Урок позакласного читання з теми
«Слон Мирон і Мишка Оришка (за англійською казкою Марії Дейвіс».
Форма уроку: Бінарний урок.
Міжпредметні зв'язки: літературне читання, англійська мова, фізичне та музичне виховання, природознавство.
Урок позакласного читання з теми
«Слон Мирон і Мишка Оришка (за англійською казкою Марії Дейвіс».
Шаповалова Тетяна Юріївна,
учитель англійської мови Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12
Бахмутської міської ради Донецької
області, спеціаліст
Дмитришина Катерина Вікторівна,
учитель початкових класів Бахмутської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12
Бахмутської міської ради Донецької області,
спеціаліст вищої категорії, старший учитель.
Мета:формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність, мати власну думку, обґрунтовувати її; активно слухати текст; дотримуватися норм мовленнєвої культури;
загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватись; розвивати навички критичного мислення; уміння проявляти творчі здібності учнів, їх креативність та індивідуальність;
соціальної – формувати навички особистісного спілкування; заохочувати дітей до співробітництва; дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення;
здоров’язбережувальної – працювати над удосконаленням соціальної та духовної складової здоров’я;
інформаційно-комунікативної – вчити учнів аналізувати потрібну інформацію.
Формувати предметні компетентності:
поглибити знання учнів про казку; збагачувати словниковий запас учнів; вчити аналізувати, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, виділяти в тексті дійових осіб; розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення; виховувати любов до тварин, повагу один до одного.
Обладнання :
матеріали для фронтальної роботи:музичний супровід, картинки з зображенням тварин, наочний матеріал, фотовиставка «У кожної дитини є промінчик сонця…», глобус;
матеріали для групової роботи:зміст казки, інформація на картках «Цікаво знати»;
матеріали для індивідуальної роботи:шкала настрою, листочки-липучки чоловічків «Я дарую тобі…».
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: літературне читання, англійська мова, фізичне та музичне виховання, природознавство.
Форма уроку: бінарний урок.
Перебіг бінарного уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Діти заходять до класу.
Вчитель.Наш урок цікавий,
Він гостей зібравласкавих.
Повернімосяобличчям до гостей
І лагіднопромовим: «Добрий день!»
Вчитель.Добрий день, діти. Поки ви ще рухливі після перерви, пропоную кожному заглянути під свій стілець. Може там хтось щось знайде?
(У деяких дітей на стільчику приклеєні літери КАЗК А).
Добре, а давайте подивимось, яке слово можна скласти із цих літер?
Так, правильно, діти, це слово КАЗКА. Причепіть це слово, будь ласка, на дошку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель.Сьогодні я запрошую вас до чарівної казки…..(Щось «заскреготіло» у куточку класу).
-Діти, послухайте, що це там «шелестить»? Ой, погляньте, діти. Хто це?
Мишка. Я - Мишка Оришка з англійської казки «Слон Мирон і Мишка Оришка» (на аркушах паперу написана назва казки).
Казок країна чарівна
В гості нас чека вона,
Отож, часу не гаймо
У подорожрушаймо!
Вчитель.Девізом нашого уроку будуть слова(написані на ватмані):
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Teacher. Діти,погляньте на глобус. Сьогодні ми в гостях в Англії. Ця країна розташована у Западній Європі. Столиця Англії — місто Лондон.
Вчитель. Сьогодні на уроці ми будемо працювати над змістом англійської казки. Будемо вчитися виділяти дійових осіб, розвивати навички читання в особах, вчитимемось визначати головну думку казки.
ІІІ. Опанування нових знань.
1. Teacher. Діти, ми з вами знаємо, що у кожній казці обов’язково є персонажі. І зараз ми познайомимося з персонажами казки «Слон Мирон і Мишка Оришка».
Teacher. Lookattheblackboardandrepeatafterme.
(Відпрацьовуємо лексичне значенняThisis…)
This is an elephant. (Це слон)
This is an ostrich. (Це страус)
This is a boa. (Це удав)
This is a giraffe. (Це жираф)
This is a whale. (Це кит)
2. Вчитель. А зараз, я Вам діти, пропоную«загуглити» інформацію і дізнатися цікаві факти про тварин , які живуть в нашій казці. Вам треба зібрати сторінку Гугла із чотирьох частин и подивитися, яку інформацію вона приховала.
(Діти склеюють пазл «Гугл» та читають з іншої сторони цікаві факти про кожну вивчену тварину. Після чого, кожна група інформує).
І група.
1 учень. Сама велика змія – анаконда в довжину 10 метрів.
Вага становить -220 кг
2 учень. Харчується рептиліями і птахами.
3 учень. Чорна змія може повзти до 11 кілометрів на годину.
ІІ група.
1 учень. Існує 22 види слонів: індійський і африканський.
2 учень. Дорослий слон важить більше 12 тон.
3 учень. З’їдає до 450 кг рослин на добу.
4 учень. П’є до 300літрів води на добу.
ІІІ група.
1 учень. Африканський страус- зріст сягає до 3 метрів, вага – 160 кг, літати не
вміє.
2 учень. Довжина кроку страуса при бігу сягає 4 метри в довжину.
3 учень. Вони здатні розвивати швидкість до 70 кілометрів за годину.
4 учень. Їдять рослини, комах, гризунів. Ковтають дрібний камінь і навіть
залізо.
ІV група.
1 учень. Жираф- єдина тварина, яка не може позіхати.
2 учень. Довжина хвоста – 2 с половиною метри, язика – 50 сантиметрів.
3 учень. Жирафи вміють мукати, шипіти, гарчати, свистіти.
V група.
1 учень. Кити – найбільші найдовші – до 33 метрів, найважчі – до 150 тон
ссавці.
2 учень. На язику синього кита, який важить до 4 тон, може вміститися
близько 50 чоловік.
3 учень. Кит – єдиний крім людини співає: від 6 до 30 хвилин.
Вчитель.Як багато цікавого ми дізнались, а зараз, вирушайте до зоопарку, та подивіться, як рухаються ці тварини.
3. Teacher. So now, let’s go to the zoo. We will do like these animals.
(Фізична хвилинка. Повторюємо рухи тварин + презентація)
ІV.Формування умінь і навичок.
Вчитель.Діти, давайте дізнаємося, що трапилось з нашими героями у казці.
1. Гра «Веселий ланцюжок» (учні працюють в статичних парах).
Читають казку «Слон Мирон і Мишка Оришка».
2. Виразне читання казки учнями в особах.
Завдання. - Увага! Запам’ятовуємо, у якій послідовності зустрічалися тварини. (Перечитуємо казку українською мовою).
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Teacher.Аnswerthequestions. Listencarefully. (А зараз, відповідаємо на питання. Слухайте уважно).
1. Діалог.
Who was the first? (an elephant) / Хто був першим?
Come up to me. Take the picture. Stay here.
Who was the second? (an ostrich) / Хто був другим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttotheelephant.
Who was the third? (a boa) / Хто був третім?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe ostrich.
Who was the fourth? (a giraffe) / Хто був четвертим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe boa.
Who was the fifth? (a whale) / Хто був п’ятим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe giraffe.
VІ. Творче застосування набутих знань.
Інсценування казки на англійській мові.
Teacher.Andnow, let'splay.
Themousewillask“Whoare you?”, andyouwillshowandtellaboutyouranimal.
M.: - I'm a mouse. I'm small. / Я - мишка. Я маленька.
- Whoare you? / Хто ти?
E.: - I'm an elephant. I am the biggest animal. / Я - слон. Я самий великий звір.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
О.: - I am an ostrich. I am the biggest bird. / Я - страус. Я самий великий птах.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
В.: - I am a boa. I am the biggest snake. / Я - удав. Я найбільший змій.
M.: - Whoare you? / Хто ти?
G.: - I'm a giraffe. I amthetallestanimal. / Я - жираф. Я сама висока тварина.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
W.: - I am a whale. I am the biggest animal. / Я - кит. Це я сама велика тварина.
Together: Yes, You are. / Так! це ти! (всі разом відповідають)
E.: - ButIhavethebiggestears. / Але в мене самі великі вуха! (Слон оббігає всіх, забігає наперед, та голосно каже.)
Т.Ю.: - Bullyforyou! Let'sapplaudouranimals. Takeyourseats. / Браво. Молодці. Давайте поаплодуємо нашім тваринкам. Сідайте на свої місця.
VІІ. Домашня робота.
Мишка. Любі друзі! Я хочу, щоб ви ще раз перечитали вдома цю казку цілими словами, виразно. Обов’язково перекажіть своїм батькам, братикам та сестричкам. (Записуємо домашнє завдання).
VІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
1. Ділова бесіда.
Вчитель.Природній світ різноманітний. Кожна тварина має свої зовнішні та природні ознаки. А чим відрізняється людина?
Людина відрізняється своїми внутрішніми рисами:
(Добра чи зла; ввічлива чи байдужа; щира чи жадібна; розумна чи ні; працьовита чи лінива).
2.Творча робота. Учні на аркушах «чоловічків» пишуть свої найкращі риси характеру, свої творчі успіхи та досягнення.
3. Подарунок Мишці.
(Мишка підходить до учнів і кожен з них каже: «Я дарую тобі свою….»).
ІХ. Рефлексія.
Вчитель. Діти, ви впоралися з роботою? Тоді я пропоную Вам поділитися Вашими враженнями і закінчити речення.
Повертаємо букви К А З К А і діти розповідають, що вони дізнались на уроці.
І група «К» – Мені сподобалось…________________________
ІІ група «А» – Я навчилась …_____________________________
ІІІ група «З» – Я дізналась, що…__________________________
ІV група «К» – Я запам’ятав, що…_________________________
Vгрупа «А»- Я розкажу Матусі…… _______________________
Вчитель.Чогонавчає нас цяказка? (В будь-якійсправіслідвраховувати не тількисвоїінтереси, а й інтересиінших людей. Вчитися радіти успіхам один одного.Своєчасно казати «Який ти молодець!, «Я пишаюся тобою!».
- Зверніть увагу на дошку! Що сталося з нашими чоловічками?
- Вони взялися за ручки.
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Вчитель.Наші очікування об’єдналися, а це значить, що ми є дружний клас. Будемо пишатися творчими здібностями один одного і підтримувати у складний час. Огляд фотовиставки «У кожної дитини є промінчик сонця…»
Teacher.Діти, стали в коло,взялися за руки.
Мишка. Любі друзі!Дякую вам, які ви чемні. Я дарую вам пісеньку.
(Діти повторюють за мишкою рухи та співають англійську пісню «Ifyouarehappyandyou know it»).
Вчитель.Сьогодні на гостини ми звали вчителів, тож давайте будемо гарними господарями і побажаємо, щоб у них було багато вільного часу і вони теж розвивали свої творчі здібності. Мишка гостям вручає гостинці.
Учителі.Дякуємо за роботу. До нових зустрічей!
Список літератури
1. Клепко С.Ф. Інтегративна освіта і поліформізм знання/ С.Ф.Клепко. – Київ.- Полтава – Харків: ПОІПОПП, 1998. – С. 91.
2. Козлова О.Г. Методика інноваційного пошуку вчителя. – Суми: ВВП «Мрія-1» ЛТД, 1998.
3. Левченко Т.П., Левченко С.П. Бінарні уроки. Мета, результати та особливості // Географія. – 2012. - №4.
4 .Дичківська І. М. Інноваційніпедагогічнітехнології: Навч. Посіб. / І.М.Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 325 с.
5. Калмыкова З. И. Продуктивное мышление как основа обучаемости / З. И. Калмыкова. – М., 1981. – 123 с.
6. Критеріїтехнологічностіпедагогічногопроцесу [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://studopedia.net/5_5619_osnovnikriterii-tehnologichnosti.html. – Основнікритеріїтехнологічності
5. Онищук В. О. Функції та структура методівнавчання / В.О.Онищук. – К., 1979. – 140 с. Лисицька О. О.*
Урок позакласного читання з теми
«Слон Мирон і Мишка Оришка (за англійськоюказкоюМаріїДейвіс».
Дмитришина Катерина Вікторівна, учитель початкових класів Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель.
Шаповалова Тетяна Юріївна,
учитель англійської мовиБахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Бахмутсько міської ради Донецької
області, спеціаліст
Мета: формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність, мати власну думку, обґрунтовувати її; активно слухати текст; дотримуватися норм мовленнєвої культури;
загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватись; розвивати навички критичного мислення; уміння проявляти творчі здібності учнів, їх креативність та індивідуальність;
соціальної– формувати навички особистісного спілкування; заохочувати дітей до співробітництва; дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення;
здоров’язбережувальної– працювати над удосконаленням соціальної та духовної складової здоров’я;
інформаційно-комунікативної – вчити учнів аналізувати потрібну інформацію.
Формувати предметні компетентності:
поглибити знання учнів про казку; збагачувати словниковий запас учнів; вчити аналізувати, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, виділяти в тексті дійових осіб; розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення; виховувати любов до казок, повагу один до одного.
Обладнання :
матеріали для фронтальної роботи: музичний супровід, картинки з зображенням тварин, наочний матеріал, фотовиставка «У кожної дитини є промінчик сонця…», глобус;
матеріали для групової роботи:зміст казки, інформація на картках «Цікаво знати»;
матеріали для індивідуальної роботи: шкала настрою, листочки-липучки чоловічків «Я дарую тобі…»;
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: літературне читання, англійська мова, фізичне та музичне виховання, природознавство.
Форма уроку: бінарний урок.
Перебіг бінарного уроку
І. Організація класу.
1.Діти заходять до класу.
К.В.Наш урок цікавий,
Він гостей зібравласкавих.
Повернімосяобличчям до гостей
І лагіднопромовим: «Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
К.В.Добрий день, діти. Поки ви ще рухливі після перерви, пропоную кожному заглянути під свій стілець. Може там хтось щось знайде?
(У деяких дітей на стільчику приклеєні літери К А З К А).
Добре, а давайте подивимось, яке слово можна скласти із цих літер?
Так, правильно діти, це слово КАЗКА. Причепіть це слово будь ласка на дошку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні я запрошую вас до чарівної казки…..
(Щось «заскреготіло» у куточку класу.)
-Діти, послухайте, що це там «шелестить»? Ой, погляньте, діти. Хто це?
Мишка. Я - Мишка Оришка з англійської казки «Слон Мирон і Мишка Оришка» (на аркушах паперу написана назва казки).
Казок країна чарівна
В гості нас чека вона,
Отож, часу не гаймо
У подорожрушаймо!
К.В. Девізом нашого уроку будуть слова(написані на ватмані):
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Т.Ю. - Погляньте на глобус. Сьогодні ми в гостях в Англії. Ця країна розташована у Западній Європі. Столиця Англії — місто Лондон.
К.В. Сьогодні на уроці ми будемо працювати над змістом англійської казки. Будемо вчитися виділяти дійових осіб, розвивати навички читання в особах, вчитимемось визначати головну думку казки.
ІІІ. Опанування нових знань.
Т.Ю.:Teacher: - Діти, ми з вами знаємо, що у кожній казці обов’язково є персонажі. І зараз ми познайомимося з персонажами казки «Слон Мирон і Мишка Оришка»
1. Повторення вивченого матеріалу.
Teacher: Look at the blackboard and repeat after me.
( Відпрацьовуємо Л.О. This is…)
This is an elephant. (Це слон)
This is an ostrich. (Це страус)
This is a boa. (Це удав)
This is a giraffe. (Це жираф)
This is a whale. (Це кит)
3. К.В.: - А зараз, я Вам діти, пропоную «загуглити» інформацію і дізнатися цікаві факти про тварин , які живуть в нашій казці. Вам треба зібрати сторінку Гугла із чотирьох частин и подивитися, яку інформацію вона приховала.
(Діти склеюють пазл «Гугл» та читають з іншої сторони цікаві факти про кожну вивчену тварину. Після чого, кожна група інформує).
І група.
1 учень. Сама велика змія – анаконда в довжину 10 метрів.
Вага становить -220 кг
2 учень. Харчується рептиліями і птахами.
3 учень. Чорна змія може повзти до 11 кілометрів на годину.
ІІ група.
1 учень. Існує 22 види слонів: індійський і африканський.
2 учень. Дорослий слон важить більше 12 тон.
3 учень. З’їдає до 450 кг рослин на добу.
4 учень. П’є до 300літрів води на добу.
ІІІ група.
1 учень. Африканський страус- зріст сягає до 3 метрів, вага – 160 кг, літати не
вміє.
2 учень. Довжина кроку страуса при бігу сягає 4 метри в довжину.
3 учень. Вони здатні розвивати швидкість до 70 кілометрів за годину.
4 учень. Їдять рослини, комах, гризунів. Ковтають дрібний камінь і навіть
залізо.
ІV група.
1 учень. Жираф- єдина тварина, яка не може позіхати.
2 учень. Довжина хвоста – 2 с половиною метри, язика – 50 сантиметрів.
3 учень. Жирафи вміють мукати, шипіти, гарчати, свистіти.
V група.
1 учень. Кити – найбільші найдовші – до 33 метрів, найважчі – до 150 тон
ссавці.
2 учень. На язику синього кита, який важить до 4 тон, може вміститися
близько 50 чоловік.
3 учень. Кит – єдиний крім людини співає: від 6 до 30 хвилин.
Вчитель.- Як багато цікавого ми дізнались, а зараз, вирушайте із Т.Ю. до зоопарку, та подивіться, як рухаються ці тварини.
4. Т.Ю.:Teacher: - So now, let’s go to the zoo. We will do like these animals.
(Фізична хвилинка. Повторюємо рухи тварин + презентація)
ІV.Формування умінь і навичок.
К.В.: - А зараз, давайте дізнаємося, що трапилось з нашими героями у казці.
1. Гра «Веселий ланцюжок» (учні працюють в статичних парах).
Читають казку«Слон Мирон і Мишка Оришка».
2. Виразне читання казки учнями в особах.
Завдання. - Увага! Запам’ятовуємо, у якій послідовності зустрічалися тварини. (Перечитуємо казку українською мовою).
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Т.Ю.: Teacher: - Аnswerthequestions. Listencarefully. (А зараз, відповідаємо на питання. Слухайте уважно).
1. Діалог.
Who was the first? (an elephant) / Хто був першим?
Come up to me. Take the picture. Stay here.
Who was the second? (an ostrich) / Хто був другим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttotheelephant.
Who was the third? (a boa) / Хто був третім?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe ostrich.
Who was the fourth? (a giraffe) / Хто був четвертим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe boa.
Who was the fifth? (a whale) / Хто був п’ятим?
Come up to me. Take the picture. Standnexttothe giraffe.
VІ. Творче застосування набутих знань.
Інсценування казки на англійській мові.
Andnow, let'splay.
Themousewillask“Whoare you?”, andyouwillshowandtellaboutyouranimal.
M.: - I'm a mouse. I'm small. / Я - мишка. Я маленька.
- Whoare you? / Хто ти?
E.: - I'm an elephant. I am the biggest animal. / Я - слон. Я самий великий звір.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
О.: - I am an ostrich. I am the biggest bird. / Я - страус. Я самий великий птах.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
В.: - I am a boa. I am the biggest snake. / Я - удав. Я найбільший змій.
M.: - Whoare you? / Хто ти?
G.: - I'm a giraffe. I amthetallestanimal. / Я - жираф. Я сама висока тварина.
M.: - Whoareyou? / Хто ти?
W.: - I am a whale. I am the biggest animal. / Я - кит. Це я сама велика тварина.
Together: Yes, You are. / Так! це ти! (всі разом відповідають)
E.: - ButIhavethebiggestears. / Але в мене самі великі вуха! (Слон оббігає всіх, забігає наперед, та голосно каже.)
Т.Ю.: - Bullyforyou! Let'sapplaudouranimals. Takeyourseats. / Браво. Молодці. Давайте поаплодуємо нашім тваринкам. Сідайте на свої місця.
VІІ.Домашня робота.
Мишка: Любі діти! Я хочу, щоб ви ще раз перечитали вдома цю казку цілими словами, виразно. Обов’язково перекажіть своїм батькам, братикам та сестричкам. (Записуємо домашнє завдання).
VІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
1. Ділова бесіда.
К.В. - Природній світ різноманітний. Кожна тварина має свої зовнішні та природні ознаки. А чим відрізняється людина?
Людина відрізняється своїми внутрішніми рисами:
Добра чи зла?
Ввічлива чи байдужа?
Щира чи жадібна?
Розумна чи ні?
Кмітлива.
2. Учні на аркушах «чоловічків» пишуть свої найкращі риси характеру, свої творчі успіхи та досягнення.
3. Подарунок Мишці.
(Мишка підходить до учнів і кожен каже: «Я дарую тобі свою….»).
VІІІ. Рефлексія.
К.В. – Діти, ви впоралися з роботою? Тоді я пропоную Вам поділитися Вашими враженнями і закінчити речення.
- Повертаємо букви К А З К А і діти розповідають, що вони дізнались на уроці.
І група – Мені сподобалось_______________________________
ІІ група – Я навчилась, що…_______________________________
ІІІ група – Я дізналась, що…______________________________
ІV група – Я запам’ятав, що…____________________________
V група – Я розкажу Матусі…… ______________________________
К.В.Чогонавчає нас цяказка? (В будь-якійсправіслідвраховувати не тількисвоїінтереси, а й інтересиінших людей. Вчитися радіти успіхам один одного.
Своєчасно казати «Який ти молодець!, «Я пишаюся тобою!».
- Зверніть увагу на дошку! Що сталося з нашими чоловічками?
- Вони взялися за ручки.
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
К.В.- Наші очікування об’єдналися, а це значить, що ми є дружний клас. Будемо пишатися творчими здібностями один одного і підтримувати у складний час. Огляд фотовиставки «У кожної дитини є промінчик сонця…»
Т.Ю.– Взялися за руки.
Мишка: - Дякую вам, які ви чемні. Я дарую вам пісеньку.
(Діти повторюють рухи та співають англійську пісню «If you are happy and you know it»).
К.В. - Сьогодні на гостини ми звали вчителів, тож давайте будемо гарними господарями і побажаємо, щоб у них було багато вільного часу і вони теж розвивали свої творчі здібності. Мишка вручає гостинці.
Учителі. Дякуємо за роботу. До нових зустрічей!
Список літератури
1. Клепко С.Ф. Інтегративна освіта і поліформізм знання/ С.Ф.Клепко. – Київ.- Полтава – Харків: ПОІПОПП, 1998. – С. 91.
2. Козлова О.Г. Методика інноваційного пошуку вчителя. – Суми: ВВП «Мрія-1» ЛТД, 1998.
3. Левченко Т.П., Левченко С.П. Бінарні уроки. Мета, результати та особливості // Географія. – 2012. - №4.
4 .Дичківська І. М. Інноваційніпедагогічнітехнології: Навч. Посіб. / І.М.Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 325 с.
5. Калмыкова З. И. Продуктивное мышление как основа обучаемости / З. И. Калмыкова. – М., 1981. – 123 с.
6. Критеріїтехнологічностіпедагогічногопроцесу [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://studopedia.net/5_5619_osnovnikriterii-tehnologichnosti.html. – Основнікритеріїтехнологічності
5. Онищук В. О. Функції та структура методівнавчання / В.О.Онищук. – К., 1979. – 140 с. Лисицька О. О.*