Урок позакласного читання за твором А.Ліндгрен "Міо, мій Міо!"

Про матеріал

Матеріали уроку позакласного читання зекономлять учителеві час на підготовку до уроку, а учнів - разом із переглядом презентації "Астрід Ліндгрен" ( "Андерсен наших днів") - заохотять до прочитання інших творів письменниці.

Перегляд файлу

 

 

 

 

                                К О Н С П Е К Т

 

УРОКУ  ПОЗАКЛАСНОГО  ЧИТАННЯ

ЗІ  СВІТОВОЇ  ЛІТЕРАТУРИ  НА  ТЕМУ:

   «А.Ліндгрен. Повість «Міо, мій Міо»

                                                (6-ий клас)

 

 

 

 

 

 

                                                                    Вч. Жеребецька І.Б.

 

 

 

                                      Львів - 2014  

Навчальна мета:  дати короткі відомості про життя та особливості творчості

                                Астрід Ліндгрен, місце повісті «Міо, мій Міо» в її творчім

                                доробку; вчити давати повну відповідь на запитання,

                                характеризувати літературного персонажа; повторити

                                особливості літературної казки.

Розвиваюча мета:  розвивати у школярів логіку мислення, навички переказу

                                   і читання художнього твору.

Виховна мета:  формувати у дітей віру в перемогу справедливості в

                             життєвих перипетіях, сприяти вихованню любові й поваги

                             до людей, співчуття, гуманістичних стосунків між людьми;

                             виховувати любов до книг як до результату праці

                             письменника та художника.

Теорія літератури: повторення термінів «казка», «повість», «повість-казка»

                                    та їх ознак.

Обладнання:  презентація, портрет Астрід Ліндгрен, дитячі малюнки до

                         творів письменниці, різні видання творів письменниці.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

 

 

                                      З М І С Т   У Р О К У

 

І. Мотивація навчальної діяльності

    1. Вступне слово вчителя.

     Кожен із нас мріє бути щасливим. Називала щасливим своє дитинство відома дитяча шведська письменниця ХХ-го століття і вказувала на те, що саме воно слугувало джерелом натхнення для її творчості. Вона написала багато художніх творів для дітей і про дітей, у яких тісно переплітаються реальність із фантастикою, завдяки чому вибудовується казковий сюжет. У 1958р. її було нагороджено медаллю великого данського казкаря Ганса Крістіана Андерсена. Хто ж вона, «Андерсен наших днів»? Як ви гадаєте, кого я маю на увазі?

    2. Оголошення теми та мети уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда з учнями на основі питань:
  • що вам відомо про Астрід Ліндгрен?
  • автором яких творів вона є?
  • хто є персонажами цих творів? Назвіть їх;
  • чим відрізняються герої її творів від літературних персонажів інших сучасних письменників, які пишуть для дітей?
  1. Узагальнення відповідей учнів.

 

ІІІ.  Ознайомлення учнів із новим матеріалом

Перегляд презентації «Андерсен наших днів»за планом (план  записується в зошити).

                                  ПЛАН

  1. Щасливе дитинство.
  2. Любов до книг і читання.
  3. Початок творчості та перемоги.
  4. Книжки для найменших читачів.
  5. Повісті з казковим сюжетом та реалістичні пригодницькі твори.
  6. Громадська діяльність.                        

ІV.  Формування вмінь і навичок учнів

  1. Бесіда з учнями по темі уроку:
  • чи сподобався вам твір? Чим саме?
  • чим відрізняється цей твір від інших творів А.Ліндгрен?
  • а що спільного?
  • де і коли відбуваються події у творі?
  • назвіть головних та другорядних персонажів твору.
  1. Гра «Мікрофон»:

а) «Уважний читач»:

- Буссе зненавидів свою тітку через те, що вона…(назвала його батька поганцем);

- Країна Далека – це… (острів, який плавав у морі);

- тато-король шукав Міо … (9 років);

- Міо мріяв потрапити до Країни… (Далекої);

- в Країні Далекій із давнього життя Міо бракувало…(Бенка);

- на тітку Лундін була схожа… (мама Юм-Юма);

- «Жалібником» Юм-Юм називав… (чорного птаха);

- коня Міо звали… (Міраміс);

- зробив сопілки Міо та Юм-Юму і навчив їх дивної мелодії… (пастушок Нонно);

- в Землю Заморську і Землю Загірну можна потрапити через… (міст Вранішньої Зорі);

- міст Вранішньої Зорі вночі називався… (міст Місячного Сяйва);

- коли Міо пробирався до палацу лицаря Като, він дякував… (дереву, землі, горі-скелі, Мертвому озеру, пташці).

б) «Упізнай героя» :

-   це був кремезний і дужий чоловік, «у нього був довгий рудий чуб, така сама довга руда борода й густі кущуваті брови,.. чорні від сажі руки» (Зброяр);

-  «…то був хлопчик з каштановим чубом і карими очима… він був поважний і чемний» (Юм-Юм);

-  «…у нього страшне камяне серце, правої кисті в нього немає, а замість неї – залізний пазур, яким він видирає в людей серце з грудей» (лицар Като);

-  у нього «білявий чуб, блакитні очі… короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка» (Бу Вільгельм Ульсон);

                  в) «Вгадай пропущене слово»:

- «хлопці сиділи в … , мов двоє пташенят, коли поблизу ширяє шуліка» (ДУПЛІ);

- хлопці почували себе в … малими і нещасними серед розбурханих хвиль  Мертвого озера» (ЧОВНІ);

- хлопці сиділи в … зіщулені й тремтячі, як двоє зайченят, коли поблизу нипає лис» (ПЕЧЕРІ);

- хлопці відчували себе малими й заблуканими всередині… (ГОРИ).

            3. Робота над схемою «Система образів твору»

 

Батько-король                                                        жорстокий лицар Като

    Ено                                                                             вивідувачі

Юм-Юм                               М  І  О                                    тітка Едля

Бенко                                                                                        дядько Сікстен

       Зброяр                          

 

 

             люблять                                                                 ненавидять

             поважають                                                            чинять зло

             допомагають                                                         

             діляться

  1. Відповіді учнів на питання щодо жанру твору:
  • у чому полягає особливість цього твору?
  • як би ви визначили його жанр? (повість-казка);
  • дати визначення терміну «повісті-казки»;
  • назвіть особливості казки у творі (чарівні істоти, чарівні предмети, фантастичні країни).

                   5.  Самостійна робота . Завдання: в одну колонку виписати чарівні предмети, які допомогли Міо, в другу – чарівні істоти та явища природи:

Предмети                                                              Істоти, явища природи

чарівна ложечка;                                                   золотогривий Міраміс біжить у

невидимий плащ;                                                  повітрі через хмари;

осяйне золоте яблуко;                                           вода, що гамує спрагу;

картка, що світиться;                                           зачаровані птахи.      

чарівний меч;                                                        

полотно ткалі;                                                       

колодязь, що шепоче казки;

хлібина, що втишує голод.

 

  1. Робота над складанням таблиці «Реальне і фантастичне у творі»:

 

РЕАЛЬНЕ                                                             ФАНТАСТИЧНЕ

місто Стокгольм                                                       Країна Далека

вул.Упландська, 13                                         Міст Вранішньої Зорі

Бу Вільгельм Ульсон (Буссе)                       Земля Заморська і Земля Загірська

тітка Едля і дядько Сікстен                               Острів Зелених Лук

сирітський притулок                                      чарівні предмети та істоти

Бенко і його сімя

  1. Бесіда з учнями на основі питань:
  • що є зав’язкою в повісті?
  • назвіть хронологію розвитку подій;
  • що є кульмінацією твору?
  • назвіть розвязку повісті.
  • визначте тему повісті (дивовижні пригоди юного героя – хлопчика Міо, дружба і взаємовиручка дітей, які не розгубилися, а згуртувалися у спільній боротьбі зі злом) - запис теми у зошити;
  • назвіть головну думку твору (віра в перемогу добра над злом, заклик до милосердя, згоди, миру між людьми) – запис ідеї у зошити;
  • чим близькі вам герої творів А.Ліндгрен?
  • чого навчає нас ця казкова повість?

              7. Узагальнення  відповідей учнів .

    V. Оцінювання відповідей учнів та оголошення домашнього завдання.

Прочитати роман Д.Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь», за бажанням – намалювати ілюстрації  до твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
27842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку