Урок позакласного читання з використанням кейс-технологій у формі літературного засідання" У Хемінгуея"

Про матеріал

Урок позакласного читання з використанням кейс-технологій у формі літературного засідання" У Хемінгуея" Хай буде бажане- і край(за оповіданням Е. Хемінгуея "Кішка на дощі")- нетрадийійний урок з позакласного читання у 8 класі. Цікавим є використання різних форм робіт на уроці ,використання інтерактивних методів.Урок засвоєння нових знань і формування таких компетентностей як емоційно-ціннісна, літературознавча, загальнокультурна ,творча.

Перегляд файлу

                                       Урок 8 кл                                                                                                                                             Урок позакласного читання з використанням кейс-технологій у формі літературного засідання" У Хемінгуея"                                                                             Хай буде бажане- і край(за оповіданням                                                                             Е. Хемінгуея "Кішка на дощі")

Мета:формувати емоційно-ціннісну компетенцію:створення прємної              атмосфери в класі,здатність до власної інтерпретації твору ,застосування духовно-морального досвіду в життєвих ситуаціях, розвиток загально-людських цінностей;літературознавчу:розвиток навичок текстуальної роботи, аналіз змісту і проблематики тексту;загальнокультурну:розширення ерудиції учнів, виховання іх загальної культури;компаративну:міжпредметні зв я*зки;творчу:навчати спостерігати ,досліджувати, розвивати креативність, сприяти самореалізації особистості.                                                                             Тип уроку:урок засвоєння нових знань і розвитку на їх основі умінь та навичок.                                                                                                                                                                                                                   Хід     уроку                                                                                                                                                                              1.Забезпечення емоційної готовності до уроку                                                              Слухання запису музики дощу                                                                                                  -Які емоції викликає у вас дощ?                                                                                                  -Що вам хотілося зробити під час прослуховування звукозапису?                     -А що ви зазвичай любите робити під час дощу?                                           *Мотивація                                                                                                                     Епіграф уроку:                                                                                                        Намагайтеся допомагати людям хоча б у дрібницях(Е. Хемінгуей)                Як ви розумієте наведені слова?                                                                                                          Пов* яжіть цитату з прослуханою музикою .Автор цитата -американський письменник Е Хемінгуей. Який твір ви прочитали до уроку позакласного читання?                                                                                                                                    * Проблемне питання                                                                                                                                          -Яким чином цитата стосується прочитаного вами твору? Доведіть свою думку .                                                                                                                             *Оголошення теми і мети уроку                                                                         Представлення секцій літературного засідання                                                 2.Актуалізація знань                                                                                               Повідомлення секції Біографи про письменника(випереджальне домашнє завдання)   Інтерактивна вправа створена у веб 2. 0.thiglink                                                                                                                   3.Опрацювання нового матеріалу.                                                                       Вступне слово вчителя:Творчість Хемінгуея вплинула на розвиток американської літератури та світової літератури в цілому. Оповідання" Кішка на дощі"належить до літератури про " втрачене покоління".Вираз "втрачене покоління належить Гертруді Стайн .Пізніше був описаний в книзі Хемінгуея "Свято яке завжди з тобою".Письменники втраченого покоління порушували в своїх творах проблему молодих людей, які повернулися з війни і не застали свого будинку, своїх рідних .Як жити дальше, як залишитися людиною, як навчитися знову радіти життю-ось що було головним.                                                  В оповіданні "Кішка на дощі"Хемінгуей описує один епізод з життя цілком щасливої американської пари, яка мандрує Європою. Світ Джорджа та його дружини обертається навколо їхньої кімнати. Їм мало що цікаво. Хоча вони і подорожують, складається враження, що більшу частину часу вони проводять саме в цій кімнаті. Не тільки під час дощу. Джорджа навряд що може змусити встати з ліжка. Його дружина заради кішки готова йти під дощ, він же продовжує лежати на дивані. Герої дуже різні. Та є ще власник готелю. Американцям подобалося в ньому абсолютно все. Можливо, ця людина – те життя, від якої віддаляється молода американка. Їй близькі пригоди і подорожі, але чоловік – вдоволений і не переймається ніякими проблемами.

4.Комплексна робота з текстом.

Фабула оповідання

  1. Американська пара  живе в готелі в Італії
  2. Жінка помічає у дворі готелю кішку, яка мокне під дощем
  3. Жінка йде у двір за кішкою, зустрічає господаря готелю
  4. Кішки вже немає у дворі
  5. Жінка повертається в номер
  6. Сварка з чоловіком
  7. Господар готелю прислав їй у номер кішку

Запитання і завдання до тексту. Група «Критики»

  1. Визначте тему, головну думку оповідання.
  2. Знайдіть в тексті ключові слова, словосполучення, які відображають тему тексту.
  3. Які проблеми на ваш погляд порушує автор? Наведіть приклади.
  4. Назвіть героїв твору і дайте коротку характеристику.
  5. Яке ваше особисте ставлення до героїв твору? Аргументуйте свою відповідь.

 5. Практична робота.                                                                                           З*ясування взаємовідносин героїв(інтерактивний малюнок за допомогою thiglink.com)

Зясування підтексту твору.

У ч и т е л ь.  Текст розпадається на дві частини. Разом із фактичною частиною розвивається дія психологічна, яка формує «підводний» план сюжету. Саме вона виявляється основним фокусом, який притягує увагу читача і може точно визначити моменти психологічного стану героїні.

Психологічний підтекст.

Психолог.Спостереження :Зміна настрою головної героїні                              Художник (відображення гамми почуттів через гамму кольорів)                        Соціолог

Символічний зміст твору. Зясування символічного значення образів :         1.Кішка під дощем – символ жінки, позбавленої любові і домашнього затишку;

2.Дощ – поневіряння й випробовування долі;

3.Власник готелю – хтось, хто чекає на тебе, любить,готовий напоїти гарячим чаєм і зігріти  ніжністю.

С л о в о  в ч и т е л я. Чому ж шанобливий власник готелю, який зовсім  не знає її, зумів як ніхто відчути, зрозуміти її бентежну душу – надіслати служницю з парасолькою, доставити в номер кішку? Чи не тому, що старий добре, навіть занадто добре знає життя і людей, сотні яких пройшли через його готель. А може тому, що він також самотній серед натовпу прибуваючих – відїжджаючих, і очі його давно вже не зволожувалися сльозами радості або любові?

  Автор показує, наскільки реальне життя дружини Джорджа відрізняється від того, чого вона хотіла б. Американка повторює слова «I want a cat» (хочу) як закликання, намагаючись хоч якось вчепитися за те життя, якого у неї немає, але яке вона так хотіла б!

  Це оповідання про самотніх людей, яких дуже багато, яких мало хто розуміє, яким дуже важко знайти свою споріднену душу. Синтаксичний повтор допомагає автору показати особливі відносини між молодою американкою і господарем готелю. У них набагато більше спільного, ніж може здатися. А чоловік залишається чужим і байдужим.

Група «Стилісти». Завдання «Лови момент»

Вловити і описати момент твору3-4 реченнями, використовуючи епітети, метафори, порівняння.

«Моя точка зору».

  1.  Наскільки  реалістичною є описана Е. Хемінгуеєм картина?
  2. Знайдіть зв’язок з життям і скажіть, чого повчає оповідання “Кішка на дощі”? На які думки наштовхує читача?

 

Рекламна пауза. Буктрейлер «Хай буде бажане – і край!»

Театр одного актора. Монолог героїні твору від імені самої  героїні. Відеофільм.

 6.Узагальнення

Підсумок . Проблемні питання для обговорення.

  1. Як ви гадаєте, власник готелю надіслав ту кішку, яку жінка бачила у дворі і бажала її отримати, чи іншу?
  2. Яке це має значення для розуміння тексту і підтексту твору?

Висновок. Коментар учителя.

Під час першого ж прочитання оповідання справді виникає думка і напрошується висновок, що кішка прислана в номер уважним власником готелю, була зовсім не тією, яку героїня хотіла. Адже вона зникла! На думку одних дослідників, ця зовсім інша принесена кішка символізує обман почуттів, який часто переживала безіменна героїня в особистих стосунках, які роблять її нещасливою. Та якщо власник готелю – єдина людина, яка розуміє поривання самотньої душі жінки, чи міг він таким жестом символізувати обман її почуттів? Адже і жінці він подобався також, яким він був – самодостатнім, добрим, уважним, галантним, справжнім? Біля нього вона почувалася потрібною і значимою! Вона почувалася Жінкою! Їй хотілося бути кращою, досягти і бажати чогось і рухатися вперед, а не лежати на дивані, як її чоловік, не думаючи і не мріючи ні про що! На думку інших дослідників принесена кішка – саме та кішка, яка сиділа під дощем. Іншу власник готелю просто не міг передати! Чому?

  Думається, що таким чином  утрачається і смисл назви оповідання, і символічне значення самої кішки під дощем. Адже, повертаючи жінці ту саму кішку, він повертає жінці віру в любов, у домашній затишок, у те, що її чекають. Автор утверджує  віру в те, що все обов’язково буде так, як хоче людина. Головне – бажати, рухатися до своєї мрії і докладати певні зусилля для її здійснення!

  Інша ж кішка – оман щастя, якого немає.

  Отже, питання про кішку не таке вже просте, як здається на перший погляд.

  Що ж до чоловіка героїні, то саме Джордж належав до галереї «втраченого покоління» , яке описував американський письменник Ернест Хемінгуей у своїх творах 30-х років ХХ століття. Так в оповідання «Кішка на дощі» поряд з невірою ми бачимо готовність вірити, поряд із жорстокістю життєвої позиції – вболівання за ближнього, поряд з егоцентризмом – романтичну причетність до буття. Цим двом молодим просто нудно, нічим заповнити життя. Неробство, європейські круїзи для них – просто модний стиль поведінки. З такими людьми автору явно не йти одним шляхом. Ставлення до них прямо не виражається, але глибоко захований скепсис, навіть глузування, вловити можна.

  Цією своєю духовною незалежністю Хемінгуей ні за що не хотів поступати, хоч з ким би розумінням і співчуттям ставився він до своїх героїв. Ось чому з повним правом уже наприкінці життя писав він про себе і собі подібних : «Втрачене покоління!...Ні…Ми були дуже витривалим поколінням, багатьом з нас не вистачало виховання, але це приходить з часом».

  Письменництво з самого початку було для Хемінгуея не лише єдиним способом реалізації себе як особистості, але і засобом боротьби проти всього, що загрожує життю людини на Землі.

Літературний батл «Добрі побажання»

Домашнє завдання :

Твір-мініатюра за поданим початком  “Надвечір увесь простір заполонив дощ. Він набирав шалених обертів .А в цей час

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
27 січня 2018
Переглядів
7066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку