Удосконалення знаннь учнів про спосіб виконання стеблового шва; формування навичок його виконання. Корекція довільної уваги, дрібної моторики рук на основі роботи з голкою, ножицями.
Тема: Практичне повторення. Практична робота. Оздоблення серветки стебловими стібками.
Мета: удосконалити знання учнів про спосіб виконання стеблового шва; формувати навички виконання; розвивати точність рухів, об’єм уваги, зв'язне мовлення, загально трудові уміння – визначення послідовності виконання практичних завдань, здійснення самоконтролю за інструкційною картою. Здійснювати корекцію довільної уваги, дрібної моторики на основі роботи з голкою, ножицями. Виховувати культуру праці, бажання брати участь у трудовому процесі.
Обладнання: інструкційні картки, нитки для вишивання,тканина,
зразки швів ,ножиці; пам'ятка з техніки безпеки, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Загально-корекційний етап
- привітання
-рапорт чергового;
-перевірка наявності учнів;
-перевірка готовності учнів до уроку;
Загадка..
Є місто у школі не схоже на клас,
Де виробів різних незмінний багаж,
Тут мрія живе про улюблене діло,
Це місто закоханих в працю й умілих.
Постійно вирують тут творчі ідеї,
А витворам рук тих позаздрять в музеях.
Це місто стежину в життя прокладає,
Навчає усіх, хто бажанням палає.
Ну що ж, якщо досі ви в чомусь не впевнені…
Тут класно! Заходьте до шкільної …..(майстерні!)
Сьогодні я намагатимусь провести цей урок так, щоб усі залучилися до творчої праці й досягли успіху. А ви ,в свою чергу, ви будете старанні, наполегливі та уважні. Працювати ми будемо за девізом: «Молодець, працюй і ти досягнеш успіху!»( слайд).
II.Актуалізація опорних знань учнів.
Діти, подивіться на виставку ваших робіт і скажіть, чим ви займалися на попередніх уроках? (обробляли зрізи серветки швом упідгин із закритим зрізом)
(Підсумок)
Учитель: ваші знання я вже перевірила, а тепер спробуймо перевірити мої знання. В цьому нам допоможе гра «Блеф-клуб».
Умови цієї гри такі: ви повинні погодитися або не погодитися з моїми твердженнями. Якщо твердження правильне, ви піднімаєте руку великим пальцем догори, якщо ні - вниз, таким чином ми одночасно з вами приготуємо руки для роботи з голочкою.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Чим більше будемо знати різновидів швів, тим більше буде можливостей їх практичного застосування під час ручного шиття.
Найкращими виробами будуть ті, які ви виготовили самостійно. Адже кожній дівчинці потрібно навчитися виготовляти речі домашнього вжитку, щоб в майбутньому стати гарною господинею.
А також в майбутньому ви зможете оздоблювати власні речі,наприклад, одяг та предмети домашнього вжитку : рушники, серветки, скатерті.
IV.Повідомлення теми і мети уроку
Ми продовжуємо працювати над підтемою «Практичне повторення»
Сьогодні у нас тема. Практична робота «Оздоблення серветки стебловим швом». ( слайд).
Сьогодні ми повторимо технологію виконання стеблового стібка. Та вимоги до його виконання.
Відкрийте зошити, зверніть увагу на свою осанку, сидіть рівно, не згинайтеся і запишіть число і тему «Оздоблення серветки стебловим швом».
І в кінці уроку ви будете знати і вміти…( Слайд: Очікувані результати)
Знати:
технологію виконання ручного шва «стебловий»;
вимоги до якості виконання шва
Вміти:
виконувати правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт;
якісно виконувати стебловий шов.
V.Повторення матеріалу.
Для стебел – існує в нас шов « стебловий».
Він наче в’юнок закрутився, такий.
Стібок до стібка, із ліва на право.
Щоб вишивка в вас утворилась на славу!
Стебловий шов застосовують для вишивання узорів рослинного орнаменту (стебла, квіти, листки, гілки рослин). (слайд)
Цей шов виконують зліва направо. При правильному виконанні лицьовий бік стеблового шва має вигляд крученої нитки, а виворітний – машинної строчки. (Показ зразка)
Вимоги до шва (слайд)
Щоб стебловий шов був рівним і красивим, необхідно робити стібки однакової довжини, не натягувати нитку і стежити за тим, щоб робоча нитка завжди виходила з одного і того ж боку вже прокладених стібків.
Усі стібки шва повинні бути розміщені точно по наміченому контуру.
Фізкультхвилинка (відео)
Психотерапія – налаштування на роботу «Я – квітка» (відео)
VI. Практична робота .
Повторення правил безпечної роботи в швейній майстерні при виконанні ручних робіт. (Гра «Снігова куля»)
Інструкційна карта.
Вступний інструктаж до практичної роботи.(Частковий показ).
Поточний інструктаж.
Під час виконання практичної роботи вчитель контролює:
-організацію робочого місця;
- перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій рухів і якості виробів;
-дотримання безпечних прийомів роботи;
-осанку;
-реалізацію методів самоконтролю та взаємодопомоги.
Під час обходу робочих місць учитель збирає інформацію для підведення підсумків уроку,проводить індивідуальні інструктажі.
Гра «Дівочий ранок»( вчитель говорить, а діти імітують рухи).
Вправа 1. Дівчинка вранці встала з ліжка і потягнулася (дівчата підняли руки до гори, потягуючись).
Вправа 2. А тепер заправимо свої ліжка (протягнули руки вперед і декілька разів розвели їх в сторони).
Вправа 3. Не забудьте вмитися і почистити зуби (кругові рухи навколо обличчя та імітуємо чищення зубів).
Вправа 4. Розчісуємо волосся та заплітаємо косу (імітуємо рухи).
Вправа 5. Пора одягнутися. Підняли руки, одягаємо сукню. Пояс зав’язуємо на таліі. Одягаємо намисто (імітуємо рухи).
Вправа 6. Беремо руки в боки і милуємося перед дзеркалом, повертаючись до нього то одним боком, то іншим.
Вправа 7 (Всі разом). Яка ж я гарна! І тепер я готова до роботи.
VII. Закріплення знань і вмінь учнів.
Робота в парах.
Учитель пропонує учням ,які сидять поряд ,обмінятися виконаними роботами, перевірити та прокоментувати результати роботи.
XIII. Підсумки заняття.
Чим займались на уроці?(слайд: тема уроку)
Чи справдилися наші очікувані результати? (слайд: очікувані результати)
Зараз перевіримо за допомогою гри «Лови помилку»
А чи досягли успіху!Із розсипанки букв прочитайте, що я хочу вам сказати (Слайд: молодці) Ви всі були молодці!
XI. Мотивація оцінок. Демонстрування кращих робіт. Виставлення у щоденник.
X.Домашнє завдання. Інструктаж. Запис у щоденники. Картки «Знайди пару»
XI. Прибирання робочих місць.
1