Урок позакласного читання в 4 класі "У світі пригод (за повістю Сергія Гридіна «Федько, прибулець з інтернету»)"

Про матеріал
Урок позакласного читання "У світі пригод (за повістю Сергія Гридіна «Федько, прибулець з інтернету»)" розроблено за посібником «Українська мова» Частина 3(2), автори І.В.Гавриш, Н.Ф. Андрєєва, В.І.Пімонова (НПП «Інтелект України»)- Харків: СТЕМ ОСВІТА, 2022
Перегляд файлу

                                                                                              Полив’ян Л.В.

                  Урок позакласного читання в 4 класі

Тема. Урок позакласного читання. У світі пригод

(за повістю Сергія Гридіна «Федько, прибулець з інтернету»).

Мета. Ознайомити  із творчістю Сергія  Гридіна  та засвоювати зміст повісті «Федько, прибулець з інтернету» (скорочено) та особливості пригодницького твору; формувати вміння усно  висловлювати свої думки, почуття, аргументовано пояснювати факти   державною мовою; вдосконалювати читацькі навички, розвивати вміння характеризувати дійових осіб, розрізняти у пригоді комічне, смішне і небезпечне; розвивати зв’язне мовлення, уяву, критичне мислення, творчу активність, пізнавальні інтереси, об’єктивну самооцінку, спостережливість, увагу,  уміння працювати з підручником, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, уміння визначати  власні навчальні цілі та способи їх досягнення; формувати зацікавленість уроками читання; збагачувати словниковий запас здобувачів освіти; виховувати любов до книги.

Очікувані результати:

  • вільно володіють державною мовою;
  • усно висловлюють свої думки: почуття,
  • засвоюють особливості пригодницького твору;
  • уміють розрізняти у пригоді комічне, смішне і небезпечне;
  • висловлюють  своє міркування щодо змісту висловів письменників;
  • знають літературознавчі терміни та вивчили, що таке ТРИЛОГІЯ;
  • визначають основну думку твору;
  • удосконалюють навички читання, уміння виділяти головне;
  • характеризують головних персонажів тексту;
  • збагачують словниковий запас;
  • правильно формують відповіді на запитання.

 

Обладнання. Ноутбук, посібник «Українська мова» Частина 3(2),

 автори І.В.Гавриш, Н.Ф. Андрєєва, В.І.Пімонова (НПП «Інтелект України»)- Харків: СТЕМ ОСВІТА, 2022

Хрестоматія для позакласного читання, 4 клас: у 2 ч. Ч. ІІ / уклад.: І.В.Гавриш, Н.Ф. Андрєєва, В.І.Пімонова. – Харків: СТЕМ ОСВІТА, 2022

 

                                           Хід уроку

І. Організаційний етап. Налаштування учнів на успішну спільну плідну працю в умовах емоційно- комфортного клімату на уроці.

- Рада вітати Вас на уроці  пізнавального читання. Вас чекає цікава пізнавальна інформація, фантастична мандрівка у віртуальний світ з персонажами  прочитаної повісті. Що ви візьмете із собою на урок?

( увагу, активність, старанність,…)

  • То ж вперед, до плідної співпраці! Та спершу,  хочу Вас запитати, чи любите ви  подорожувати?

ІІ.  Етап мотивації до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу. Аналіз теми уроку та визначення загальних, особистісних завдань учнів на урок.

  1. Повідомлення теми уроку.
  2. Визначення загальних та особистісних завдань на урок.

-Пропоную поміркувати над висловами французького письменника та філософа Римської імперії.

 

« Подорожі вчать більше, ніж будь-що інше. Іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома.»

                                                                                       Анатоль Франс

 

«Світ -це книга. І хто не подорожував ним – прочитав у ній лише одну сторінку!»

                                                                               Августин  Аврелій

 

  • Французький письменник вважав, що один день подорожі дає більше, ніж десять років життя вдома?
  • Як ви розумієте думку Августина Аврелія?
  • Чи мрієш ти про подорожі? Якою уявляєш свою мандрівку?
  • Які книги про пригоди тобі відомі?

- Під час подорожей не лише пізнаємо нове, часто трапляються пригоди. Є письменники, які розповідають про власні пригоди  або інших людей під час подорожей, чи описують видумані, фантастичні події.

-Як називаються такі твори?

- Чому пригодницькі твори читати легко, цікаво, захоплююче, підкаже нам вправа «Фотоапарат»

(Демонстрація тексту вправи «Фотоапарат»: У пригодницькому творі події непередбачувані й швидко змінюються. Під час демонстрації тексту необхідно запам’ятати його. Потім записати  з пам’яті текст)

  • Чому пригодницькі твори читати цікаво!

ІІІ. Етап актуалізації суб’єктного досвіду дітей. Актуалізація опорних знань (відновлення, повторення ключових навчальних одиниць, алгоритмів, способи дій.)

  • А тепер Знайко підготував для вас цікаві тестові завдання. Якщо за 1 хв

виконаєте  завдання правильно, то прочитаєте слово з обведених літер. (За матеріалами завдання 15, с.30 в посібнику)

(Слово – МАНДРИ)

- Доберіть синонім до цього слова.

- Доберіть спільнокореневі до слова мандри. (мандрівка, мандрувати, мандрівний, мандрівник)

Рухова хвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=lSZ16xQ4nUM&ab_channel

ІV.Етап спільної навчально- пізнавальної діяльності з формування

комптентностей.  Формування елементів ключових, загальнопредметних, предметних компетентностей, наскрізних умінь  та навичок

Засвоєння   навчальних  одиниць.

 

4.1.Назвіть відомі Вам книги про пригоди.

4.2.Завітаймо до «Скарбниці літературознавчих термінів». Прочитайте інформацію (завд.17, с.31).

- Який твір називається пригодницьким?

- Що можна сказати про персонажів – учасників подій в такому творі?

- Які  за жанром бувають пригодницькі твори?

4.3.Перегляд ілюстрацій. (із матеріалів методичного супроводу уроку). Назвіть автора  та напишіть заголовок цього твору.

-Чи можна віднести цей твір до пригодницького?

-Яке враження справив на тебе цей твір?

4.4. Прочитайте перший абзац тексту Знайка, що в завданні 19.

- Скільки повістей написав Сергій Гридін?

- Підкресліть в тексті назви цих повістей? Що спільного і їх назвах ви помітили?

- Ці три повісті складають трилогію  С. Гридіна. Завітаймо знову до «Скарбниці літературних термінів» та внесемо  слово ТРИЛОГІЯ.

- Про яких персонажів ідеться в трилогії?

4.5. Підготовка до роботи над повістю  С. Гридіна.

4.5.1. Виконання вправи «Черепаха й сорока»

- Що таке віртуальний світ?

- Який гаджет, пристрій допомагає вам поринути у віртуальний світ.

- Поміркуй  про позитивні й негативні сторони цього поняття.

- У завданні 20, с.31 уважно прочитайте. Підкресли порушення в організмі людини, що можуть бути спричиненими тривалим користуванням комп’ютера.

(погіршення зору, зміна маси тіла порушення постави, безсоння, шлункові розлади, роздратованість)

4.5.2 Робота з тлумачним словничком.(за першим розділом провісті)

Пояснення слів:

Компакт – диск, монітор, глючити, одоробло, антивірусний.

4.5.3 Виконання завдання Питайлика , що на с.32.

- Прочитати текст та впізнати персонаж. Завдання 22, с.32.

4.5.4. Бесіда за змістом.

- Як відбулось знайомство Сашка Біленького з вірусом Федько.

- Що вірус розповів про себе?

- Яку характеристику дав сам собі?

- Поміркуйте, з якою метою Федько відправив хлопців у віртуальний

світ ?

- Якою була умова повернення друзів додому? 

- Яких  пригод у Сашка й Петрика  було більше: смішних чи неприємних?

- Чи справжніми друзями виявились хлопці?

- Чому вчить ця повість?

- Розкажи про пригоду хлопців, яка тобі сподобалась найбільше.

-Поміркуй, чи завжди подорожі приносять людині задоволення.

- Чи багато часу вдома ти приділяєш  грі за комп’ютером? Яке місце комп’ютер посідає у твоєму житті?

4.5.5 Розкажіть про одну зі своїх пригод.

- Сформулюй правило, якого слід дотримуватись під час подорожі.

4.5.6. Рекомендації щодо читання дитячої літератури.

- Чи порекомендуєте ви друзям прочитати цю повість?

- Чи виникло  у вас бажання й надалі  читати пригодницькі книги?

 V. Етап підведення підсумків уроку (рефлексія)

  1. Самооцінювання.

 

-  Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому уроці...

 

  - На уроці мені особливо сподобалося ...

 

     2. Настрій на кінець уроку ( в чаті за допомогою смайлів)

 

- Чи сподобалась Вам прочитана книга?

- Чи була корисною інформація з уроку для Вас?

- Оцініть свої враження та продемонструйте всім відповідний смайлик.!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку