25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Урок позакласного читання "Як мати стала зозулею" (казка)

Про матеріал
урок позакласного читання з використанням інтерактивних технологій (стратегії "Порушена послідовність", "Кутки")
Перегляд файлу

Позакласне  читання.

2 клас

Тема. «Немає в світі ріднішої і дорожчої людини над рідну матір. Робота над текстом легенди «Як мати стала зозулею».

Мета. Формувати навички свідомого читання, особистісного спілкування у невеличких групах; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати , доводити; заохочувати співробітництво дітей; виховувати почуття поваги і любові до батьків.

                                                            Хід уроку

І. Організація класу.

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

МИ вам раді, люди добрі,

 І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у 2- й клас.

  • До якого уроку приготувалися?
  • Покличемо до нас на урок успіх, сонечко, удачу.

ІІ. Підготовчі вправи.

1. Вправи для язика.

2. Гімнастика для дихання.

Зозуля кує галасливо в ліску:

« Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»

Доносить луною нам пісню таку:

«Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»

Повідай, зозуленько, правдоньку всю-

Чи доля всміхнеться мені на віку?

«Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»

Чи може ти граєш зі мною у гру.

Та пісню співаєш мені ось таку:

«Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку!»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Визначення теми уроку.

- Прочитайте віршик і спробуйте зробити припущення, якою буде тема нашого уроку(обговорення в парах).

Ми вічно прагнемо рости,

А вона за нас радіти,

Ми без неї – сироти,

А для неї завжди діти.

2. Презентація роботи пар.

3. Оголошення теми уроку.

- Тема сьогоднішнього уроку: « Мати – найрідніша людина у світі».

4. Асоціативний кущ.

- Що для вас означає слово « мама».

- Які знаєте прислів’я про матір?

Матері не купити, не заслужити.

При сонечку тепло, при матері добро.

Мати сама не зїсть, а дітей нагодує.

На світі знайдеш усе, крім рідної матері.

- Бачу, що для вас мама найрідніша людина на світі.

ІV. Усвідомлення нового матеріалу.

1. «Порушена послідовність».

- На уроці ми ознайомимося з легендою «Як мати стала зозулею».

-Хто  знає, що таке легенда?(відповіді дітей)

Легенда – це народне оповідання про якісь події, людей з елементами казковості, фантастики

-Але перед тим як почати читати, виправимо порушену послідовність.

- З тексту я виписала 4 ключових речення і порушила послідовність. Прочитайте:

1. Так ніхто і не приніс хворій матері води.

2. Жінка сама ловила рибу і годувала дітей.

3.А діти за нею бігли і бігли, збиваючи по грудках ноги до крові.

4. Схопили діти хто що: глечик, кухлик, відро.(Діти читають про себе, а потім учитель вголос).

- Вам потрібно вирішити, у якій послідовності ці речення можуть бути розташовані в тексті. Запишіть їх у картки у тій послідовності, як ви вважаєте (діти працюють в групах).

2. Презентація роботи.

- Час вийшов. Результати запишемо у зведеній таблиці на дошці .А щоб з’ясувати послідовність, прочитаємо текст.

3.Словникова робота.

- Але перед цим попрацюємо над словами, які можуть бути для вас незрозумілими. Гра «Стріляй влучно».

Навперебій                            відмовилася, відказалася;

Пересохло в горлі                один перед одним;

Одцуралася                           дуже хотілося пити;

Не дам собі ради                 не може сама зробити.

4.Читання тексту окремими учнями.

ясуйте,чи правильно ви встановили послідовність? Внесіть у контрольну рамку послідовність , яку пропонує текст.

- Чиї припущення були правильними?

Дітей, які правильно виправили порушену послідовність, можна назвати вдумливими читачами. Решті дітей залишилося 1-2 кроки до цього звання.

V. Робота над текстом.

1. «Скринька запитань».

1 група – ставить запитання;

2 група – відповідає;

3 група – погоджується або виправляє.

2. Читання за особами.

3. Міркування.

- Чому мати стала перетворюватися на зозульку?

- Чи права була мати, коли кинула своїх дітей?

4. Стратегія «Кутки».

- Отже, виникло дві думки, два твердження: перше – мати була права, друге – мати вчинила неправильно.

- Розійдіться по групах і доведіть, обґрунтуйте свою думку.

5. Презентація.

VІ. Підсумкові запитання.

-Отже  мати стала зозулею від того, що діти не допомогли їй у біді.

- Що ви знаєте про зозулю?

-Чи є зв'язок між поведінкою зозулі в природі і змістом легенди? Чому?

- У чому різниця вчинків зозулі і матері?

- Я гадаю серед наших дітей немає таких, які б могли не допомогти своїй мамі або кинути її напризволяще. Памятайте: мати – найрідніша людина у світі.

VІІ. Творча робота( виконується за бажанням учнів).

1. Складання вірша з деформованих речень.

1) Матусю рідненька;(1)

2) Мене зігріваєш;(3)

3) Ніжною піснею;(5)

4) Душу мою;(7)

5) теплом;(4)

6) ти сонечка промінь;(2)

7) засіваєш добром;(8)

8) щирою ласкою.(6)

2. Сенкан.

- Напишіть на листочках.

1. Слова, близькі за значенням до слова мама.

2. Слова – ознаки.

3. Слова – дії.

4. Складіть речення про маму.

5. Ваше ставлення. Що означає для вас мама?

VІІІ. Підсумок уроку.

-Які види роботи вам сподобалися?

-Що, на вашу думку, вдалося на уроці, а що – ні? Оцініть свою діяльність на уроці.

-Дякую за співпрацю.

docx
Додано
19 червня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку