Формування знаннь про види обшивок та їх призначення, навичок по обробці зрізів поздовжньою обшивкою, користуючись інструкційною картою. Корекція уваги шляхом виконання вправ, зв'язного мовлення, дрібної моторики рук.
Тема. Обшивки у швейних виробах.
Мета:формувати знання про види обшивок та їх призначення; вчити обробляти зріз поздовжньою обшивкою, користуючись інструкційною картою; корегувати увагу шляхом виконання вправ, зв’язне мовлення, дрібну моторику рук; виховувати інтерес до навчання, предмету, самостійності.
Обладнання:таблиці: «Правила безпечної праці», інструкційні картки,колекція обшивок.
Інструменти і матеріали: тканина, праска, ножиці, голки, шпильки.
Основні поняття: поздовжня обшивка, поперечна обшивка, навскісна обшивка.
Тип уроку:комбінований з елементами гри.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вправа «Привітання»
Мета: створити позитивний емоційний настрій.
Доброго ранку мені і тобі!
Ти і я, я і ти –
Всі ми друзі назавжди.
Посміхнись тому, хто поряд –
Разом весело йти!
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
2.1 Актуалізація опорних знань учнів.
Гра « Будь уважною »
На дошці зображені предмети, розгляньте їх і назвіть одну спільну ознаку до чого вони мають відношення.
2.2 Повідомлення теми і мети уроку.
2.3 Робота над темою уроку.
Обшивка-це смужка тканини, призначена для обробки зрізів чи оздоблення деталей виробу.
Поздовжня, поперечна, навскісна.
Обшивкою обробляють і оздоблюють виріз горловини і пройми в дитячих і жіночих сорочках, сукнях, халатах, зрізи кишень, прихваток, основну деталь фартушка.
Фізхвилинка
2.4 Закріплення нового матеріалу.
Гра «Найкмітливіші»
Ділимося на дві команди.
На партах лежать малюнки видів обшивок і конверти з описом їх властивостей.
Завдання:
з’ясувати за описом вид обшивки і покласти до малюнку відповідного виду обшивки.
Наприклад: обшивка не розтягується, нею обробляють зрізи деталі, які мають тримати форму. Поздовжня обшивка.
Практична робота
Обробка зрізу поздовжньою обшивкою.
2.5 Інструктаж до практичної роботи
Послідовність обробки зрізу поздовжньою обшивкою.
1. Підгинають зріз обшивки на 5 мм навиворіт.
Заметують.
2. Прикладають обшивку лицьовим боком до лицьового боку деталі. Приметують з боку обшивки. Пристрочують. (Ширина шва 5 мм.)
3. Відгинають обшивку навиворіт деталі. Виметують шов. Наметують обшивку.
4. Настрочують обшивку по краю під гину, витягують нитки наметування. Припрасовують.
Розглянемо інструкційну карту.
Перед початком практичної роботи згадаємо золоті слова:
Безпечна робота – здоров’я твоє
Порядок та успіх вона надає
Безпечна робота – у твій кожен крок
Безпечна робота – безпечний урок
правила безпечної роботи.
2.6 Практична робота
Фізхвилинка на зняття втоми плечового поясу..
Застосовую індивідуальний підхід до учнів.
Працює 3 групи.
І- індивідуальна робота виконує наметування по паралельних і поперечних зрізах.
ІІ- виконує практичну роботу за інструкційною картою, з допомогою вчителя
ІІІ – учні самостійно виконують практичну роботу за інструкційною картою.
Діти виконують разом з вчителем хід роботи. Робота проводиться індивідуально з кожною дитиною з урахуванням її можливостей.
Під час практичної роботи надаю допомогу, слідкую за безпекою праці.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Аналіз виконання практичної роботи, зауваження і пропозиції.
Оцінювання знань, вмінь, виставлення балів. Виставка робіт.
Прибирання робочих місць.
Домашня робота: повторити види обшивок та їх призначення.