Тема: «Стежкою добра»
Мета:вчити дітей узагальнювати, робити висновки, підвищувати загальну культуру особистості; відчувати толерантності, прищеплювати добрі людські якості; співчуття, милосердя, любов до людей і природи; розширювати кругозір учнів; розвивати мислення, мовлення учнів, уяву.
Обладнання:комп’ютер, екран,проектор, прислів’я, вірші про доброту, «дерево ввічливості», «галявина добрих справ».
Тип уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організація класу
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
Всіх гостей ми привітаєм:
І здоров’я побажаєм.
ІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку (тема і мета висвітлена на екрані проектора)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Слайд 4 – зібрані прислів’я:
Добре діло твори сміло.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Від доброго слова і лід розмерзає.
Добре слово і залізні ворота відчиняє.
Щоб доброю людиною стати
Потрібно правила добра всім знати
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш, тоді закону доброти ти не порушиш.
У цій країні кожен другу рад,
У цій країні ні образ, ні смутку.
Добро і мир шикуються у ряд,
Щоб були добрими у всіх стосунки.
3) Творче завдання «Дерево доброти». Робота з чарівними словами і привітаннями.
- Добрі слова ми говоримо у привітаннях і побажаннях один одному. Згадайте, які «чарівні» слова ви вживаєте у мовленні. (Діти розповідають вірші)
1 учень.
Я слова чарівні знаю,
Вивчила охоче!
Я в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі.
2 учень.
Доброго здоров’я, Галю!
Добрий день, Оленко!
Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
3 учень.
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати.
І кажу всім «На добраніч»,
Як лягаю спати.
4 учень.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«Вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
5 учень
«Всім привіт», «Іди здорова»,
«Дякую красненько». –
Ось яка чарівна мова радує серденько.
Фізкультхвилинка (пісня з мультфільму «Пригоди кота Леопольда»)
4) Гра «Добрий – злий»
- Слайди 14 – 20 герої казок – добрі або злі.
5) Ось ми і дісталися до «Доброї землі» (слайд 21)
6) Виготовлення колажу. Робота в групах.
- Що ж тут сталося! Земля вкрита туманом. Давайте зробимо так, щоб сонце на цій землі засяяло яскраво-яскраво. Не випадково, народна мудрість говорить: «Доброта, що сонце. А добрі люди, як промені цього сонця своєю добротою зігрівають нашу Землю. Доброта дуже потрібна всім людям на землі.»
Перша команда зобразить сонце. На промінчиках будуть написані слова, які відносяться до добрих людей.
Друга команда створить квітку добрих слів.
Третя команда створить квітку добрих думок.
Четверта команда створить квітку добрих вчинків. (Все прикріплюють на «Галявину добра»)
ІV. Підсумок
Сьогодні на уроці ми вчились на прикладах відомих, як гарними вам бути, щоб ввічливі слова ви знали, пам’ятали, людьми старанними і добрими були.
1