Урок позакласного читання В. Сухомлинський ,, Добре слово,,

Про матеріал

Урок дасть дітям уявлення про душевну красу і душевне здоров'я людини, про значення добра для гармонії щастя, навчить розвивати навики свідомого читання, вміння відстоювати свою позицію, активізувати їхню особисту діяльність і розвинути здатність допомагати та співчувати людя.

Перегляд файлу

 

Тема: Урок позакласного читання. В. Сухомлинський ,,Добре слово,,

Мета: Дати дітям уявлення про душевну красу і душевне здоров’я людини, про значення добра для гармонії щастя;розвивати навики свідомого читання, вміння відстоювати свою позицію, активізувати їхню особисту діяльність і розвинути здатність допомагати та співчувати людям; сприяти розвитку творчої активності, формуванню ключових компетентностей учнів.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, картки математичної абетки, портрет дівчинки, картки «добрих» і «злих» слів, тлумачний словник, «Торбинка доброти».

                               Хід уроку:

  1. Організація класу:

Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»

Усміхнімось одне одному, погляньмо ласкаво. 

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям усміхнімось, побажаймо їм добра.

  1.               Мотивація навчальної діяльності
  •                   Наш урок розпочався із усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, добра і тепла.

      Сьогодні ми пройдемо дорогою добра. Це дорога, якою має пройти кожна людина від народження до самої смерті. Коли народжується дитя, Бог на небі запалює зірочку і посилає до дитини Ангела – охоронця. Уві сні Ангел тричі цілує дитя. Перший раз - у чоло, щоб дитя зростало розумним.  Другий раз – у личко, щоб була красивою. А третій раз – у груди, щоб дитя мало здоров`я, любов і доброта вселилися у його тіло, серце, душу. Адже:

Девіз уроку:    Найбільша мудрість життя – людина в світ приходить для добра.

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Кого ми називаємо доброю людиною?
  • Чи легко бути добрим?

 

  1. Складання « асоціативного куща» (робота в групах )
  • А  що таке добро? Складемо «асоціативний  кущ» слова добро.

 

 

                            

 

  1. Робота з тлумачним словником
  • А що таке милосердя? Щедрість?

 

  1. Гра «Торбинка добра»
  • Давайте визначимо « ворогів»  добра. Це : жадібність, злість, заздрість, байдужість.
  • Які слова вам більше подобаються: «друзі» чи «вороги» добра?
  • Давайте ці добрі слова і добрі справи будемо складати в «Торбинку добра».
  • Чи можемо ми цю торбинку вже закрити?
  • Ні. Людина ніколи не повинна зупинятися творити добро. Ви у своєму житті ще зробите багато добра і скажете багато добрих слів.  І ця скринька буде постійно поповнюватися.
  •  
  1. Робота над твором В. Сухомлинського «Добре слово»

А) вступна бесіда

- А що може зробити слово? Про це ми можемо дізнатися з твору

 В. Сухомлинського « Добре слово». Хто такий Сухомлинський?

- Ким працював В. Сухомлинський?

Б) розповідь про автора

В) знайомство зі змістом твору

- Прослухайте оповідання і скажіть, що може зробити слово?

Г) перевірка сприйняття змісту твору

- Що може зробити слово?

- Хто вилікував Олю?

Д) Самостійне опрацювання твору

- Прочитайте самостійно твір і підготуйте по кілька запитань по змісту тексту до своїх товаришів.

Е) Робота над змістом твору

- Прочитайте зачин.

- Перекажіть основну частину.

- Прочитайте кінцівку оповідання.

- Прочитайте лагідні, пестливі слова, що зустрічаються в тексті.

 

7. Розвиток творчої активності (робота в парах)

- Уявіть, що ви прийшли провідати хвору дівчинку. Що б ви їй сказали? Свої побажання, добрі слова напишіть на слідочках (вирізані дитячі сліди з кольорового паперу).

                                 

 

8. Складання мудростей (робота в парах)

- Прочитайте нові мудрості про доброту

6 19 2 21 19 23 1    15 21 1 30 1     10 1      15 21 1 22 24.

(Доброта краща за красу. )

18 7     21 19 2 11     12 18 29 11 17    23 19 4 19,     28 19 4 19   18 7     2 1 9 1 8 29     22 19 2 12. (Не роби іншим того, чого не бажаєш собі )

22 16 19 3 19    8 6 11 18 7,    30 19    2 24 6 7   9 11 23 11     3 12 28 18 19 (Слово єдине, що буде жити вічно .)

 

9. «Спалювання » поганих звичок

- Подумайте і скажіть, чи завжди ми говоримо добрі слова?

- Чи ніколи не обманювали?

- Не ображали?

- Чи завжди були слухняними?

- А зараз я хочу, щоб ви на листочках написали ту погану звичку, яку б ви хотіли позбутися. ( Діти пишуть)

-А зараз листочок із вашим записом згорніть і принесіть на тарілку, що стоїть у мене на столі. Зараз ми спалимо ваші погані звички і ви станете добрими дітками.(Спалювання)

 

10. «Добре слово» вчителя.

-Я подарую вам сердечко із своїм словом доброти. Хай воно вам звучить. Якщо воно вам сподобалось, то буде звучати часто.(Роздаю сердечка)

 

11. Підсумок уроку.

- Чи залишив цей урок слід у вашому серці?

- Що найбільше вам сподобалось?

           Ось урок наш закінчився,

           Кожен з вас чогось навчився.

           Дорогою добра по життю треба йти,

           А гостям побажаємо: «Вам щасти».

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
2041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку