Тема: Пожежна безпека
Мета:
- навчальна: поглиблювати та систематизувати знання учнів про причини виникнення пожежі; формувати навички та вміння поводити себе в небезпечних ситуаціях; спонукати до дотримання правил користування електричними приладами;
- розвиваюча: розвивати життєві компетентності, навички самостійності, відповідальності, вміння зосередитися при виникненні надзвичайної ситуації;
- виховна: виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров'я.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід заняття:
І. Організація класу
Привітання вчителя.
Перевірка готовності до заняття.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети заняття
(пожежа)
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Пожежі в усі часи призводили до біди. Через пожежі зникли назавжди літописи, книги, картини, документи, архітектурні пам’ятки… І, на жаль, в пожежах гинуть люди.
Пожежа – неконтрольований процес горіння, який може заподіяти матеріальні збитки і призвести до небезпечних наслідків для життя та здоров'я людей.
Статистика є невиішною: щороку у світі відбувається близько 5 мільйонів пожеж. Кожної години у вогні гине одна людина, 2-3 чоловіки одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина .
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Ви вже знаєте, що таке трикутник. А чи відомо вам, що таке " трикутник вогню " ? Цей термін запропонував французький хімік А.Лавуазьє для того, щоб було легше запам’ятати три умови виникнення горіння.
Горіння виникає за наявності:
- горючої речовини,
- джерела запалювання,
- кисню.
До джерел запалювання відносяться:
Усі речовини за ознакою горючості поділяються на:
1) горючі – ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують горіти , коли це джерело зникає ( папір, газети, книги, одяг, речі, штори, меблі і т.д.) ;
2) важкогорючі – ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, проте без джерела запалювання їх горіння припиняється ( як, наприклад, деякі пластмаси, гума, сучасні оздоблювальні матеріали – лінолеум, пластикові стелі й панелі);
3) негорючі – ті , що не горять за будь-яких умов. До них належать вода, пісок, каміння, цегла, земля . Їх застосовують для гасіння пожеж ” .
- Ви вже зрозуміли, що з горючими і важкожкогорючими речовинами потрібно бути обережними.
- Давайте пограємо в гру і перевіримо, як ви запам’ятали, з якими речовинами не можна жартувати.
https://learningapps.org/view28993427
- Чому виникають пожежі в наших оселях?
- Як самому вдома поводитися із сірниками?
На вулиці теж не жартуй з вогнем!
- Що робити, якщо сталася пожежа в домі? Так, викликати пожежних за номером 101.
- Давайте пограємо в гру і перевіримо, чи знаєте ви як правильно повідомити про пожежу.
https://learningapps.org/view28994011
https://learningapps.org/view28994137
Джерело загадок: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu
- Яке слово отримали?
- Що таке евакуація?
Евакуація — це організований вихід усіх людей із небезпечного місця.
- У кожній установі на видному місці висить план евакуації людей на випадок пожежі.
- Як чином відбувається евакуація учнів з приміщенням школи? (Евакуація школярів із приміщення має проходити чітко за планом. У таких випадках неприпустимими є паніка й метушня).
V. Підбиття підсумків
- Пограймо з кубиком Блума:
Назви – Назви, що таке пожежна безпека?
Поясни – Поясни, як можна попередити пожежу в своєму домі?
Чому – Чому важливо дотримуватися встановлених правил пожежної безпеки?
Придумай – Придумай, як ще можна інформувати школярів про правила пожежної безпеки.
Поділись – Поділись своїм ставленням до того, що деякі люди нехтують правилами пожежної безпеки.
Запропонуй – Запропонуй, свою пам’ятку пожежної безпеки.