ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
2 клас
Тема: Значення гарного і веселого настрою для збереження здоров’я. Поведінка, звички і здоров’я. Позитивні і негативні емоції. Спілкування у родині, з однокласниками, друзями.
Мета: Формувати розуміння впливу емоцій на людське здоров’я; поведінки з рідними, однокласниками; виховувати в учнів прагнення зміцнювати свій настрій і настрій оточуючих людей у кращий бік; виховувати культуру поведінки, повагу до інших людей, самоповагу, керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого та оточуючих здоров’я.
Хід уроку:
І. Організація класу. Доброго дня! Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово.
1. Ранок! Сонце в небі прокидається. Наш клас із гостями вітається. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу…
Діти. Чому»
Уч. Бо люблю я дітей і свій клас!
Д. Чому?
Уч. Бо чекаю любові уваги і плідної праці від вас.
Д. ми любимо працю і будемо старатися
2. Повернемось. Посміхнемось до гостей і радісно промовимо: «Добрий день».
3. Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну казкову,
що так нас чарує, духовність дарує.
Тож сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було мороки –
Всі готові до уроку?
Тож ж гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаємо.
4. А до якого уроку ми підготувалися, ми дізнаємося, коли зберемо в слова літери, які розгубилися
(с н о и в о я ’ о о р д з в – основи здоров’я)
Так, ми підготувалися до уроку «Основи здоровя»
5. Діти, сьогодні ми помандруємо у казкову подорож країною «Здоров’я», де пригадаємо все, що вчили про здоров'я, від чого воно залежить, як його зберегти та здобудемо нові знання. А мандрувати ми будемо різними цікавими стежинами.
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
В далекому лісі – сказали мені –
Пташка живе на високій сосні.
Часом та пташка з дупла вилітає,
Загадки загадує, і пісні співає.
Я подумала, що треба й мені
Пташку ту дивну знайти,
До лісу прекрасного я прийшла,
І пташку ту дивну знайшла
Я привіталась, сказала пташині:
«Кланяються діти тобі з України.
Чула, загадок багато ти знаєш.
Може, ти діткам моїм загадаєш?»
Пташка подумала і каже мені:
«Дітки слухняні, ввічливі ваші чи ні?»
«Дуже ввічливі і слухняні», - я їй кажу.
«Добре, - говорить, - таким розкажу»
А допомагати нам буде на уроці, добрий, ввічливий, веселий герой казки. Відгадайте загадку і дізнаєтеся, хто він.
Я – клубочок не простий.
Я – клубочок чарівний.
Я тобі допоможу.
Всьому новому, цікавому навчу.
І дорогу покажу.
Я від діда утікав,
І від баби утікав.
Ти за мною тепер йди
І знання нові собі знайди!
(Колобок)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
(пвдноеакі – поведінка еоіїмц – емоції нстраій – настрій)
ІV. Первинне сприймання і усвідомлення нового матеріалу
1. Діти давайте подумаємо з якими людьми ми зустрічаємося щодня?
(Діти та вчителі на листочках пишуть свої очікування. Вчитель кріпить їх на крону дерева)
(діти та вчителі записують цікавим, новим, незвичайним, казковим, творчим, веселим, змістовним, приємним).
Діти, а зараз уважно послухайте пісню. (звучить пісня про посмішку)
6. Як ви розумієте зміст гасла? Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхалося, спочатку сам посміхнися життю. (відповіді учнів)
V. Вивчення нового матеріалу (робота з підручником):
1. Відкрийте підручники.
2. Що таке настрій?
- чому бути добрим – значить бути здоровим?
- яким кольором ви намалюєте свій настрій?
Жовтий – радість;
Червоний – гнів;
Синій – спокій;
Чорний – смуток;
Коричневий – тривога, страх;
Зелений – задоволення.
3. Гарний і веселий настрій – це запорука збереження і зміцнення здоров'я. Бадьорий і радісний настрій часто проявляється у вигляді усмішки і задоволення.
Усмішка – це позитивний імпульс для організації людини. Звичайно, усмішка повинна супроводжуватися позитивними емоціями, щирістю вияву радості, щиросердечністю як до близьких людей, так і тих, хто нас оточує.
Людина не може бути байдужою до того, що відбувається навколо в сім’ї, у класі, школі, суспільстві загалом.
VІ. Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Всім нам відпочити.
Хочу на фізкультхвилинку
Усіх запросити.
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день такий
І до сонця потягніться,
В різні боки нахиліться.
Покружляли. Потяглися.
Й до роботи знов взялися.
VІІ. Мозковий штурм (закрийте очі і подумайте, помрійте про те, які б подарунки ви хотіли б отримати?).
Що це? (Це – життя, здоров'я, час, добро, любов, дружба)
У цю країну може потрапити кожен, хто вміє помічати найгарніше в людях, які нас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами вдачі, виявляти доброзичливість і любов, до тих, хто вміє стежити за свою поведінкою і своїми емоціями, хто вміє дружити і розуміти людей.
Вдома ви спілкуєтесь з батьками, дідусями, бабусями, братиками, сестричками, сусідами. У школі з вчителями, шкільними товаришами, кухарем. На вулиці – зі знайомими молодими і літніми людьми, ровесниками.
Отже людина постійно спілкується з людьми. Поведінка однієї людини залежить від іншої. Що ж таке поведінка? (поведінка – це спосіб життя і дії людини, її вчинки, які вона робить).
VІІІ. Закріплення й осмислення нового матеріалу
Гра «художники»
Об’єднаємося в дві групи гарний, чудовий і попрацюємо над прислів’ями
Той себе губить, хто інших не любить
Як ти до людей, так і вони до тебе.
Завдання.
Укладіть словник ввічливої людини (діти називають слова і записують їх у зошити).
(Доброго дня! До побачення! Всього доброго! До зустрічі! Прощавайте! Щасливо! На добраніч! Бувайте здорові! До завтра! Доброго ранку!)
Учитель пропонує учням створити портрет. Для цього:
Вчитель говорить репліки. Діти сигналізують, де правильно чинять діти – зеленою карткою, а якщо ні – червоною.
(Бджілка – трудівниця, мамі добра помічниця, оченята – яскраві жаринки; колір, сорочка, дуже пасує до лиця; сміх – як дзвіночок; коси – льоночок, ви така гарна сьогодні, у вас гарна зачіска, ви найкраща, ви така добра як мама).
ІХ. Підсумок уроку. Дати вчителям листочки
З – заздрість, злість (негативно);
Д – доброта (позитивно);
О – образа (негативно);
Р – розчарування (негативно);
О – озлобленість (негативно);
В’ – відвертість (позитивно);
Я – ядушливість (негативно).
Птахи позитивних емоцій. (діти виготовляють з паперу долоню руки – птаха і на кожному пальці пишуть позитивні емоції, і які сприяють здоров’. Вчитель прикріплює на дошці).
7. Чи збулися ваші очікування, щоб ви хотіли побажати своїм друзям. А зараз, любі друзі, за працю – по заслузі. (Обговорення. Оцінювання)
Психоформула.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах
І добрі слова у всіх нас на устах
Нехай не погасне бажання малят
Творити добро на планеті Земля!
Лунає пісня про дружбу. (Діти співають).