Урок дасть дітям уявлення про душевну красу і душевне здоров'я людини, про значення добра для гармонії щастя, навчить розвивати навики свідомого читання, вміння відстоювати свою позицію, активізувати їхню особисту діяльність і розвинути здатність допомагати та співчувати людя.
Тема: Урок позакласного читання. В. Сухомлинський ,,Добре слово,,
Мета: Дати дітям уявлення про душевну красу і душевне здоров’я людини, про значення добра для гармонії щастя;розвивати навики свідомого читання, вміння відстоювати свою позицію, активізувати їхню особисту діяльність і розвинути здатність допомагати та співчувати людям; сприяти розвитку творчої активності, формуванню ключових компетентностей учнів.
Обладнання: портрет В. Сухомлинського, картки математичної абетки, портрет дівчинки, картки «добрих» і «злих» слів, тлумачний словник, «Торбинка доброти».
Хід уроку:
Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»
Усміхнімось одне одному, погляньмо ласкаво.
Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
А ми гостям усміхнімось, побажаймо їм добра.
Сьогодні ми пройдемо дорогою добра. Це дорога, якою має пройти кожна людина від народження до самої смерті. Коли народжується дитя, Бог на небі запалює зірочку і посилає до дитини Ангела – охоронця. Уві сні Ангел тричі цілує дитя. Перший раз - у чоло, щоб дитя зростало розумним. Другий раз – у личко, щоб була красивою. А третій раз – у груди, щоб дитя мало здоров`я, любов і доброта вселилися у його тіло, серце, душу. Адже:
Девіз уроку: Найбільша мудрість життя – людина в світ приходить для добра.
А) вступна бесіда
- А що може зробити слово? Про це ми можемо дізнатися з твору
В. Сухомлинського « Добре слово». Хто такий Сухомлинський?
- Ким працював В. Сухомлинський?
Б) розповідь про автора
В) знайомство зі змістом твору
- Прослухайте оповідання і скажіть, що може зробити слово?
Г) перевірка сприйняття змісту твору
- Що може зробити слово?
- Хто вилікував Олю?
Д) Самостійне опрацювання твору
- Прочитайте самостійно твір і підготуйте по кілька запитань по змісту тексту до своїх товаришів.
Е) Робота над змістом твору
- Прочитайте зачин.
- Перекажіть основну частину.
- Прочитайте кінцівку оповідання.
- Прочитайте лагідні, пестливі слова, що зустрічаються в тексті.
7. Розвиток творчої активності (робота в парах)
- Уявіть, що ви прийшли провідати хвору дівчинку. Що б ви їй сказали? Свої побажання, добрі слова напишіть на слідочках (вирізані дитячі сліди з кольорового паперу).
8. Складання мудростей (робота в парах)
- Прочитайте нові мудрості про доброту
6 19 2 21 19 23 1 15 21 1 30 1 10 1 15 21 1 22 24.
(Доброта краща за красу. )
18 7 21 19 2 11 12 18 29 11 17 23 19 4 19, 28 19 4 19 18 7 2 1 9 1 8 29 22 19 2 12. (Не роби іншим того, чого не бажаєш собі )
22 16 19 3 19 8 6 11 18 7, 30 19 2 24 6 7 9 11 23 11 3 12 28 18 19 (Слово єдине, що буде жити вічно .)
9. «Спалювання » поганих звичок
- Подумайте і скажіть, чи завжди ми говоримо добрі слова?
- Чи ніколи не обманювали?
- Не ображали?
- Чи завжди були слухняними?
- А зараз я хочу, щоб ви на листочках написали ту погану звичку, яку б ви хотіли позбутися. ( Діти пишуть)
-А зараз листочок із вашим записом згорніть і принесіть на тарілку, що стоїть у мене на столі. Зараз ми спалимо ваші погані звички і ви станете добрими дітками.(Спалювання)
10. «Добре слово» вчителя.
-Я подарую вам сердечко із своїм словом доброти. Хай воно вам звучить. Якщо воно вам сподобалось, то буде звучати часто.(Роздаю сердечка)
11. Підсумок уроку.
- Чи залишив цей урок слід у вашому серці?
- Що найбільше вам сподобалось?
Ось урок наш закінчився,
Кожен з вас чогось навчився.
Дорогою добра по життю треба йти,
А гостям побажаємо: «Вам щасти».