Урок "Практична робота №2 Розв’язування типових задач з генетики»

Про матеріал
Розробка вміщує задачі на моно- та дигібридне схрещування, дозволяє учням розв'язати елементарні вправи з генетики
Перегляд файлу

Практична робота №2 «Розв’язування типових задач з генетики»

Мета: удосконалити навички складання схем схрещування, навчитися розв’язувати генетичні задачі.

Хід роботи

Розв’яжіть наведені задачі з різних типів успадкування ознак (робота за варіантами)

 

1 варіант

  1. Які типи гамет утворюють організми з такими генотипами: а) АаВв;  б) ААВВ;  в) ААВв
  2. У помідорів нормальна висота (А) і червоне забарвлення плодів (В) – домінантні ознаки, а карликовість і жовтоплодність – рецесивні. Які плоди будуть у рослин, одержаних у результаті таких схрещувань: а) ААвв х ааВВ; б) АаВв х Аавв; в) АаВв х аавв
  3. При схрещуванні високорослого помідора з карликовим усе потомство в F1 мало високе стебло. Але в F2 серед 35 800 одержаних кущів помідорів 8 950 були карликовими. Скільки гомозиготних рослин є серед гібридів F2 ?
  4. При схрещуванні коричневої норки з сірою – потомство коричневе. В F2  одержано 47 коричневих і 15 сірих. Запишіть схему схрещування. Визначте скільки буде гомозигот серед 47 коричневих і 15 сірих?
  5. У родині, де один з батьків має нормальну будову кисті, а другий шестипалий, народилася дитина з нормальною будовою кисті. Яка ймовірність народження наступної дитини без аномалій (шестипалість – домінантна ознака)?
  6. Батько з кучерявим волоссям (домінантна ознака) без ластовиння і мати з прямим волоссям і ластовинням (домінантна ознака) мають трьох дітей: з кучерявим волоссям і ластовинням, з кучерявим волоссям і без ластовиння, з прямим волоссям і ластовинням. Визначте генотипи батьків і всі можливі генотипи дітей.

 

 

2 варіант

  1. Які типи гамет утворюють організми з такими генотипами: а) АаВВ;  б) ААВВ;  в) АаВв
  2. Батько дитини — гомозиготний резуспозитивний, мати — резус-негативна. Якими можуть бути генотипи і фенотипи дітей (резус позитивність – домінантна ознака)? Запишіть нащадків у F2 .
  3. У дурману пурпуровий колір квіток (А) домінує над білим (а), а колючі коробочки (В) — над гладенькими (в). Форму рослини, яка має пур-пурові квітки й гладенькі коробочки, схрестили з формою, яка має білі квітки й колючі коробочки. Отримано 320 рослин із пурпуровими квітками й колючими коробочками та 312 рослин із пурпуровими квітками й гладенькими коробочками. Визначте генотипи батьків і потомства.
  4. У помідорів нормальна висота (А) і червоне забарвлення плодів (В) – домінантні ознаки, а карликовість і жовтоплодність – рецесивні. Які плоди будуть у рослин, одержаних у результаті таких схрещувань: а) ААвв х ааВВ; б) АаВв х Аавв; в) АаВв х аавв
  5. У запашного горошку високий зріст (А) домінує над карликовим (а); зелене забарвлення бобів (В) — над жовтим (b). Схрестили рослину високого зросту, що дає зелені боби, з карликовою рослиною, яка має жовті боби. В потомстві отримано 52 рослини високого зросту із зеленими бобами й 49 карликових рослин із зеленими бобами. Визначте генотипи батьківських особин і нащадків.
  6. Світловолосий юнак, батьки якого мали темне волосся, одружився з темноволосою дівчиною, мати якої мала темне волосся, а батько – світле. Від цього шлюбу народилася темноволоса дитина. Запишіть схему схрещування. Чи може народитися в них дитина зі світлим волоссям? Яка ймовірність народження такої дитини?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку