Урок "Праця людей взимку"

Про матеріал
Дану розробку пропоную використовувати в роботі вчителям перших класів на уроках " Я досліджую світ". Цей урок сприяє розвитку розповідного мовлення, спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причино-наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки. Виховувати шанобливе ставлення до людської праці, викликати бажання надавати посильну допомогу дорослим.
Перегляд файлу

Тема: Праця людей взимку.

Мета: Розширити та уточнити знання дітей про турботи людей взимку: чистять сніг на подвір’ї, підгодовують птахів, ходять з дітками кататись на санчатах. Вчити дітей уважно розглядати сюжетні ілюстрації та відповідати на запитання за їх змістом, складати розповідь; формувати в учнів уявлення про необхідність піклування про тварин узимку, сприяти розвитку розповідного мовлення, спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причино-наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки. Виховувати шанобливе ставлення до людської праці, викликати бажання надавати посильну допомогу дорослим.

Обладнання: Предметні малюнки, мікрофон, проектор, екран, комп’ютер,конструктор «ЛЕГО», смайлики, матеріал для колажів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Діти, я рада вас бачити і настрій у мене чудовий. А який настрій у вас, покажіть свій смайлик. Я хочу, щоб настрій у вас став ще кращим.

ІІ. Ранкове коло

  1. Вітання

Сонечко встало,

Іде новий день, любі діти, усім:

«Добрий день!»

Пташечка в небі співає пісень,

Ніби вітає усіх:

«Добрий день!»

Дзвоник видзвонює:

  • Дзень! Дзелень!

Учні, школярики,

Всім «Добрий день!»

  1. Вправа «Ранкові враження» (Уявний «Мікрофон»)

Розкажіть про свої ранкові враження починаючи словами:

  • Уранці мене здивувало…
  • Сьогодні я помітив (ла)…
  • Я звернув (ла) увагу на…
  • Мене засмутило…
  1. Обмін інформацією

а) Щоденні новини

- Яка зараз пора року?

- Яка дата? Чи є опади? Який стан неба?

Тема тижня: «Я –  дослідник».

Тема дня: «Як людина досліджує світ»

б) Дослідницька діяльність

- Діти, а за допомогою яких органів чуття людина пізнає світ?

- А який же орган може найбільше розповісти нам про світ? Так, це очі. Очі допомагають нам розрізняти колір предметів, їхні розміри, форму, дізнаватися, далеко чи близько предмет. Завдяки зору ми милуємось красою світу. Очі називають вікнами у світ.

Гра «Що я бачу»

Ведучий вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Хто першим правильно назвав предмет, той називає іншу ознаку.

в) Робота в групах

- А зараз ми будемо справжніми дослідниками.

Завдання: дослідити, які з-поміж предметів (пластилін, цвях, папір, листок, гумка, серветка) тонуть, а які – плавають на поверхні води.

Висновок: Для того, щоб дізнатися властивості об’єкта, люди проводять досліди.

Фізкультхвилинка

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

«Праця людей взимку»

ІV. Вивчення теми уроку

  1. Відгадування загадки

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила –

Пухнастим снігом вкрила.

  • А які турботи приносить зима людям?

На уроці ми будемо дізнаватися, як змінюється життя людей та тварин взимку.

  1. Слайдова презентація з елементами розповіді вчителя «Праця людей взимку».

Тихо, тихо сніг іде,

Білий сніг лапатий.

Ми у двір скоріш підем

Візьмемо лопати.

Ми прокинемо зранку

 Стежку біля ганку.

  • Про які турботи людей розповідає автор вірша? (Сніг замете всі дороги і людям потрібно розчищати дороги та стежки).

Біла морква зимою росте. (Бурулька)

  • Коли стають бурульки? (Коли раптово тепліє, сніг починає танути і капає вода).
  • Бурульки дуже небезпечні для життя. Люди очищають дахи будинків від бурульок.
  • Коли вода замерзає на тротуарах, то утворюється лід. Тому дороги і тротуари треба посипати піском.
  • Погляньте на слідуючий малюнок. Чому люди затримують сніг на полях? (Щоб навесні більше вологи потрапило в грунт).
  • Що роблять люди в оселі? (Щоб було затишно і тепло взимку, люди утеплюють приміщення, ставлять щільні вікна та двері. Доглядають за свійськими тваринами).
  • Діти, поміркуйте, а чи легко диким тваринам та птахам пережити зиму?
  • Уявіть, що ми підійшли до лісу. І ось засніжене деревце, а на ньому пташки. Придивіться, що за пташки завітали до деревця? (Дятел, горобець, снігур, синичка, ластівка, голуб, шпак)
  • Які пташки зайві? Чому?
  • Чому ці пташки відлітають у вирій?
  • А який із цих птахів є північним гостем?
  • Уявіть, що лісові мешканці зараз звертаються до нас і про щось просять. Як можна допомогти пташкам взимку? (Зробити годівнички, насипати корм: зерно, насіння дерев та кущів, насіння гарбуза та кавуна, несолоне сало, крихти білого хліба. Не можна давати птахам чорний хліб, смажене зерно та солоне сало).

Висновок: Пам’ятайте! Їжу під снігом знайти важко. І щоб не замерзнути, пташкам потрібна енергія. Енергія – це їжа. Птахи – наші помічники, захисники наших полів, садів і городів від шкідників.

   Потрібно також у лісі влаштовувати годівниці для тварин. Для оленів, лося – покласти сіна, для зайців, диких свиней – качани кукурудзи, моркви, снопики необмолоченого вівса та проса.

  • А хто вдома має годівничку для птахів?
  1. Робота в групах: конкурс на кращу годівничку з цеглинок ЛЕГО.

Фізкультхвилинка

  1. Завдання на встановлення причино-наслідкових зв’язків

а) Вправа «Риб’ячий скелет». (На основі побаченого і почутого учні встановлюють причини та наслідки даної проблеми, роблять висновки).

Питання: Якою працею займаються люди взимку?

  • Іде сніг – розчищають доріжки від снігу.
  • Бурульки – небезпечні, потрібно збити.
  • Слизька дорога – посипати піском.
  • Стало холодно – утеплити приміщення.
  • Пташкам голодно – підгодовувати птахів взимку.

б) Самостійна робота в зошитах. Самоперевірка.

в) Робота в групах. Створення колажів на задану тему.

І група – «Зимуючі птахи».

ІІ група – «Праця людей взимку».

ІІІ група – «Чим годують птахів».

IV група – «Зимовий одяг».

V. Підбиття підсумків. Рефлексія.

- Про що дізналися на уроці?

- Чим займалися на уроці?

- Що найбільше сподобалося?

 - Що було цікавого?

- Який у вас настрій від уроку?

- Оберіть смайлик вашого настрою.

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Токар Олена
Додано
28 березня 2019
Переглядів
3193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку