Урок "Практична робота №4. Добування кисню в лабораторії"

Про матеріал
Практична робота № 4 з хімії 7 клас: "Добування кисню в лабораторії ". До розробки прикріплено посилання на відео для проведення роботи дистанційно.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Хімія 7 клас

Практична робота №4

Тема. Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей.

Мета: закріпити поняття про елементи та прості речовини на прикладі Оксигену й кисню; розглянути способи добування кисню в лабораторії та вивчити його властивості; сформувати поняття про каталізатор та реакцію розкладу на прикладі реакції добування кисню. Навчитися розпізнавати кисень, збирати його методом витіснення повітря; розвивати отримання практичних навичок визначення речовин на прикладі отримання оксигену; виховувати цілісну картину світу, взаємозв’язок живої та неживої природи.

Тип уроку: практична робота

Обладнання: підручник, лабораторний штатив з тримачем, нагрівальний прилад з відкритим полум’ям, сухі пробірки з газовідвідними трубками, склянка для збирання кисню, довга скіпка, лопаточка, набір реактивів (30% розчин гідроген пероксиду,  манган (ІV) оксид , 

 

Хід уроку:

 

І. Організаціїний момент:

- перевірка готовності класу до уроку

- відмітка відсутніх

- доведення до учнів теми, мети, перебігу уроку

 

ІІ.  Перевірка домашнього завдання:

 

1. Гра «Вірю-не вірю»:

1) Кисень входить до складу води (не вірю, входить Оксиген)

2)Кисень потрібен для дихання (вірю)

3) Реакції розкладу – це реакції, коли з декількох речовин утворюється одна складна речовина (не вірю, це реакції, коли з складної речовини утворюється декілька простих речовин)

4) Кисень-газ, важчий за повітря (вірю)

5) Кисень добре розчинений у воді (не вірю, кисень погано розчиняється у воді)

 

2. Фронтальне опитування:

1.Як збирають кисень методом витіснення повітря?

2. На якій властивості кисню ґрунтується цей метод?

3. Що таке каталізатор? Наведіть приклад.

4. Що таке реакція розкладу?

5.Яка формула кисню?

6.Яка відносна атомна маса Оксигену?

7.Записати рівняння розкладу гідроген пероксиду.

 

ІІІ. Підготовка до практичної роботи.

 

1.Добування кисню в лабораторії. (розповідь учителя)

    У лабораторії кисень краще добувати з тих його сполук, які під час нагрівання легко виділяють кисень. Для цього використовують речовини, що легко розкладаються з виділенням кисню незалежно від того, зустрічаються вони в природі чи отримані штучно. Найчастіше використовують бертолетову сіль KClO3, гідроген пероксид H2O2, калій нітрат KNO3.

 

2. Повторення правил техніки безпеки.

 

 

ІV Написання практичної роботи:

1. Оформлення практичної роботи в зошиті:(робота з підручником)

-   записати тему роботи;

- мету: ознайомитися з лабораторним способом добування кисню; навчитися розпізнавати кисень, збирати його методом витиснення повітря; вивчити властивості кисню.

-  хід роботи

1

.Дослід 1. Добування та збирання кисню методом витіснення повітря.

    У пробірку з 2 мл. гідроген пероксиду (цей реагент у пробірку наливає учитель) лопаточкою внести трохи манган (ІV) оксиду, що призводить до розкладу гідроген пероксиду.

    Потім пробірку слід закрити пробкою з газовідвідною трубкою. Кінець трубки опустіть у склянку.

     Через 2-3 хв опустіть у склянку скіпку, що жевріє (видає вчитель), та відразу ж вийміть її. Якщо скіпка в склянці яскраво спалахнула, зачекайте ще кілька хвилин, потім вийміть газовідвідну трубку та накрийте склянку скляною пластиною.

    Опишіть, що відбувається у пробірці у процесі добування кисню за планом:

1. Рівняння реакції

 

 

2. Що залишилось в пробірці після реакції?

 

 

3. Яка речовина є каталізатором реакції?

 

 

4. Про що свідчить загоряння скіпки?

 

 

Висновок:

Кисень можна добути шляхом розкладу _________________________ під дією _____________, який є ________________ . Довести наявність кисню можна  з допомогою ______________, вона __________________________ .

 

Загальний висновок: відповісти  на питання

1. Як добувають кисень?

2. Як збирають кисень?

3. Як довести наявність кисню?

4. Які властивості характерні для кисню?

 

V. Рефлексія

Для підбиття підсумків цього уроку можна використовувати інтерактивну технологію колективно-групового навчання «Незакінчене речення». Учитель пропонує учням продовжити речення: «На цьому уроці мене вразило те,що…», «На цьому уроці я навчився ….»

 

VІ. Домашнє завдання: повторити фізичні і хімічні властивості кисню

 

Для проведення практичної роботи дистанційно скористайтеся відео за посиланням:

https://youtu.be/KmYq5bevk9Y

zip
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку