Урок " Позитивні та негативні емоції, їх значення для здоров'я."

Про матеріал
Урок ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 2 клас Тема: Значення гарного і веселого настрою для збереження здоров’я. Поведінка, звички і здоров’я. Позитивні і негативні емоції. Спілкування у родині, з однокласниками, друзями. Мета: Формувати розуміння впливу емоцій на людське здоров’я; поведінки з рідними, однокласниками; виховувати в учнів прагнення зміцнювати свій настрій і настрій оточуючих людей у кращий бік; виховувати культуру поведінки, повагу до інших людей, самоповагу, керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого та оточуючих здоров’я.
Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВЯ

2 клас

 

Тема: Значення гарного і веселого настрою для збереження здоров’я.  Поведінка, звички і здоров’я. Позитивні і негативні емоції. Спілкування у родині, з однокласниками, друзями.

Мета: Формувати розуміння впливу емоцій на людське здоров’я; поведінки з рідними, однокласниками; виховувати в учнів прагнення зміцнювати свій настрій і настрій оточуючих людей у кращий бік; виховувати культуру поведінки, повагу до інших людей, самоповагу, керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого та оточуючих здоров’я.

 

Хід уроку:

І. Організація класу. Доброго дня! Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово.

1. Ранок! Сонце в небі прокидається. Наш клас із гостями вітається. Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу…

Діти. Чому»

Уч. Бо люблю я дітей і свій клас!

Д. Чому?

Уч. Бо чекаю любові уваги і плідної праці від вас.

Д. ми любимо працю і будемо старатися

2. Повернемось. Посміхнемось до гостей і радісно промовимо: «Добрий день».

3. Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну казкову,

що так нас чарує, духовність дарує.

Тож сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було мороки –

Всі готові до уроку?

Тож ж гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаємо.

4. А до якого уроку ми підготувалися, ми дізнаємося, коли зберемо в слова літери, які розгубилися

н о и в о    я ’ о о р д з в – основи здоров’я)

Так, ми підготувалися до уроку «Основи здоровя»  

5. Діти, сьогодні ми помандруємо у казкову подорож країною «Здоров’я», де пригадаємо все, що вчили про здоров'я, від чого воно залежить, як його зберегти та здобудемо нові знання. А мандрувати ми будемо різними цікавими стежинами.  

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

  1. Діти! Хто це стукає? Подивіться! Це ж листоноша приніс нам листа. Ось що в ньому. (вчитель читає вірша):

В далекому лісі – сказали мені –

Пташка живе на високій сосні.

Часом та пташка з дупла вилітає,

Загадки загадує, і пісні співає.

Я подумала, що треба й мені

Пташку ту дивну знайти,

До лісу прекрасного я прийшла,

І пташку ту дивну знайшла

Я привіталась, сказала пташині:

«Кланяються діти тобі з України.

Чула, загадок багато ти знаєш.

Може, ти діткам моїм загадаєш?»

Пташка подумала і каже мені:

«Дітки слухняні, ввічливі ваші чи ні?»

«Дуже ввічливі і слухняні», - я їй кажу.

«Добре, - говорить, - таким розкажу»

  1. Загадка.

А допомагати нам буде на уроці, добрий, ввічливий, веселий герой казки. Відгадайте загадку і дізнаєтеся, хто він.

Я – клубочок не простий.

Я – клубочок чарівний.

Я тобі допоможу.

Всьому новому, цікавому навчу.

І дорогу покажу.

Я від діда утікав,

І від баби утікав.

Ти за мною тепер йди

І знання нові собі знайди!

 (Колобок)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Щоб дізнатися тему уроку ми повинні прочитати – зібрати букви, які розгубилися. Для цього ми об’єднаємо в 3 групи таким чином (гарний, чудовий, добрий) 1 група, 2 група, 3 група отримують завдання і називають тему уроку

(пвдноеакі – поведінка         еоіїмц – емоції      нстраій – настрій)

 ІV. Первинне сприймання і усвідомлення нового матеріалу  

1. Діти давайте подумаємо з якими людьми ми зустрічаємося щодня?

  • З якими найчастіше в школі (вчителями)
  • А як ми можемо продовжити речення…Вчителі – наші…(друзі, старші товариші, мами).
  1. Давайте запитаємо у них, чи хотіли би вони на мить стати учнями? (учні запитують вчителів, вчителі ствердно відповідають)
  • Тож давайте запросимо вчителів сісти поруч з вами та прийняти активну участь в нашому уроці. (учні й вчителі сідають в коло)
  1. Вправа очікування
  • Діти, подумайте, і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку?
  • Яким він буде? Як ви думаєте?

(Діти та вчителі на листочках пишуть свої очікування. Вчитель кріпить їх на крону дерева)

(діти та вчителі записують цікавим, новим, незвичайним, казковим, творчим, веселим, змістовним, приємним).

  1. Словникова робота
  • Поведінка – це спосіб життя і дій людини. Як людина живе, які вчинки робить.
  • Звичка – це манера поведінки,що стала постійною.
  • Емоції – це реакція людини на навколишній світ.

Діти, а зараз уважно послухайте пісню. (звучить пісня про посмішку)

  1. Який настрій у вас? Зобразіть його на обличчі
  • Усміхніться до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем поруч.
  • Я б дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку. Тому зараз ми прочитаємо гасло нашого уроку (гасло кріпимо на дошку)

6. Як ви розумієте зміст гасла? Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхалося, спочатку сам посміхнися життю. (відповіді учнів)

V. Вивчення нового матеріалу (робота з підручником):

1. Відкрийте підручники.

2. Що таке настрій?

- чому бути добрим – значить бути здоровим?

- яким кольором ви намалюєте свій настрій?

Жовтий – радість;

Червоний – гнів;

Синій – спокій;

Чорний – смуток;

Коричневий – тривога, страх;

Зелений – задоволення.

3. Гарний і веселий настрій – це запорука збереження і зміцнення здоров'я. Бадьорий і радісний настрій часто проявляється у вигляді усмішки і задоволення.

Усмішка – це позитивний імпульс для організації людини. Звичайно, усмішка повинна супроводжуватися позитивними емоціями, щирістю вияву радості, щиросердечністю як до близьких людей, так і тих, хто нас оточує.

  • Доброзичливий вираз обличчя завжди сприяє накопиченню позитивної енергії в організмі.
  • Що потрібно для того, щоб кожен день проходив змістовно, успішно, весело, цікаво?
  • Напевно, щоб ніхто не зіпсував нам настою, не образив, не повідомив поганих новин.
  • Часто причиною поганого настрою є внутрішні переживання і почуття які хвилюють і тривожать. І тоді людина хворіє.

Людина не може бути байдужою до того, що відбувається навколо в сімї, у класі, школі, суспільстві загалом.

  • Важливо вчитися і вміти піднімати настрій як собі, так і людям, які нас оточують.
  • Усмішка – запорука доброго настрою.
  • Дарувати один одному доброзичливу усмішку, приємні, щиросердечні побажання повинні всі – і діти і дорослі.
  • Обмінюючись такими живими подарунками, ми даруємо один одному здоровя і радість, маленьке щастя, яке в майбутньому стане великим.
  • Питання до дітей. Якщо в когось з нас навіть поганий настрій з різних причин, то треба постаратися з допомогою сили усмішки змінити негативні емоції на позитивні.
  • Як ви гадаєте? В доброму настрої всі дії і вчинки будуть позитивними, всі справи будуть вирішуватися легше і успішніше? І це обов’язково зміцнить здоров'я.
  • Давно помічено, що енергійні, веселі, стрункі, люди зазвичай добре фізично розвинені. Вони майже не хворіють. А якщо й хворіють де коли, то хвороба проходить легше й швидше, ніж у людей, у яких переважають негативні емоції.

VІ. Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть, прийшла пора

Всім нам відпочити.

Хочу на фізкультхвилинку

Усіх запросити.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За щасливий день такий

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться.

Покружляли. Потяглися.

Й до роботи знов взялися.

VІІ. Мозковий штурм (закрийте очі і подумайте, помрійте про те, які б подарунки ви хотіли б отримати?).

  1. Бесіда про мрії та бажання дітей.
  • Про що ви мріяти найбільше? (про олівці, фломастери, мобільний телефон, комп’ютер, ляльку велику, книги, тощо).
  • О! це дуже гарні подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купити за гроші.

Що це? (Це – життя, здоров'я, час, добро, любов, дружба) 

  • Діти, є така країна, де проживають тільки добро й дружба, любов. Це країна Ввічливості.
  • Сьогодні ми подорожуватимемо далі її стежинами, згадаємо правила ввічливості, культуру спілкування з друзями, рідними та з’ясуємо як впливає поведінка і звички, настрій людини на здоров'я.

У цю країну може потрапити кожен, хто вміє помічати найгарніше в людях, які нас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами вдачі, виявляти доброзичливість і любов, до тих, хто вміє стежити за свою поведінкою і своїми емоціями, хто вміє дружити і розуміти людей.

 Вдома ви спілкуєтесь з батьками, дідусями, бабусями, братиками, сестричками, сусідами. У школі з вчителями, шкільними товаришами, кухарем. На вулиці – зі знайомими молодими і літніми людьми, ровесниками.

  1. Робота з підручником.

Отже людина постійно спілкується з людьми. Поведінка однієї людини залежить від іншої. Що ж таке поведінка? (поведінка – це спосіб життя  і дії людини, її вчинки, які вона робить).

  • Чим раніше ви будете знати правила поведінки, тим менше помилок в житті зробити, менше прикростей будете завдавати собі й іншим людям.

VІІІ. Закріплення й осмислення нового матеріалу

  1. Гра «міміка»
  • Ми легко помічаємо, який настрій у людини. Яким чином? (за виразом обличчя)
  • Як можна вплинути на настрій? (міркування учнів).
  • Уявіть собі, що вам подарували те, про що ви давно мріяли.
  • Що ви будете відчувати (радість, задоволення, настрій поліпшується, на обличчі усмішка)
  • Покажіть це мімікою обличчя.
  • А якщо хтось вам сказав погані слова, розсердив, образив? (настрій поганий, люди засмучені, сердиті).
  • Покажіть це.
  1. Діти ви повинні пам’ятати, що коли вас образили, не платіть тим самим, а просто посміхніться, умійте контролювати свої емоції і свій настрій.
  2. Ви повинні пам’ятати, що настрій легко передається іншим людям, тому треба підтримувати гарний настрій і дарувати радість людям.
  3. Гра «емоції»

http://www.primmarketing.ru/img/news/2011/05/13/smile/pic640.jpg

 

 

http://userava.ru/diary/wp-content/uploads/2011/10/0_705b0_8a755c7e_XL-285x300.jpg

 

http://interesniestatusi.ru/wp-content/uploads/2012/09/Happy_Face1.png

http://us.123rf.com/450wm/vectorshots/vectorshots1210/vectorshots121000270/15808698-n--vector--n--n---n-n---n-n.jpg

 

http://3.bp.blogspot.com/-BGUZwtp3RwI/T7jOy-boF9I/AAAAAAAABrw/PTxjfRkBBMU/s1600/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%BA.jpg

 

Гра «художники»

  • Як ми можемо подарувати настрій гарний? (міркування учнів)
  • А якого кольору гарний настрій? А якого кольору сміх? Чому саме такого? (міркування учнів).
  • Що ж таке звичка? (звичка – манера поведінки, що стала постійною).
  • Які бувають звички? (відповіді учнів).
  • Як ви гадаєте, чи впливають звички на здоров'я людей? (відповіді учнів).
  •  У стосунках між людьми не буває дрібниць. Усе серйозно, усе так чи інакше відбивається на їхній психіці на здоровї людини.
  1. Робота над прислів’ями. «Скринька народної мудрості».

Обєднаємося в дві групи гарний, чудовий і попрацюємо над прислів’ями 

Той себе губить, хто інших не любить

Як ти до людей, так і вони до тебе.

  • Як ви розумієте ці прислів’я?
  • Яка головна думка висловлена у них?
  1. Словник чемної людини. Гра «Я ввічливий»
  • А ви знаєте ввічливі слова? (відповіді учнів)

Завдання.

Укладіть словник ввічливої людини (діти називають слова і записують їх у зошити).

(Доброго дня! До побачення! Всього доброго! До зустрічі! Прощавайте! Щасливо! На добраніч! Бувайте здорові! До завтра! Доброго ранку!)

  1. Гра «портрет» веселий – жвавий.

Учитель пропонує учням створити портрет. Для цього:

  • Насупитися, як осіння хмара; сердита людина, зла чарівниця.
  • Посміхнутися, як кіт на сонці; саме сонце, хитра лисиця, весела дитина.
  • Позлитися, як дитина, у якої забрали яблуко; два барани на мосту, людина яку вдарили.
  • Злякатися, як дитина, що загубилася у лісі; заєць, що побачив вовка; кошеня, на яке гавкає собака.
  • Заморитися, як тато після роботи; людина, яка піднімає щось важке, мураха, яка притягла велику муху.
  1. Гра «світлофор ввічливості»

Вчитель говорить репліки. Діти сигналізують, де правильно чинять діти – зеленою карткою, а якщо ні – червоною.

  • «дайте мені хлібину», - звертається хлопчик у магазині до продавця. (червона картка).
  • «вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисно» - каже дівчинка в автобусі (зелена картка).
  • «покличте Марину до телефону»(червона картка).
  • «я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказала дівчинка бібліотекарю (червона картка).
  1. Психопрактикум – поверніться один до одного обличчям. Скажіть сусіду комплемент (приємний відгук, люб’язну похвалу), щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоров'я.
  • Скажіть комплемент вчителям.

(Бджілка – трудівниця, мамі добра помічниця, оченята – яскраві жаринки; колір, сорочка, дуже пасує до лиця; сміх – як дзвіночок; коси – льоночок, ви така гарна сьогодні, у вас гарна зачіска, ви найкраща, ви така добра як мама).

ІХ. Підсумок уроку. Дати вчителям листочки

  1. Отже, повернімося до теми. Це слово «здоров'я».
  • Підберіть назви емоцій (позитивно, негативно). На кожну букву у слові «здоров'я»

З – заздрість, злість (негативно);

Д – доброта (позитивно);

О – образа (негативно);

Р – розчарування (негативно);

О – озлобленість (негативно);

В – відвертість (позитивно);

Я – ядушливість (негативно).

  • (вчителі складають в цей час свої емоції, потім зачитують їх).
  1.  
  • Від яких емоцій і слів покращується здоров'я? (позитивних, ввічливих)
  • Якщо з другом виникли непорозуміння, як ви поведетеся?
  • Які б емоції хотіли б залишити собі?
  1. Гра «хто скаже більше чарівних слів». Діти пригадують якомога більше ввічливих слів і виразів.
  2. Спільний малюнок «Здоров'я»
  • Учні та вчителі малюють спільний малюнок, на якому відображенні – емоції, поведінка – обговорення малюнків.
  1. Які емоції у вас виникли під час малювання? (відповіді учнів, вчителів).
  2. Побажання друзям.

Птахи позитивних емоцій. (діти виготовляють з паперу долоню руки – птаха і на кожному пальці пишуть позитивні емоції, і які сприяють здоров’. Вчитель прикріплює на дошці).

7. Чи збулися ваші очікування, щоб ви хотіли побажати своїм друзям. А зараз, любі друзі, за працю – по заслузі. (Обговорення. Оцінювання)

Психоформула.

Давайте усмішки всім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах

І добрі слова у всіх нас на устах

Нехай не погасне бажання малят

Творити добро на планеті Земля!

Лунає пісня про дружбу. (Діти співають).

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку