Урок позакласного читання у 2 класі
з використанням технології критичного мислення
Тема:
«Моє перше перше вересня
Матеріал до уроку: оповідання Всеволода Нестайка
«Моє перше перше вересня»
Мета:
збагачувати знання дітей про творчість
Всеволода Нестайка ;
вчити орієнтуватися у структурі тексту,
формувати уміння визначати головну думку твору,
давати характеристику головним дійовим особам,
розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки,
розвивати індивідуальні здібності кожного учня, його пам'ять, увагу до слова;
виховувати віру у свої сили, прагнення долати труднощі, не пасувати перед ними.
Обладнання: презентація до уроку, виставка книг В. Нестайка, портрет Всеволода Нестайка.
І.Організаційний момент. Психологічний настрій. Розминка.
Методика «Кола на воді»
Вчитель:
- Діти, починається урок, а на уроці ми з вами…
У – важні!
Р – розумні!
О – організовані!
К – кмітливі!
- На нашому уроці ми будемо вчитися мислити.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності. Ситуація успіху.
- Закінчте речення одним словом: « Уміти мислити необхідно для того, щоб …»
- Закресливши кожну 3 та 4 літеру , ви зможете прочитати прізвище автора оповідання з яким ми будемо сьогодні працювати:
Н е а ш с т л м а й и н к о с н п
- Так, саме твір Всеволода Нестайка допоможе нам на цьому уроці навчитися
ІІІ. Активізація мислення учнів:
. Де і коли народився письменник?
Всеволод Нестайко народився 30 січня 1930 року в місті Бердичів Житомирської області у родині службовця і вчительки.
.Які найбільш відомі твори письменника?
«Тореодори з Васюківки».
.Що характерно для творів Всеволода Нестайка?
Для його творів характерна людяність, доброта, і світлий погляд на життя, а також надзвичайне почуття гумору, яке з дитинства впливає на ваше власне і потім не полишає вас усе життя.
2. Робота в групах : «Творча скринька»
(Групи учнів повідомляють про результати свого творчого пошуку)
І група:
-Про життя малого Всеволода Нестайка, життя до війни і після Другої Світової війни .
ІІ група:
-Як навчався і які класи пропустив Всеволод Нестайко.
ІІІ група.
-Які найвідоміші твори Всеволода Нестайка є у нашій шкільній бібліотеці
Да це ло. сто тому.
вно бу Пів ляття
А ться вчора.
памятає наче
- Про що нам розповість твір В.Нестайка?
Отже, ми прочитаємо про те,як діти ішли до школи 50 років тому і як
вчилися бути учнями.
ІV. Опрацювання оповідання Веволода Нестайко «Мій перший перший клас»
Робота над заголовком твору.
- Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви передбачити , про кого йтиме мова? Яким ви уявляєте собі цього хлопчика?
2. Підготовка до самостійного читання. Словникова робота.
Прийом «Низка слів наперед»
Вертлявий незрушно
Пристрасно кирпата
Зверхньо завмер
Вибалувався пігмеї
- Яке слово для вас нове?
- Назвіть прикметники.
- Назвіть іменник.
3. Самостійне мовчазне читання твору. Система позначок – метод «Поміч».
- Яке враження справило на вас оповідання?
- Що вас здивувало під час читання оповідання?
4. Тест «Чи уважний ти читач?»:
1) Хто відводив хлопчика до школи?
А) тато; Б) брат; В) тітонька Зіна
2) Що зробив хлопчик під час уроку?
А) напився води; Б) засміявся; В) ішов по класі
3) Як зреагувала вчителька?
А) зробила зауваження; Б) засміялася; В) не звернула увагу
4) Що трапилося з хлопчиком?
А) упав Б) заснув; В) вийшов
5)Як реагували діти?
А) мовчали; Б) плескали; В) засміялися
6) Чи гуляв далі хлопчик на уроках?
А) Так; Б) Ні; В) Не знаю
Взаємоперевірка (парно):
5.Повторне читання оповідання вголос:
- Скільки дійових осіб у творі?
Фізпауза
6.Таксономія запитань Блума («Ромашка Блума»):
А) Буквальні запитання:
- Яка пора року описується у творі?
- Де відбувалися описані події?
- Як поводився хлопчик? Зачитайте.
Б) Питання – уточнення:
- Що помітив хлопчик , коли тітонька говорила із вчителькою?
- Чи була вчителька занепокоєна?
-Що зробила вчителька?
В) Пояснювальні питання:
- Прочитайте, який характер був у хлопчика.
- Що вразило хлопчика ?
- Чому дівчатка з подивом подивилися на хлопчика, коли той вирішив прогуляти урок?
- Які почуття він переживав, коли впав? Зачитайте ці рядки з тексту.
Г) Творчі запитання:
- Чи доводилося вам переживати подібні відчуття?
Д) Запитання на оцінку судження:
- Добре чи погано вчинив хлопчик?
- Яка його риса характеру проявилася у цій ситуації?
- А як би вчинили ви?
7. Читання в особах:
- Прочитайте текст , передаючи емоції героїв твору.
8. Розвиток зв'язного мовлення:
- Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання. Яких героїв ще можна було б додати? (Робота в групах)
V. Підсумок уроку:
- Що найбільше вас вразило в оповіданні?
- Поміркуйте, що автор схвалює у своєму творі?До чого він нас закликає?
VІ. Домашнє завдання:
Прочитати оповідання та зробити до нього ілюстрацію.
1