Урок "Пожежна безпека у громадських приміщеннях"

Про матеріал
Розгорнутий план уроку-тренінгу для учнів 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з детальним змістом тренінгових вправ
Перегляд файлу

Тема:    Пожежна безпека у громадських приміщеннях

Цілі:   Розвивати навички впевненої поведінки, формувати почуття відповідальності за власне життя та здоров’я, а також життя та здоров'я оточуючих

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

  • Уміють евакуюватися з громадського приміщення;
  • Розпізнають знаки пожежної безпеки;
  • Наводять приклади горючих речовин, засобів пожежогасіння, ситуацій, в яких можна отруїтися чадним газом; 
  • Називають причини виникнення пожеж;
  • Усвідомлюють необхідність дотримання правил пожежної безпеки.

Обладнання і матеріали:

  • Фліпчарт і фломастери
  • Комп’ютер, мультимедійний проектор
  • Плакат «Трикутник вогню»
  • Зображення знаків пожежної безпеки та евакуації
  • Відео «Дитсадковий поліцейський»
  •  «Алгоритм дій під час виникнення пожежі у громадському приміщенні»

Що підготувати заздалегідь

  • Роздрукувати  роздавальні матеріали для учнів

 

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

7 хв

Міні-бесіда «Пожежна безпека»

4 хв

Гра «Знайди пару»

4 хв

Інформаційні повідомлення

6 хв

Руханка «Австралійський дощ»

2 хв

Відео «Дитсадковий поліцейський»  (1:32-1:34)

4 хв

Обговорення плану евакуації школи

4 хв

Інсценування евакуації зі шкільного кабінету

5 хв

Підсумкові завдання

9 хв

Усього тривалість

45 хв

 

І. Вступ

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Знайомство

     Запропонувати учасникам записати на стікері своє ім’я + позитивну рису характеру 

           2. Домовленість про правила

3. Очікування учасників

       Вправа «Метелики». Учасники записують очікування на метеликах, які літають навколо квітки, а після закінчення тренінгу «сідають» (або не «сідають») на неї

4.Зворотній зв'язок ( перевірка д/з та раніше засвоєних знань)

         Як ви розумієте термін «пожежа»?

         Що є необхідним для виникнення пожежі? (Трикутник вогню)   

         Які горючі речовини ви знаєте?

         Яка ситуація може викликати пожежу?

ІІ. Основна частина

        Міні-бесіда «Пожежна безпека»

        Назвіть приклади громадських приміщень у вашій місцевості (школа, садочок, лікарня, супермаркет….)

        Чим відрізняються громадські приміщення від житлових будинків щодо пожежної безпеки?

Слово вчителя: «Так само як Правила дорожнього руху, існують і Правила пожежної безпеки, зокрема для шкіл. Вони зобов’язують усіх ознайомитися з системою оповіщення про пожежу,планом евакуації й відпрацювати дії на випадок пожежі. Крім того існують Знаки пожежної безпеки»

 

        Гра «Знайди пару»  Одна група учасників отримує зображення знаків, інша – їх назви. Завдання: утворити «правильні» пари

Зображення

Значення

1

https://electrosvit.com/images/stories/zz_21.jpg

Забороняється палити

2

https://electrosvit.com/images/stories/zz_22.jpg

Забороняється користуватися відкритим вогнем та палити

3

https://electrosvit.com/images/stories/zz_23.jpg

Прохід заборонений

4

https://electrosvit.com/images/stories/zn_01.jpg

Забороняється гасити водою

5

https://electrosvit.com/images/stories/pog10.jpg

Кнопка ввімкнення установок (систем) пожежної автоматики

6

https://electrosvit.com/images/stories/zz_07.jpg

Заборона (інша небезпека чи небезпечні дії)

7

https://electrosvit.com/images/stories/zn19.jpg

Пожежонебезпечно. Окислювач

8

https://electrosvit.com/images/stories/z_16.jpg

Вихід тут (лівосторонній)

9

https://electrosvit.com/images/stories/z_20.jpg

Направляюча стрілка

10

https://electrosvit.com/images/stories/z_21.jpg

Направляюча стрілка під кутом 45°

11

https://electrosvit.com/images/stories/zzz_21.jpg

Направлення до евакуаційного виходу сходами донизу

12

https://electrosvit.com/images/stories/zzz_22.jpg

Направлення до евакуаційного виходу сходами вгору

13

https://electrosvit.com/images/stories/pog3.jpg

Пожежний кран

14

https://electrosvit.com/images/stories/pog4.jpg

Пожежні сходи

15

https://electrosvit.com/images/stories/pog5.jpg

Вогнегасник

16

https://electrosvit.com/images/stories/pog11.jpg

Звуковий оповіщувач пожежної тревоги

 

Інформаційні повідомлення

Для гасіння яких пожеж використовують вогнегасники:

  • Вуглекислий
  • Порошковий
  • Водопінний ?
  •  

image140

Учень 1 Вуглекислотний вогнегасник призначений для гасіння рідких і газоподібних речовин. Заправлений вуглекислотою, яка не залишає забруднюючих речовин на об'єкті гасіння. Рекомендуються для гасіння електроустановок з напругою до 1000В, комп'ютерів, а також пожеж на транспорті, житлових і виробничих приміщеннях. 

Учень 2 Вогнегасники з порошком— є найбільш універсальними вогнегасниками по сфері застосування, з їх допомогою можна успішно гасити майже усі класи пожеж, у тому числі і електроустаткування, що знаходиться під напругою до 1000 В. Вогнегасники не призначені для гасіння загорянь лужних і лужноземельних металів і інших матеріалів, горіння яких може відбуватися без доступу кисня.

Учень 3 Пінні вогнегасники застосовують для гасіння піною загорянь, що починаються, майже всіх твердих речовин, а також горючих і деяких легкозаймистих рідин на площі не більш 1 м². Гасити піною електричні установки, що загорілися, і електромережі, що перебувають під напругою, не можна, тому що вона є провідником електричного струму. Крім того, пінні вогнегасники не можна застосовувати при гасінні лужних металів натрію й калію, тому що вони, взаємодіючи з водою, що перебуває в піні, виділяють водень, який підсилює горіння, а також при гасінні спиртів, тому що вони поглинають воду, розчиняючись у ній, і при влученні на них піна швидко руйнується. Сучасні пінні вогнегасники використовують у якості газотвірного реагенту азид натрію, який легко розкладає з виділенням великої кількості азоту.

До недоліків пінних вогнегасників ставиться вузький температурний діапазон застосування (5-45 °C), висока корозійна активність заряду, можливість ушкодження об'єкта гасіння, необхідність щорічного перезарядження.

Пожежні пости. IIIкали також забезпечують пожежними щитами і стен­дами (мал. 25). Тут вивішують і списки добровільних пожежних дружин та їх керівників, інструкцію з правил пожежної безпеки, телефони пожежної охорони, прізвища і телефони відповідальних за пожежну безпеку

 


image138

 

 

 

Руханка «Австралійський дощ»

Учасники стають у коло. Тренер каже: «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Для цього ви повинні повторювати рухи свого сусіда праворуч. Подивіться на нього».
Тренер починає терти долоні, за ним продовжує наступний учасник, і так далі. Коли  всі учасники вступлять в гру, створиться  враження, що піднявся вітер.
Тренер змінює рух (клацає пальцями), і учасники один за одним також змінюють
свої рухи.  Створюється враження, що починає накрапати дощ.
Далі за тією самою схемою:
• починається злива (плескати по ногах);
• гроза, град (тупотіти ногами);
• гроза почала вщухати (плескати по ногах);
• рідкі краплі падають на землю (клацати  пальцями);
• вітер вщухає (терти долоні);
• сонце (руки догори).

 

      Перегляд та обговорення фрагменту дитячого фільму «Дитсадковий поліцейський»

Обговорення плану евакуації  школи

Робота з підручником ст. 62 таблиця 2

 

Назва дії

Порядок і послідовність дій

1

Повідомлення про пожежу

У раді виявлення пожежі або її ознак треба негайно:

  •     повідомити телефоном пожежну частину;
  •    увімкнути систему оповіщення про пожежу;
  •    повідомити директора школи

2

Евакуація учнів

У разі виявлення пожежі або за сигналом оповіщення (зазначається вид сигналу) учнів якнайшвидше виводять назовні згідно а планом евакуації

3

Звірка списочного складу з фактичною наявністю евакуйованих

Усіх евакуйованих з будівлі учнів перевіряють поіменно за класним журналом або за списками

4

Пункти розміщення

евакуйованих учнів

Удень учнів класами розміщують у будівлі за адресою (адреса).

У нічний час їх евакуюють до будівлі за адресою (адреса).

5

Гасіння пожежі
працівниками
закладу до прибуття
пожежників

Гасіння пожежі організовують негайно з моменту її виявлення і проводять працівники закладу, не зайняті еваку­ацією учнів. Для гасіння використовують усі наявні засо­би пожежогасіння

 

ІІІ. Заключна частина

Зворотній зв'язок за тематикою поточного тренінгу

Вправа «ТАК» «НІ»

Дітей молодшого віку, хворих і поранених евакуйовують першими.

Евакуацію розпочинають з найближчих до місця пожежі приміщень і з поверхів вище від пожежі.

Учителі та інші працівники школи не залишають учнів без нагляду від моменту виявлення пожежі до її ліквідації.

 Узимку діти одягаються або беруть теплий одяг із собою.

У небезпечній зоні ретельно перевіряють усі приміщення в пошуках дітей, які могли сховатися під партами чи в шафах.

На входах до будівлі виставляють пости, щоб перешкодити поверненню людей у небезпечну зону.

Не виходити з будівлі, що горить, поки за вами не прийдуть дорослі

Ховатися від пожежі  в шафі

Закривати очі, щоб не було так страшно

Відразу втекти першим і якнайдалі

Перед залишенням будівлі зібрати всі свої речі

Попередити про виникнення пожежі своїх батьків та рідних

 

Евакуація з кабінету школи за сигналом тривоги

Звершення очікувань «Метелики»

Підбиття підсумків

Оцінювання учнів

Домашнє завдання

Вправа «Хай щастить»

Стати боком в тісне коло. Покласти праві руки одна на одну в центрі. Підняти ліву ногу і, стрибаючи на правій, разом сказати:

 «Хай сьогодні нам щастить,

 хай нам завтра пощастить,

 хай завжди усім щастить!»

1

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
18 вересня
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку