Урок-проект "Австралія - материк "навпаки"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з особливостями Австралії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес. Тип уроку : дослідницька експедиція Попередня робота. Об’єднання учнів у групи, кожна група отримує завдання. Діти шукають цікаву інформацію про Австралію, її клімат, на основі знайдених матеріалів готують повідомлення.
Перегляд файлу

Тема. Австралія – материк «навпаки»

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями  Австралії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

Ключові компетентності

Уміння вчитися:

  • учень організовує своє робоче місце
  • доводить роботу до кінця
  • орієнтується в часі й доцільно його використовує
  • планує свої дії

Загальнокультурна:

  • уміє будувати стосунки на толерантній основі
  • оволодіває нормами мовленнєвого етикету
  • зв’язко висловлюється в контексті уроку

Громадянська:

  • усвідомлює свою приналежність до різних елементів природного середовища
  • здатний екологічно мислити, бережно ставиться до природи

Здоров’язбережувальні:

  • розуміє взаємозв’язок організму людини з природним оточенням

Соціальна:

  • продуктивно співпрацює з однокласниками в групі
  • проявляє повагу до думок інших та ініціативу

Предметна компетентність

Початковий рівень:

  • учень знає назви материків
  • знає основні особливості материків

Середній рівень:

  • розрізняє материки, показує їх на карті

Достатній рівень

  • розкриває залежність між змінами в живій і неживій природі й життям рослин та тварин

Високий рівень:

  • аналізує, порівнює природу материків
  • встановлює взаємозв’язок між розташуванням Австралії і особливостями іі природи

Тип уроку : дослідницька експедиція

Обладнання: підручник  «Природознавство, 4 клас», фізична карта півкуль, фізична карта Австралії, атласи, предметні малюнки, роздатковий матеріал, телевізор, презентація «Австралія», фільм «Історія материка Австралія»

Попередня робота.

Об’єднання  учнів у групи, кожна група отримує завдання, група дітей «Дослідники» шукають цікаву інформацію про Австралію, її клімат, дослідження, на основі знайдених матеріалів готують повідомлення.

 

                                                          Перебіг уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1.Календар погоди

Коли виходиш з дому, бажано знати, яка погода за вікном. Наш черговий синоптик розповість про сьогоднішню погоду:

  • стан неба;
  • температура повітря;
  • опади (якщо є, які саме);
  • вітер (сила, напрямок);
  • день по народному календарю;
  • народні прикмети.

То що можна сказати про сьогоднішню погоду?

Щоб помічати зміни у природі, треба бути спостережливим і любити природу.

2. Девіз уроку:

 Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію вияви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

Я – особистість творча.

Я думаю, аналізую,

Я висловлюю свої судження,

Я хочу знати.

3. Вправа «Мозковий штурм»

  • Скільки материків на землі?
  • Який материк найбільший?
  • Який найтепліший?
  • Назвіть найменший і найсухіший материк?
  • Який материк є батьківщиною картоплі?
  • Який материк називаємо «Королевою холоду»?
  • Третій материк за розмірами, на якому найродючіші грунти.
  • На якому материку мешкають сумчасті тварини?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети  уроку

-   Сьогодні у нас не звичайний урок.

-Носіями нових знань будуть усі учні класу, які підготували пізнавальну інформацію про найменший материк  Землі. А який саме ви дізнаєтесь, коли розгадаєте ребус.

Картинки по запросу "ребус австралія"

АВСТРАЛІЯ

 

Всі учні класу заздалегідь були об’єднані у 5 творчих груп. Кожна група отримала певне завдання, яке вона буде представляти. Поки одна група виступає, інші є активними слухачами і  експертами, які зможуть доповнити виступи однокласників.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

     Щоб дізнатись багато цікавого і нового, треба бути спостережливими і любити природу. От і ми спробуємо  бути саме такими . Сьогодні будемо досліджувати раніше невідоме і робити висновки. А допоможе нам у цьому віртуальна мандрівка. Люди вирушають у мандри з різних причин. Одних надихає любов до пригод, інших – невтомна жага відкриттів, ще когось – невідомість і таємничість. Сьогодні ми вирушимо в експедицію.

-Що таке експедиція?

- На чому будемо подорожувати?

 

 

 

 

- Чи готові ви до подорожі? Покажіть свій настрій за допомогою «Валіз настрою»

C:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.893\стриманий, або коли дитина не може визначити.jpgC:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.086\сумний.jpgC:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.957\гарний, веселий.jpg           

2. Гра «Збери рюкзак»

Отже, ми вирушимо в експедицію. Скажіть, будь ласка, що слід взяти із собою у далеку подорож?

(Серед предметних малюнків учні вибирають ті, на яких зображено речі, необхідні під час подорожі.)

Картинки по запросу "компас пнг"Картинки по запросу "валянки пнг" Картинки по запросу "панамка пнг"Картинки по запросу "зонтик пнг"Картинки по запросу "походній рюкзак пнг"

 

  1. Вправа «Очікування»

- Перед вами лежать компаси.. Пропоную кожному на своєму компасі написати свої очікування від сьогоднішнього уроку. Покладімо їх на край парти, а в кінці уроку  дізнаємось, чи справдились ваші очікування  Картинки по запросу "компас пнг"

 

III. Вивчення нового матеріали

1.Бесіда

Сьогодні ми вирушимо в дослідницьку експедицію ще на один материк. . Немає такої дитини, яка б не мріяла побувати тут. Герой твору Жуля Верна з книги  «Діти капітана Гранта» стверджував:

 

  «Цей край — найцікавіший на всій земній кулі!. Його виникнення, природа, рослини, тварини, клімат ... - дивувало, дивує, і ще здивує всіх вчених світу ... Уявіть собі, друзі мої, материк, який, зароджуючись піднімався з морських хвиль не своєю центральною частиною, а краями, як своєрідне гігантське кільце; материк, який, можливо, таїть у своїй серцевині море, що напіввипарувалось; материк, де річки пересихають з кожним днем, де немає вологості ні в повітрі, ні в грунті; де дерева щорічно втрачають не листя, а кору; де листя не дають тіні; де тварини незвичайні: у чотириногих є дзьоби, у кенгуру лапи різної довжини ... О! Сама химерна, сама нелогічна країна!

   Земля парадоксальна, що відкидає всі закони природи!

Ось вона, ця Австралія, якась пародія на світові закони, або вірніше виклик кинутий в обличчя всьому світові»

 

 

 

 Поетеса з української діаспори Австралії Зоя Когут пише:

                 Лежить забута долею і часом

Велика латка на блакитнім тлі.

Згори надщерблена,

надгризена з долини,

На колір сухаря,

пожовклого з нудьги.

 

Ви здогадалися, що подорожувати будемо материком, найменшим за площею (7,7 млн км2),— Австралією

                                                                               

  • Що цікавого ви хочете побачити в Австралії?

Відповіді учнів (випереджальні завдання)

1-й учень. Кажуть, що цей материк «чудернацький»: зараз у нас зима, а там літо.

2-й учень. Які дерева взимку скидають не листя, а кору.

3-й учень. Материк найнижчий, найвища точка — усього 2228 м г. Косцюшко.

4-й учень. Побачити евкаліпт — дерево висотою 100 м і товщиною до 10 м. Кажуть, що його листя не дає тіні, бо завжди розміщене ребром до сонця, а деревина не горить і не гниє.

5-й учень. Давніх тварин, які не збереглися на жодному материку — качкодзьоба і єхидну, які відкладають яйця, а дітей годують молоком.

6-й учень. Сумчастих тварин — коалу і кенгуру. Коали дуже повільні, люблять спати або їсти, не злізають з дерева, поки не з'їдять усе листя, а кенгуру там стільки, що заважають транспорту.

7-й учень. Мрію побачити чудовий підводний світ коралів, морських зірок, риб Великого бар'єрного рифу. Кажуть, якщо забруднення вод не зупинити, то йому і загрожує загибель.

 

  • Так, бачу, ви багато знаєте про материк. А чи відомо вам, хто вперше відкрив материк? Чому ще до сьогодні Австралією править англійська королева?..

26 лютого 1606 року члени експедиції голландської Ост-індійської компанії під керівництвом капітана Віллема Янсзона висалидись поблизу сучасного півострова Кейп-Йорк і стали першими європейцями, що досягли Австралії (Янсзон помилково прийняв відкрите ним узбережжя частиною острова Нова Гвінея і назвав його Нова Зеландія).

 

    Під час подорожі ми дізнаємося про особливості природа Австралії, все детально роздивимось, поспостерігаємо і зробимо висновки.

Мета  нашої експедиції – відгадати загадки цього материка, зрозуміти, у чому  його унікальність.

Під час будь-якої експедиції мандрівники ведуть бортовий журнал, куди заносять найважливіші факти. Кожна група отримала такий журнал і картку дослідника, у якій зазначена послідовність нашої роботи.

 

Австралія - ​​це країна загадок і чудес, де сьогодення і минуле переплелися, де разом існують давні та сучасні звичаї, аборигени живуть пліч-о-пліч з представниками двохсот національностей і народів.

 

 

  1. Робота в групах за методом «Начаючи вчусь»

 

                              Картка дослідника І групи.

                               План вивчення материка

1.Історія дослідження. Дата відкриття.

2.Географічне положення материка

3.Рельєф

4.Клімат

5.Населення

6.Корисні копалини.

 

                           Картка дослідника ІІ групи.

                          Природні зони Австралії . Тропічні ліси.

  1. Клімат.
  2. Рельєф.
  3. Рослини.
  4. Тварини.

 

                            Картка дослідника ІІІ групи.

                      Природні зони Австралії . Савани

  1. Клімат.
  2. Рельєф.
  3. Рослини.
  4. Тварини.

 

                             Картка дослідника ІV групи

                     Природні зони Австралії .  Пустелі

 

  1. Клімат.
  2. Рельєф.
  3. Рослини.
  4. Тварини.

 

                            Картка дослідника V Групи

                                    Великий Бар’єрний риф

  1. Цікаві факти.
  2. Екологічна катастрофа.

 

 

3. Виступ-презентація груп.

Представники групи роблять повідомлення

 

4. Природнича розминка «Чи вірите ви?»

Чи вірите ви в те, що?..

Австралія — найменший материк.

• Австралія — найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.

• Австралія — це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні — літо.

• В Австралії пустелі займають близько її половини.

• Австралія — не найсухіший материк Землі.

 

.

  1. Складання узагальненої характеристики материка (робота в парах)

Для закріплення набутих знань учні заповнюють таблицю «Австралія»

   

Перелік ознак

Зміст відповіді

материк

 

океан

 

озеро

 

корисні копалини

 

острови

 

столиця

 

 

Презентація результатів роботи груп

 

 

Перелік ознак

Зміст відповіді

материк

Австралія

океан

Тихий, Індійський

озеро

Ейр

корисні копалини

вугілля, нафта, газ, алмази, золото

острови

Нова Гвінея, Нова Зеландія, Тасманія

столиця

Канберра

 

  1. Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»

 Картинки по запросу "австралійський дощ"

 

 

  1. Робота в групах за методом « Шість капелюхів мислення»

А зараз продовжім роботу в групах, використовуючи 6 капелюхів мислення. У кожної групи є запитання. Ознайомтесь із ним.

  • Зараз слово дамо « білим капелюхам». Ви приготували цікаву інформацію про материк.(діти зачитують).
  • Слово надається «чорним капелюхам».(Поганий клімат для умов життя, велика посуха, опади випадають дуже рідко, часті пожежі. Пекуче сонце спричиняє утворення пустель, дуже мало річок.)
  • Слово надається «жовтим капелюхам».(Материк багатий на корисні копалини. Населення Австралії розводить овець, свиней, птицю, бджіл, коней і верблюдів. У садах збирають ананаси, банани, апельсини, абрикоси, персики, сливи.)
  • Слово надається « червоним капелюхам».

-Які емоції у вас викликала інформація про материк?

  • Виступ «зелених капелюхів».

-Чи зможете ви змінити щось на материку?

- Якби ви змогли б змінити щось на материку, щоб ви зробили?

( Так, як материк Австралія найсухіший, то ми б хотіли, щоб частіше йшли дощі ).

Діти виходять до дошки, «воложують материк»  ( Наклеюють на карті краплинки води ).

Гра «Сенкан».

Австралія

Найменший, найсухіший

Горить, гине, розвивається

Разом подолаємо екологічну кататастрофу

Материк- «навпаки»

 

  • Слово надається «синім капелюхам».

-Які висновки ви можете зробити, познайомившись із материком Австралія?

( скласти фішбоун)

 

                                                  Фішбоун

Картинки по запросу "фішбоун нуш"

Тема. Австралія.

              Причини:                                                 

  1. Географічне положення              

    (близько до екватора) .                                  

  1. Половину материка займають пустелі,отже сухий і жаркий клімат,

нестача вологи.

  1. Часті лісові пожежі.                  
  2. Глобальне потепління, забруднення океану.          
  3. Знаходиться в протилежній, південній півкулі.

 

Наслідки:

  1. Теплий і жаркий клімат.
  2. Найсухіший материк.
  3. Гинуть тварини і рослини.
  4. Гине Великий Бар’єрний риф.
  5. Коли в Україні зима, в Австралії літо. Коли в Україні ранок. В Австралії вечір.

