На уроці використовується лепбук , що допомагає наочно відобразити ланцюги живлення в осіньому лісі, ознаки осені записані на листках, посильну допомогу дорослим.
Тема. Праця людей восени.
Мета.
уміння вчитися: здатність виконувати в певній послідовності розумові та практичні дії, аналізувати інформацію та робити висновки, зосереджено слухати вчителя та товаришів, говорити не поспішаючи, чітко;
соціальної: емоційно налаштуватися на вербальне спілкування з іншими.;
громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи, праці людей.
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки : літературне читання, математика, українська мова.
Обладнання: ілюстративний матеріал про господарську діяльність людей восени., зразки зернових культур, мультимедійна дошка., лепбук.
Хід уроку
І. Організація класу
Вітаю всіх присутніх на нашому уроці, приготуйте все необхідне підручник, зошит, ручку, і ще буде в нас один помічник «книга» яку ми будемо доповнювати та використовувати протягом уроку.
ІІ. Актуалізація знань учні
1. - Яка пора року? (осінь)
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!
- Доведіть, що на даний час панує осінь. (Записати на листках ознаки осені).
2. Вправа «Синоптична хвилинка»
3 . Рефлексія настрою.
4 Перевірка домашнього завдання.
Робота в парах.
Потрібно скласти ланцюг живлення.
- -
Капуста - заєць - лисиця
Дуб - кабан – вовк
Ланцюг живлення починається з рослини підручник ст.59.
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1 Розповідь вчителя.
Осінь – незвичайна, чарвна , дивовижна пора. Неможливо не любити осінню природу нашого краю. А ще осінь дарує нам щедрі врожаї фруктів, овочів, зернових культур, грибів, горіхів,. В цю пору неможна марнувати часу – слід господарювати у полі – збирають картоплю, моркву, буряки, кукурудзу. Збирають солому для корму тваринам. У садках збирають пізні яблука та груші, виноград. На вулицях прибирають опале листя.
Фізкультхвилинка(сл.8)
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
2.Робота в зошиті.
1 завдання (тести) (сл. 9) (зайве - збір полуниці)
Озимина. (сл 10)
Чи розумієте ви це слово.
Що з неї виросте?
Що зроблять із зерна?
З борошна?
Зерно сіється у полі, (сл.11)
Кропить дощ його доволі.
Під снігами, в борозні,
Тепло зернятку ві сні.
Як весняне сонце грає
Із землі воно зростає.
Вступить літо у права,
Починаються жнива.
Ну, а пекар наш умілий
Хліб пече, як сонце білий.
І хазяйка залюбки,
крає хліб той на скибки.
Скибку хліба лиш сумлінним
Тим, хто трудиться відмінно
Щедро родить українська земля вистачає і українцям ще й за кордон вивозять продають, а щоб усі знали звідкіль товар то його позначають кодом, є штрих код, а сьогодні ми поговоримо про qr код ось так він виглядає .(сл.12)
Повправляємоь його читати.( Борошно, цукор. зерно ).
2 записати і розповісти чим ви допомагаєте дорослим.(відносять до дошки).(сл.13)
V. Закріпленн вивченого матеріалу.
1. Усний рахунок.
Наші господарі збирають гарні врожаї ,але в когось вродило в когось ні, от до нас
Звернулося три господарі, щоб ми допомогли їм підрахувати їхнє добро.
(сл.14) Виноградар (0 +20=20)
(сл15) Землероб (42+26+8=76)
(сл.16) Садівник (30+50=80)
2. Гра.(сл .17)
Наші господарі дуже вдячні, за допомогу передали вам свого врожаю та по дорозі до школи все перемішалося. Давайте приведемо все до порядку овочі на одну тарілку, фрукти на другу. Продлемна ситуаці куди віднести МОРКВУ.
3.Хвилинка – цікавинка.(сл.18)
Залишилася морква овоч це чи фрукт? Моркву з 1991 року у Європі вважають фруктом .У межах ЄС більше ніхто не називає її овочем. Португальці виготовляють та продають моркв’яне варення. Бо за європейськими законами варення можна варити тільки з фруктів.
VI. Заключна частина.
1.Бесіда за питаннями
- Про говорили на уроці?
- Чим займаються дорослі восени?
- Чим діти можуть допомогти?
- Чи потрібно нам надмірна кількість продуктів харчування? Чому?
- Чому українці говорять що восени і горобець багатий?
2. Рефлексія (сл. 19)
Осінній прохолодний вітер дмухає на тих учнів хто дізнався щось нове, на тих кому сподобалась гра ,на тих хто працював біля дошки.
3. Домашнє завдання
Виконати 3 завдання у зошиті сторінка 21
Намалювати ілюстрацію «Праця людей восени».
.