Урок позакласного читанняна тему:"Обирай стежку добра в житті" на основі творів В.О.Сухомлинського

Про матеріал
Уроки позакласного читання сприяють розвитку естетичних почуттів, позитивних емоцій, доброти, дбайливого ставлення до природи; вчать правильно, розумно користуватися дарами природи, виховувати дбайливе ставлення до неї; активно впливають на удосконалення навичок читання; розвивають логічне, образне і абстрактне мислення, асоціативну пам'ять; сприяють формуванню творчої уяви і пізнавального інтересу до навчання; навчають самостійно здобувати знання, знаходити оптимальний спосіб розв’язання навчальної чи життєвої проблеми, аргументовано, гідно відстоювати власну позицію; чітко, логічно висловлювати власну думку; формують і розвивають повноцінні мовленнєві та комунікативні вміння і навички молодших школярів, здатність до творчого самовираження;
Перегляд файлу

Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського на тему:

«Обирай стежку добра в житті»

 

 P6220100

 

 

 

 

 Мета: розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського та 

      виховувати любов і бережливе ставлення до рослин рідного краю; на прикладі  

     змісту оповідань В.Сухомлинського донести до свідомості учнів, що доброта –

     найкраща риса характеру людини; збагачувати словник учнів, формувати                    читацький  інтерес; формувати розуміння, що здоров’я людини пов’язане з добрим

       станом довкілля.

 

 Обладнання:

 Сухомлинський В.О. «Казки школи під голубим небом», «Чиста криниця»,

 «Квітка сонця».

 Дитячі малюнки.

 Портрет В.О. Сухомлинського.

                                  Хід уроку                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             1.Організаційний момент.

2.Оголошення теми і мети уроку.

3.Вступна бесіда вчителя.

  -Діти, про те ,що у нас сьогодні урок позакласного читання, ви знали заздалегідь. Впевнена, що всі добре підготувалися, прислухалися до моїх порад.

Сьогоднішній наш урок присвячується творчості В.О.Сухомлинського.

- Сьогодні ми продовжимо мандрувати по життєвій стежці добра за творами В.О. Сухомлинського. Казки вчать нас бачити і розміти прекрасне. Адже від розуміння краси навколишнього світу починається все найкраще, що є в людини.  Творити повсякчас добро для інших – це велике покликання людини.

           - Тож хочу наш урок позакласного читання розпочати такими словами:

        -що таке добро?

        - чи легко робити добро?

        - як навчитись розрізняти добро та зло?

        -  чи потрібно робити добро природі?

        - як навчитись обирати стежку добра в житті.

3. Анотація прочитаних творів В. Сухомлинського. Метод передбачення:Учень переказує зміст оповідання, але не до кінця. Завдання товаришам придумати   продовження твору.

«Дуб під вікном»,

« Ялинка для горобчиків»,

 «Матвіїв дуб»,

 «Зрубали вербу»,

 «Верба над ставом»,

 «Зламана яблунька».

 -До чого закликає автор?

- Так . Любити природу, не завдавати їй шкоди.

6. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «П’ять дубів». - Завдання перед читанням:-подумайте чому мовчав батько?

 1.1.Читання комбінованим способом:

а) читання вчителем (до слів « Минуло багато років»).

б) читання учнями мовчки до кінця тексту:

2. Словникова робота: кволий- дуже маленький, непоказний.

 б) Читання слів з метою попередження неправильного наголосу.

3. Читання вчителем «Знайди помилку».

4. Читання в особах. Рольова гра.

5. Розуміння прочитаного.

7. Робота в групах.

1група: «Три дуби».

а) Прочитай оповідання.

б) Чим схвилювало Вас оповідання?

2група: «Весна пахне яблуками»

а) Прочитай оповідання.

б) Подумай у чому виявляється найбільша людська праця.

3група: «Дуб під вікном».

а) Прочитай оповідання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

б) Подумай, чи вірний вихід знайшов батько?   

4група: «Відломлена гілка ».  

а) Прочитай оповідання.

б) Знайди рядки в яких висловлюється головна думка.

8. Робота з дитячою виставкою книг  В.О.Сухомлинського.

- Які з книжок, представлених на виставці вам знайомі?

-Який твір ви запропонуєте прочитати своєму товаришу? Чому?

-Який твір вам сподобався найбільше?

          9. Відшукай, які назви дерев заховалися:

Акленокаштанудубітополярагоріхтовберезааодвтлипалвільха

 10. Поміркуй і продовж речення:

Що треба робити, щоб наша планета була ще зеленішою?

Думаю____________________________________________________________

Вважаю___________________________________________________________

Стверджую_________________________________________________________

12. Робота в картинній галереї: Наші учні намалювали ілюстрації до оповідань В.О.Сухомлинського. Давайте переглянемо їх. F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220027.JPGF:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220110.JPGF:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220003.JPGF:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220026.JPG

 

11.  Гра «Мікрофон».  Поради «Як поводити себе в лісі».

-У лісі намагайся ходити стежками, щоб не витоптати трав’янисті рослини.

-Не ламай гілок з дерев та кущів.

-Не розкладай у лісі багаття. Це може спричинити лісову пожежу, від якої загинуть рослини і тварини.

-У лісі, парку чи на луці будь охайним, не залишай після себе сміття. Дбайливо стався до рослин.

-Не ламай, не рубай кущів та дерев. Рослина – жива істота, кожен її листочок виділяє кисень, необхідний для дихання людям і тваринам.

 -Не пошкоджуй кору дерев. Із ранки у корі витікає сік, через неї у дерево потрапляють шкідники.

 -Не залишай сміття на природі.

 12.Домашнє завдання (диференційовано):

1гр. – Скласти план оповідання. Переказувати оповідання.

        2гр. –Читати і переказувати оповідання.

13.Підсумок уроку:

- Бути обережним в лісі, щоб не зламати гілку, бо дереву боляче, воно живе; не залишати після себе сміття, бо землі боляче переносити таку неповагу до себе; бережно поводитися з вогнем, бо він може знищити цілі лісові масиви, поля.  Людина виділяється з природи своїм розумом, щирим серцем. То ж збережіть кожну рослинку. Станьте розумними господарями на своїй землі, пам’ятайте: у ваших руках майбутнє природи.

Література

 

1.Державний стандарт початкової загальної освіти// Поч. шк. -2001. -№1-с.27-53.

2.Програма загальноосвітньої школи для учнів 1-4 класів. –Поч. шк.- 2006.- с.84.

3.Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти т.-Т.1. –К.: Рад. шк, 197. -654с.

4.Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах: Посіб. Для  вчителя. К.: Освіта, 2007.- 334с.

5.Савченко О.Я. Дидактика початкової школи.- К.: Абрис, 1997. -416с.

6.Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.

7.Сухарєва Л.С. Сучасний урок у початковій школі.

8. Сухомлинський В.О. Казки школи під голубим небом. К.: «Освіта».,1991.

          9.Сухомлинський В.О. Чиста криниця.-К. Веселка., 1993.

10.Животворча сила педагогічної спадщини  Сухомлинський В.О. –Донецьк; Витоки, 2001, 184с.

11.Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової  освіти. О.Я.Савченко.

-К.: Серія: Педагогіка. 2002.

12.Савченко О.Я. Грані дидактичної системи Сухомлинський В.О./ О.Я. Савченко//Поч.школа.-1993.- №10.-С.16-18.

13.Ткачук Г.П. Методика позакласного  читання у початкових класах: Навчально-методичний посібник/  Г.П.Ткачук.- Кам'янець -Поділький ФОП  Сисин О.В.,2010, 264с.

14.Антонець М. Я. Проблеми розвитку творчої особистості вчителя у педагогічній спадщині Сухомлинський В.О./ М.Я.Антонець // Поч.школа. 2013. -№9.-С.4-6.

15.Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям// Вибр. тв.: у5т.-К.:Рад.шк., 1997.-Т.3.-С.5-279.

16.Богуш А.М. Педагогічні виміри Василя Сухомлинського в сучасному освітньому просторі. Монографія/ А.М.Богуш. -К.:Видавничий дім «Слово», 2008,- 272с.

17. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.1.-С.393- 629.

18. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві.// Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.2.-С.419- 655.

19. Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 2 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2012.-160с.

20.Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 3 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2014.-160с.

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку