Урок. Практична робота. Читання плану місцевості з використанням умових знаків.

Про матеріал
Урок природознавства у 4 класі. Тема. Практична робота. Читання плану місцевості з використанням умовних знаків.
Перегляд файлу

Дата. 21.11.19      Урок № 22    Природознавство, 4 клас

Тема. Практична робота. Читання плану місцевості з використанням умовних знаків.

Формувати предметні компетентності:  Закріпити й поглибити знання дітей про  план місцевості, масштаб, глобус, формувати   уявлення про поняття “географічна карта”;   уміння читати карту, використовуючи умовні позначення та масштаб; розвивати спостережливість;  виховувати прагнення використовувати одержані знання та вміння в практичній  діяльності.

Формувати групи компетентностей:

-Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних  навичок дослідження;                                                                                                     - Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження   природних явищ і процесів та їхніх наслідків;                                                                      -Компетентність спілкування державною мовою для розуміння текстів природничого змісту;                                                                                                           -Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних   джерелах.

 

Обладнання:  глобус, фізична карта півкуль, фізична карта України, різні види карт,  картки для індивідуальної роботи,  роботи в парах,  роботи в групах.  Підруч. для 4-го класу  Т.Г.Гільберт, Т.В.Сак. Природознавство:

К «Генеза», 2015

Хід   уроку

1. Організація   учнів  до уроку

Приготуйтеся швиденько,                                                                           Станьте біля парт рівненько.                                                                                Ми    урок   розпочинаємо                                                                                  Часу більше вже не гаємо,                                                                                   Щоб всі бачили в кінці,                                                                                        Що в 4- В класі,                                                                                          Діти – просто молодці!

-Я дарую вам усмішку, гарний настрій, тепле слово і бажаю вам успіху на уроці

Емоційне налаштування на урок                                                                                         У-  уміння вчитися  і працювати

С-   співпраця в  групах

П-  подолання  труднощів

І -  інтерес до знань

Х-  хороший настрій

       Сьогодні вас чекає подорож. Працювати ви будете в групах. Кожна група обрала собі назву. Ми побуваємо і у місті, і за містом. Будемо вивчати наш край. Але мандрівники ніколи не вирушають у дорогу, доки не дізнаються прогноз погоди та не проаналізують, що ж потрібно одягнути, щоб почуватися комфортно.

2.  Хвилинка фенологічних спостережень.

-  Пора року?                                                                                                                 -  Місяць?                                                                                                                  - Температура повітря?                                                                                                          - Вітер?                                                                                                                            - Опади?                                                                                                                     - Зміни в живій природі?                                                                                                       - Праця людей.

-Які прикмети знаєте пов’язані з цим місяцем?

(Як листопад дерев не обтрусить, довга зима буде.

Грім у листопаді- на малосніжну зиму.)

Мнемодоріжки

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

1. Робота над загадкою 

- Щоб ніде не заблукати 

І дорогу не шукати, 

Має кожен мандрівник 

Паперовий путівник. 

Де у полі є криниця, 

Як пройти до залізниці, 

Де є сад, а де є лан, 

Нам усе покаже... (план). 

— Чи знаєте ви, що означає слово план? 

— На яких уроках ви зустрічаєтесь з цим словом? (Читання, українська мова) 

— Чи може бути слово план у тому значенні, що нам відоме, відгадкою до загадки? (Ні)

4.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Сьогодні на уроці ви пригадаєте, що таке «план місцевості», дізнаєтеся, як складати його та для чого він потрібен людям. 

5. ПОБУДОВА ТАБЛИЦІ     З  ХЗ  Д

Що ми вже знаємо по даній темі?

6. Бліцопитування в групах.

Отже, кожна група має можливість відповісти на запитання по черзі. Слухайте уважно відповіді. Якщо група помилилася – можна отримати додаткові бали за правильну відповідь.

  • Що таке горизонт? (простір Землі, який можна охопити очима)
  • Що таке лінія горизонту? (Лінія, по якій небо ніби сходиться із Землею).
  • Яким буває горизонт? (видимим і закритим)
  • Зясуйте, яку місцевість у вас зображено на малюнку?                                 Викласти малюнки
  • Що таке компас?
  • Як орієнтуються на місцевості, якщо нема компаса?

Кожна група розповідає за своїм малюнком.

-    Як визначити сторони горизонту за сонцем?

  • Що таке географічна карта?
  • Масштаб?
  • А умовні знаки? Що можемо позначати умовними знаками? Відгадаємо загадки і побачимо. Відгадки прошу знайти серед своїх позначок в умовних знаках.

А) Крутиться, вертиться, берега держиться. ( Річка, озеро ).

Б) Весною веселить,

     Літом холодить,

     Восени годує,

     А взимку гріє. ( Ліс).

В) Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу:

Малина, абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні і груші…

А все це разом зветься просто … ( Сад ).

Г) Йде від хати і до хати, а з місця не зрушить. ( Стежка ).

Д) Вранці росою вмитий.

     Раз у рік косою бритий. ( Луг ).

  • І що таке, нарешті, план місцевості?

 

6. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. Практична робота. 

1. Пояснення вчителя, проведення практичної роботи 

— Для будівництва залізниці або шосейної дороги, фабрики або заводу, спочатку розробляють план місцевості. Проте, щоб правильно ним користуватися, потрібно спочатку з’ясувати, що таке план, як його складають і користуються ним, навчитися читати план, тобто знати, що позначають умовні знаки на плані. 

— Що ж таке план? (Учні висловлюють свої припущення.)

План місцевості — це креслення вигляду згори невеликої ділянки земної поверхні.

 

2. Практична робота

Перш ніж складати план, потрібно зясувати, де на ньому будуть основні сторони горизонту. Як зазвичай позначають напрямок на плані?

А тепер перевіримо, чи зможете ви самостійно вказати сторони горизонту на плані. Працюємо у атласі, завдання 1.

 - Оскільки сторони горизонту ви повторили – ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ.

Отже, креслимо.

3. Розширення знань про умовні позначки.

Виконуємо завдання 4 у атласі.

7. Закріплення вивченого.

    1. Прочитаємо тексти, складені з використанням умовних знаків.

    2. Робота з планом місцевості.

- Який на плані вказано масштаб?

В 1см – 100м. Знайдіть стрілку, яка вказує на північ.

Дитячий садок – школа 10см – 1000м

Лікарня – майстерня -12см – 1200м

Деревяний – металічний міст – 3см – 300м

Майстерня – млин -8см – 800м

Станця – лісник – 7см – 700м

  • Для чого потрібен план місцевості? (відповіді дітей)

Фізкультхвилинка

3. Робота в групах

Прочитайте лист «мандрівників».

Image5

Перевірка.

 Прочитайте лист.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ. ТАБЛИЦЯ

— Що таке план місцевості? (План місцевості — це креслення вигляду згори невеликої ділянки земної поверхні.) 

— Як зображують предмети на плані місцевості? 

— Для чого люди складають план місцевості? 

— Хто користується таким планом? (Геологи, будівельники, агрономи, туристи) 

— Чим відрізняється малюнок від плану? (На плані певні предмети позначають за допомогою умовних знаків.) 

— Чи справилися із завданнями уроку?

Гра «Мікрофон»

  • Що ми відкрили на уроці?
  • Що було нового для кожного із вас зокрема?
  • Що найбільше запам'яталось на уроці?
  • Кому на уроці було цікаво?
  • Про що з цієї теми вам хочеться дізнатися іще?
  • Чи можете ви сказати, що сьогодні знаєте більше, ніж учора?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
5383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку