Урок "Пожежна безпека"

Про матеріал
Мета: - навчальна: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами; - розвиваюча: розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації; - виховна: виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров'я.
Перегляд файлу

Тема:  Пожежна безпека

Мета:

- навчальна: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами;

- розвиваюча: розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації;

- виховна: виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров'я.

Обладнання: мультимедійна презентація.

 

Хід заняття:

 

І. Організація класу

Привітання вчителя.

Перевірка готовності до заняття.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети заняття

  • Якщо ви розгадаєте ребус, то дізнаєтеся  тему нашого уроку.

(пожежа)

  • Як ви вважаєте, про що буде наше сьогоднішнє заняття?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Пожежі в усі часи призводили до біди. Через пожежі зникли назавжди літописи, книги, картини, документи, архітектурні пам’ятки…  І, на жаль, в пожежах гинуть люди.

Пожежа – неконтрольований процес горіння, який може заподіяти матеріальні збитки і призвести до небезпечних наслідків для життя та здоров'я людей.

Статистика є невиішною: щороку у світі відбувається близько 5 мільйонів пожеж. Кожної години у вогні гине одна людина, 2-3 чоловіки одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина .

  • Ось чому так важливо дотримуватися правил пожежної безпеки.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Як називається ця геометрична фігура?

 

 

 

 

 

 

- Ви вже знаєте, що таке трикутник. А чи відомо вам, що таке " трикутник вогню " ? Цей термін запропонував французький хімік А.Лавуазьє для того, щоб було легше запам’ятати три умови виникнення горіння.

Горіння виникає за наявності:

-  горючої речовини,

- джерела запалювання,

- кисню.

До джерел запалювання відносяться:

  • сірник,
  • бенгальський вогонь,
  • несправний електроприлад,
  • багаття, запальничка,
  • сигарета тощо.

Усі речовини за ознакою горючості поділяються на:

1) горючі – ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують горіти , коли це джерело зникає ( папір, газети, книги, одяг, речі, штори, меблі і т.д.) ;

2) важкогорючі – ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, проте без джерела запалювання їх горіння припиняється ( як, наприклад, деякі пластмаси, гума, сучасні оздоблювальні матеріали – лінолеум, пластикові стелі й панелі);

3) негорючі – ті , що не горять за будь-яких умов. До них належать вода, пісок, каміння, цегла, земля . Їх застосовують для гасіння пожеж ” .

- Ви вже зрозуміли, що з горючими і важкожкогорючими речовинами потрібно бути обережними.

- Давайте пограємо в гру і перевіримо, як ви запам’ятали, з якими речовинами не можна жартувати.

https://learningapps.org/view28993427

 

- Чому виникають пожежі в наших оселях?

  • залишають без догляду електричні прилади,
  • діти граються із сірниками,
  • одночасно  включені кілька електроприладів,
  • куріння у постелі, ігри із запальничками,
  • пустощі з вогнем,  
  • необережне  поводження з газовою плитою

- Як самому вдома поводитися із сірниками?

  • не грайся сірниками, свічками, запальничками.
  • самостійно не запалюй газову плиту, не розтоплюй ніч. Не суши над ними і біля них білизну, інші речі.
  • без дорослих не користуйся петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
  • не чіпай бензину, ацетону, гасу та інших легкозаймистих речовин.
  • не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади.

 

На вулиці теж не жартуй з вогнем!

  • не розпалюй багаття.
  • не кидай у вогнище різні флакони та балони.
  • не підпалюй сухої трави, листя, сіна, тополиного пуху тощо.

- Що робити, якщо сталася пожежа в домі? Так, викликати пожежних за номером 101.

- Давайте пограємо в гру і перевіримо, чи знаєте ви як правильно повідомити про пожежу.

https://learningapps.org/view28994011

 

 

  • Чи любите ви кросворди?
  • Прочитайте по вертикалі слово, що утворилося.

https://learningapps.org/view28994137

Джерело загадок: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu

- Яке слово отримали?

- Що таке евакуація?

Евакуація — це організований вихід усіх людей із небезпечного місця.

- У кожній установі на видному місці висить план евакуації людей на випадок пожежі.

- Як чином відбувається евакуація учнів з приміщенням школи? (Евакуація школярів із приміщення має проходити чітко за планом. У таких випадках неприпустимими є паніка й метушня).

 

V. Підбиття підсумків

- Пограймо з кубиком Блума:

Стаття на тему ""Кубик Блума" - прийом технології критичного мислення"

 

Назви – Назви, що таке пожежна безпека?

Поясни – Поясни, як можна попередити пожежу в своєму домі?

Чому – Чому важливо дотримуватися встановлених правил пожежної безпеки?

Придумай – Придумай, як ще можна інформувати школярів про правила пожежної безпеки.

 Поділись – Поділись своїм ставленням до того, що деякі люди нехтують правилами пожежної безпеки.

Запропонуй – Запропонуй, свою пам’ятку пожежної безпеки.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Макарова Олена
Додано
11 березня 2023
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку