Матеріали уроку позакласного читання зекономлять учителеві час на підготовку до уроку, а учнів - разом із переглядом презентації "Астрід Ліндгрен" ( "Андерсен наших днів") - заохотять до прочитання інших творів письменниці.
К О Н С П Е К Т
УРОКУ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ
ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ:
«А.Ліндгрен. Повість «Міо, мій Міо»
(6-ий клас)
Вч. Жеребецька І.Б.
Львів - 2014
Навчальна мета: дати короткі відомості про життя та особливості творчості
Астрід Ліндгрен, місце повісті «Міо, мій Міо» в її творчім
доробку; вчити давати повну відповідь на запитання,
характеризувати літературного персонажа; повторити
особливості літературної казки.
Розвиваюча мета: розвивати у школярів логіку мислення, навички переказу
і читання художнього твору.
Виховна мета: формувати у дітей віру в перемогу справедливості в
життєвих перипетіях, сприяти вихованню любові й поваги
до людей, співчуття, гуманістичних стосунків між людьми;
виховувати любов до книг як до результату праці
письменника та художника.
Теорія літератури: повторення термінів «казка», «повість», «повість-казка»
та їх ознак.
Обладнання: презентація, портрет Астрід Ліндгрен, дитячі малюнки до
творів письменниці, різні видання творів письменниці.
Тип уроку: урок позакласного читання.
З М І С Т У Р О К У
І. Мотивація навчальної діяльності
1. Вступне слово вчителя.
Кожен із нас мріє бути щасливим. Називала щасливим своє дитинство відома дитяча шведська письменниця ХХ-го століття і вказувала на те, що саме воно слугувало джерелом натхнення для її творчості. Вона написала багато художніх творів для дітей і про дітей, у яких тісно переплітаються реальність із фантастикою, завдяки чому вибудовується казковий сюжет. У 1958р. її було нагороджено медаллю великого данського казкаря Ганса Крістіана Андерсена. Хто ж вона, «Андерсен наших днів»? Як ви гадаєте, кого я маю на увазі?
2. Оголошення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ. Ознайомлення учнів із новим матеріалом
Перегляд презентації «Андерсен наших днів»за планом (план записується в зошити).
ПЛАН
ІV. Формування вмінь і навичок учнів
а) «Уважний читач»:
- Буссе зненавидів свою тітку через те, що вона…(назвала його батька поганцем);
- Країна Далека – це… (острів, який плавав у морі);
- тато-король шукав Міо … (9 років);
- Міо мріяв потрапити до Країни… (Далекої);
- в Країні Далекій із давнього життя Міо бракувало…(Бенка);
- на тітку Лундін була схожа… (мама Юм-Юма);
- «Жалібником» Юм-Юм називав… (чорного птаха);
- коня Міо звали… (Міраміс);
- зробив сопілки Міо та Юм-Юму і навчив їх дивної мелодії… (пастушок Нонно);
- в Землю Заморську і Землю Загірну можна потрапити через… (міст Вранішньої Зорі);
- міст Вранішньої Зорі вночі називався… (міст Місячного Сяйва);
- коли Міо пробирався до палацу лицаря Като, він дякував… (дереву, землі, горі-скелі, Мертвому озеру, пташці).
б) «Упізнай героя» :
- це був кремезний і дужий чоловік, «у нього був довгий рудий чуб, така сама довга руда борода й густі кущуваті брови,.. чорні від сажі руки» (Зброяр);
- «…то був хлопчик з каштановим чубом і карими очима… він був поважний і чемний» (Юм-Юм);
- «…у нього страшне кам’яне серце, правої кисті в нього немає, а замість неї – залізний пазур, яким він видирає в людей серце з грудей» (лицар Като);
- у нього «білявий чуб, блакитні очі… короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка» (Бу Вільгельм Ульсон);
в) «Вгадай пропущене слово»:
- «хлопці сиділи в … , мов двоє пташенят, коли поблизу ширяє шуліка» (ДУПЛІ);
- хлопці почували себе в … малими і нещасними серед розбурханих хвиль Мертвого озера» (ЧОВНІ);
- хлопці сиділи в … зіщулені й тремтячі, як двоє зайченят, коли поблизу нипає лис» (ПЕЧЕРІ);
- хлопці відчували себе малими й заблуканими всередині… (ГОРИ).
3. Робота над схемою «Система образів твору»
Батько-король жорстокий лицар Като
Ено вивідувачі
Юм-Юм М І О тітка Едля
Бенко дядько Сікстен
Зброяр
люблять ненавидять
поважають чинять зло
допомагають
діляться
5. Самостійна робота . Завдання: в одну колонку виписати чарівні предмети, які допомогли Міо, в другу – чарівні істоти та явища природи:
Предмети Істоти, явища природи
чарівна ложечка; золотогривий Міраміс біжить у
невидимий плащ; повітрі через хмари;
осяйне золоте яблуко; вода, що гамує спрагу;
картка, що світиться; зачаровані птахи.
чарівний меч;
полотно ткалі;
колодязь, що шепоче казки;
хлібина, що втишує голод.
РЕАЛЬНЕ ФАНТАСТИЧНЕ
місто Стокгольм Країна Далека
вул.Упландська, 13 Міст Вранішньої Зорі
Бу Вільгельм Ульсон (Буссе) Земля Заморська і Земля Загірська
тітка Едля і дядько Сікстен Острів Зелених Лук
сирітський притулок чарівні предмети та істоти
Бенко і його сім’я
7. Узагальнення відповідей учнів .
V. Оцінювання відповідей учнів та оголошення домашнього завдання.
Прочитати роман Д.Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь», за бажанням – намалювати ілюстрації до твору.