Урок позакласного читання з елементами критичного мислення "Моє перше перше вересня"

Про матеріал
Урок позакласного читання з елементами критичного мислення "Моє перше перше вересня". Використовується ситуація успіху, мозкова атака, творча скринька, мислення з передбаченням, "Ромашка Блума".
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок позакласного читання у 2 класі

з використанням технології критичного мислення

Тема:

«Моє перше перше вересня                            

 

Матеріал до уроку: оповідання Всеволода Нестайка

                                             «Моє перше перше вересня»

Мета:

   збагачувати знання дітей про творчість

            Всеволода Нестайка ;

   вчити орієнтуватися у  структурі тексту,

   формувати уміння визначати головну думку твору,

   давати характеристику головним дійовим особам,

   розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки,

   розвивати індивідуальні здібності кожного учня, його пам'ять, увагу до слова;

   виховувати віру у свої сили, прагнення долати труднощі, не пасувати перед ними.

Обладнання: презентація до уроку, виставка книг В. Нестайка, портрет Всеволода Нестайка.

                                                                                                              

 

І.Організаційний момент. Психологічний настрій. Розминка.

Методика «Кола на воді»

Вчитель:

- Діти, починається урок, а на уроці ми з вами…

У – важні!

Р – розумні!

О – організовані!

К – кмітливі!

- На нашому уроці ми будемо вчитися мислити.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності. Ситуація успіху.

- Закінчте речення одним словом: « Уміти мислити необхідно для того, щоб …»

- Закресливши кожну 3 та 4 літеру , ви зможете прочитати прізвище автора оповідання з яким ми будемо сьогодні працювати:

Н е  а  ш  с т   л  м    а й   и  н     к о с   н  п   

- Так, саме твір Всеволода Нестайка  допоможе нам на цьому уроці навчитися                                                                                     

 

                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

ІІІ. Активізація мислення учнів:

  1. Прийом «Мозкова атака»

. Де і коли народився письменник?

Всеволод Нестайко народився 30 січня 1930 року в місті Бердичів Житомирської області у родині службовця і вчительки.

.Які найбільш відомі твори письменника?

 «Тореодори з Васюківки».

.Що характерно для творів Всеволода Нестайка?

Для його творів характерна людяність, доброта, і світлий погляд на життя, а також надзвичайне почуття гумору, яке з дитинства впливає на ваше власне і потім не полишає вас усе життя.

 

2. Робота в групах : «Творча скринька» 

(Групи учнів повідомляють про результати свого творчого пошуку)  

І група:

-Про життя малого Всеволода Нестайка, життя до війни і після Другої Світової війни .

ІІ група:

-Як навчався і які класи пропустив Всеволод Нестайко.

ІІІ група.

-Які найвідоміші твори Всеволода Нестайка є у нашій шкільній бібліотеці

  1. Гра «Розплутай плутанку».  Мислення з передбаченням.

     Да               це                    ло.                  сто                   тому.

     

         вно                   бу                   Пів                ляття

     А                     ться                              вчора.

 

        памятає                        наче                                  

- Про що нам розповість твір В.Нестайка?

Отже, ми прочитаємо про те,як діти ішли до школи 50 років тому і як

вчилися бути учнями.

ІV. Опрацювання оповідання Веволода Нестайко «Мій перший перший клас»

Робота над заголовком твору.

- Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви передбачити , про кого йтиме мова? Яким ви уявляєте  собі  цього хлопчика?

2.  Підготовка до самостійного читання. Словникова робота.

Прийом «Низка слів наперед»

Вертлявий                 незрушно

Пристрасно              кирпата

Зверхньо                    завмер

Вибалувався             пігмеї

- Яке слово для вас нове?

- Назвіть прикметники.

- Назвіть іменник.

3. Самостійне мовчазне читання твору. Система позначок – метод «Поміч».

- Яке враження справило на вас оповідання?

- Що вас здивувало під час читання оповідання?

4. Тест «Чи уважний ти читач?»:

    1) Хто відводив хлопчика до школи?

А)  тато;            Б) брат;          В) тітонька Зіна

  2) Що зробив хлопчик під час уроку?               

А) напився води;                    Б) засміявся;                   В) ішов по класі

 3) Як зреагувала вчителька?                   

А) зробила зауваження;          Б) засміялася;                 В) не звернула увагу

 

4) Що трапилося з хлопчиком?

А) упав                  Б) заснув;               В) вийшов

5)Як реагували діти?                

А) мовчали;                Б) плескали;           В) засміялися

6) Чи гуляв далі хлопчик на уроках?

А) Так;                Б) Ні;                    В) Не знаю

Взаємоперевірка (парно):           

 

 

5.Повторне читання оповідання вголос:

- Скільки  дійових осіб у творі?

Фізпауза

6.Таксономія запитань Блума («Ромашка Блума»):

А) Буквальні запитання:

- Яка пора року описується у творі?

- Де відбувалися описані події?

- Як поводився хлопчик? Зачитайте.

Б) Питання – уточнення:

- Що помітив хлопчик , коли тітонька говорила із вчителькою?

- Чи була  вчителька  занепокоєна?

-Що зробила вчителька?

В) Пояснювальні питання:

- Прочитайте, який характер був у хлопчика.

- Що вразило хлопчика ?

- Чому дівчатка з подивом подивилися на хлопчика, коли той вирішив прогуляти урок?

- Які почуття він переживав, коли впав? Зачитайте ці рядки з тексту.

Г) Творчі запитання:

- Чи доводилося вам переживати подібні відчуття?

Д) Запитання на оцінку судження:

- Добре чи погано вчинив хлопчик?

- Яка його  риса характеру проявилася у цій ситуації?

- А як би вчинили ви?

7. Читання в особах:

- Прочитайте текст , передаючи емоції героїв твору.

8. Розвиток зв'язного мовлення:

- Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання. Яких героїв ще можна було б додати? (Робота в групах)

V. Підсумок уроку:

- Що найбільше вас вразило в оповіданні?

- Поміркуйте, що автор схвалює у своєму творі?До чого він нас закликає?

VІ. Домашнє завдання:

Прочитати оповідання та зробити до нього ілюстрацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку