашки  є  завдання.  Вам  потрібно брати  по  одній  пелюстці  і  відповідати  на  питання.

"Як  називають  художній  твір,  у  якому  обов'язково  є  щось  чарівне,  незвичайне,  фантастичне,  нереальне? (Казка)

"Які  існують  дві  окремі  групи  казок?  (Народні  і  авторські)

"Чим  вони  відрізняються  одна  від  одної?

"Які  три  види  казок  ми  вивчаємо  у  початковій  школі?  (Казки  про  тварин,  чарівні,  соціально-побутові)

"Які  казки  ми  вивчаємо  у  2  класі?  ( Про тварин)

"Хто  головні  герої  цих  казок?  (Тварини)

 

V.Підсумок  уроку. (Слайд 13)

1. Вчитель.   Дорогі  діти!  Я  вам  дуже  вдячна  за  любов  до  рідної  мови,  за  уважне  читання  казок,  за  те  що  ви  любите  і  шануєте  рідне  слово.  Бажаю  вам  подальших  успіхів  у  навчанні.

Швидко  спливають  хвилинки,

От  і  прощатись  пора.

Я  на  прощання  вам  зичу:

Щастя,  здоров'я,  добра.

2.Підведення  підсумків  роботи  учнів  на  уроці.  Оцінювання.

-  На  нашому  уроці  присутня  тітонька  Сова  з  лісової  школи.  Вона  дуже  задоволена  вами.  Ви  були  активні,  давали  повні  відповіді.  Тому  кожному  з  вас  вона  вручає  медаль  "Справжній  казкар"  .  Тітонька  Сова  повертається  у  свою  школу,  до  своїх  учнів,  а  вам  каже:  "До  нових  зустрічей".

 

VI.  Домашнє  завдання. (Слайд 14)

Розділ 4. Осінь щедра, осінь золотава, с.62 – 83.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку