Тема: Праця людей взимку.
Мета: Розширити та уточнити знання дітей про турботи людей взимку: чистять сніг на подвір’ї, підгодовують птахів, ходять з дітками кататись на санчатах. Вчити дітей уважно розглядати сюжетні ілюстрації та відповідати на запитання за їх змістом, складати розповідь; формувати в учнів уявлення про необхідність піклування про тварин узимку, сприяти розвитку розповідного мовлення, спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причино-наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки. Виховувати шанобливе ставлення до людської праці, викликати бажання надавати посильну допомогу дорослим.
Обладнання: Предметні малюнки, мікрофон, проектор, екран, комп’ютер,конструктор «ЛЕГО», смайлики, матеріал для колажів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Діти, я рада вас бачити і настрій у мене чудовий. А який настрій у вас, покажіть свій смайлик. Я хочу, щоб настрій у вас став ще кращим.
ІІ. Ранкове коло
Сонечко встало,
Іде новий день, любі діти, усім:
«Добрий день!»
Пташечка в небі співає пісень,
Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює:
Учні, школярики,
Всім «Добрий день!»
Розкажіть про свої ранкові враження починаючи словами:
а) Щоденні новини
- Яка зараз пора року?
- Яка дата? Чи є опади? Який стан неба?
Тема тижня: «Я – дослідник».
Тема дня: «Як людина досліджує світ»
б) Дослідницька діяльність
- Діти, а за допомогою яких органів чуття людина пізнає світ?
- А який же орган може найбільше розповісти нам про світ? Так, це очі. Очі допомагають нам розрізняти колір предметів, їхні розміри, форму, дізнаватися, далеко чи близько предмет. Завдяки зору ми милуємось красою світу. Очі називають вікнами у світ.
Гра «Що я бачу»
Ведучий вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Хто першим правильно назвав предмет, той називає іншу ознаку.
в) Робота в групах
- А зараз ми будемо справжніми дослідниками.
Завдання: дослідити, які з-поміж предметів (пластилін, цвях, папір, листок, гумка, серветка) тонуть, а які – плавають на поверхні води.
Висновок: Для того, щоб дізнатися властивості об’єкта, люди проводять досліди.
Фізкультхвилинка
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
«Праця людей взимку»
ІV. Вивчення теми уроку
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
На уроці ми будемо дізнаватися, як змінюється життя людей та тварин взимку.
Тихо, тихо сніг іде,
Білий сніг лапатий.
Ми у двір скоріш підем
Візьмемо лопати.
Ми прокинемо зранку
Стежку біля ганку.
Біла морква зимою росте. (Бурулька)
Висновок: Пам’ятайте! Їжу під снігом знайти важко. І щоб не замерзнути, пташкам потрібна енергія. Енергія – це їжа. Птахи – наші помічники, захисники наших полів, садів і городів від шкідників.
Потрібно також у лісі влаштовувати годівниці для тварин. Для оленів, лося – покласти сіна, для зайців, диких свиней – качани кукурудзи, моркви, снопики необмолоченого вівса та проса.
Фізкультхвилинка
а) Вправа «Риб’ячий скелет». (На основі побаченого і почутого учні встановлюють причини та наслідки даної проблеми, роблять висновки).
Питання: Якою працею займаються люди взимку?
б) Самостійна робота в зошитах. Самоперевірка.
в) Робота в групах. Створення колажів на задану тему.
І група – «Зимуючі птахи».
ІІ група – «Праця людей взимку».
ІІІ група – «Чим годують птахів».
IV група – «Зимовий одяг».
V. Підбиття підсумків. Рефлексія.
- Про що дізналися на уроці?
- Чим займалися на уроці?
- Що найбільше сподобалося?
- Що було цікавого?
- Який у вас настрій від уроку?
- Оберіть смайлик вашого настрою.
1