 

Висновок. Материк «навпаки»

 

           8. Гра «Чорна скринька»

        Кожна команда отримує по «чорній скринці». Ваше завдання, прочитавши опис сказати – що в чорній скринці?

  • Це дерево з оригінальним стовбуром, кора з якого сповзає стрічками і звисає лахміттям. Його важка і щільна деревина надзвичайно міцна й особливо цінується в суднобудуванні; з листя виготовляють лікувальну олію. (Евкаліпт)
  • У цієї тварини шкіра вкрита голками, а на лапах великі кігті. Довгим і клейким язиком вона ловить мурашок та інших дрібних комах. У разі небезпеки згортається і миттю заривається в землю ( Єхидна)

 

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

1.Вправа «Мікрофон»

Кореспондент проводить опитування серед однокласників

  • Який материк ми сьогодні досліджували?
  • Де він розташований?
  • Як його називають?
  • Яка пора року зараз в Австралії? Місяць?
  • Які цікаві факти ви для себе відкрили?

 

2.Вправа «Кубування»

1. Чим корисний був урок?

2.Чи здійснилися ваші сподівання?

3. Яке завдання було найцікавішим?

4. Яких тварин Австралії ви хотіли б побачити?

5. Чим ми можемо вплинути на екологічний стан планети?

6. Якою інформацією про материк ви поділитеся з батьками?

 

 

3.“Рефлексивный экран”

  • Сьогодні я дізнався …
  • Мені було цікаво...
  • Мені було важко...
  • Тепер я можу…
  • Я надбала …
  • Я навчилась …
  • Я зможу …
  • Мене здивувало …
  • Мені закортіло…
  • Мені сьогодні вдалось…
  • Для мене стало відкриттям …

4.Результати очікувань

- Діти, на початку уроку ви на компасах писали свої очікування від сьогоднішнього уроку. Пропоную кожному про них розповісти, і якщо вони справдилися, то прикріпити до нашого кораблика компаси.

Картинки по запросу "корабель малюнок"

 

8. Створення лепбука « Австралія -  материк «навпаки»

9. Оцінювання.

VІ. Домашнє завдання.   Уявіть, що ви керівник туристичної компанії. Вам потрібно виготовити рекламний буклет про відпочинок на одному з материків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Картинки по запросу "кенгуру"

В неї є кишеня-дім,
Там маля живе у нім.
Грається, відпочиває,
Помаленьку підростає....

Кенгуру

 

 

Картинки по запросу "качкодзьоб"
***
Бура шерсть, качиний дзьоб,
 У водичці льоп-льоп-льоп...
Їсть молюсків і рачків,
Жаб, креветок, черв’ячків...

Качкодзьоб

 

 

 

 

Картинки по запросу "єхидна"
***
У Австралії «їжак»
Зовсім навіть не хижак!
Їсть термітів і комах,
Ловить язиком мурах.

Єхидна (колючий мурахоїд)

 

 

Картинки по запросу "кускус гірський"
***
Ці тваринки люблять гори,
Їх висоти і простори.
Мають невеличкий зріст
І рожевий, довгий хвіст.

Кускуси гірські

Картинки по запросу "коали"
***
Ці малесенькі звірята,
Мов лялькові ведмежата.
Можуть гілку обійняти
Та на ній спокійно спати.

Коали

 

 

Картинки по запросу "вомбат"
***
В нього нори, як тунелі
(В борсуків такі оселі!).
Цілий день відпочиває,
А як ніч прийде – гуляє…

Вомбат

 

 

 

Картинки по запросу "австралійські кролики"
***
Їх з Європи привезли,
Щоб в Австралії жили.
Наче справжні зайченята
Ці пухнастенькі звірята.

Кролі

 

 

 

Картинки по запросу "дика собака дінго"
***
Не малий і не великий,
Небезпечний, хижий, дикий.
Може за штанці вкусити -
Краще песика не злити!

Дика собака Динго

 

 

 


 

Картинки по запросу "тасманійський диявол"
***
Тасманійська ця тваринка:
Чорні лапки, хвостик, спинка.
Апетит хороший має,
Їсть усе – не вибирає!

Тасманський диявол

 

 

 

Картинки по запросу "опосуми тварини австралії"
***
Можуть недалечко сісти,
Яблучка шматочок з’їсти…
Чимось схожі на котів,
Мають п’ятдесят зубів.

Опосуми (австралійські)

 

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
2950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку