Тема : Подібність трикутників
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми « Подібність трикутників», формувати вміння і навички використовувати вивчені властивості і ознаки до розв’язування прикладних задач, а саме вимірювання висоти, довжини об’єктів, які є недоступними;
формувати соціальну, комунікативну компетентності та компетентність продуктивної творчої діяльності, вміння використовувати власний досвід, працювати в групах, нести відповідальність за власні дії;
виховувати зацікавленість до вивчення геометрії
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Подібність трикутників». Метод перетворення подібності є одним з важливих методів геометрії, адже знання властивостей та ознак подібності трикутників допомагає в найнесподіваніших випадках. Цей метод використовують під час вивчення різних фігур і розв’язувані багатьох задач
Працюючи на уроці, ми з вами знайдемо підтвердження висловлювання «А знання геометрії виявляються потрібними»
II Актуалізація знань, умінь і навичок
Розминка.
Розгадуємо кросворд:
1.Давньогрецький учений, засновник мілетської школи.
2. Схожіст фігур за деякими ознаками.
3.Розділ геометрії, у якому вивчають подібність трикутників.
4. Прізвище письменника- мандрівника, який виміряв висоту скелі за допомогою подібності.
5. Які трикутники завжди подібні?
6. Сторони подібних трикутників … .
7. Одне із семи чудес світу, висоту якого виміряв Фалес Мілетський.
Г |
|||||||||||||||||||||||
1 |
|
|
Е |
|
|||||||||||||||||||
2 |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
4 |
Е |
|
|
||||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
6 |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
7 |
І |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
Я |
|||||||||||||||||||||||
III Практична робота
Кожний учень групи вибирає бланк для запису результатів вимірювання.
Клас ділиться на три групи за кольором отриманих бланків для виконання практичної роботи.
Під час роботи учні закріплюють свої знання і користуючись подібністю трикутників показують вміння знаходити висоту недосяжного об’єкта.
Об’єкт вимірювання один для всіх груп.
Учні виходять до об’єкту і проводять вимірювання. Після порівняння результатів кожний учень групи оформляє свій бланк .
Група 1
Практична робота. Вимірювання висоти недосяжного предмета
Завдання виміряти висоту димоходу біля котельні.
Спосіб вимірювання: за допомогою лінійки.
Хід роботи
А
В
О
С
К Д
Група 2
Практична робота. Вимірювання висоти недосяжного предмета
Завдання виміряти висоту димоходу біля котельні.
Спосіб вимірювання: за допомогою великого пальця руки.
Хід роботи
4.Виміряйте відстань КД від себе до труби, КД=__см.
5. Виміряйте відстань ОК від рівня ока до землі, ОК =__см .
6. Виміряйте відстань ВС – довжину великого пальця, ВС = __см.
А
О В
С М
К Д
Група 3
Практична робота. Вимірювання висоти недосяжного предмета
Завдання виміряти висоту димоходу біля котельні.
Спосіб вимірювання: за допомогою записника і олівця.
Хід роботи
4.Виміряйте відстань КД від себе до труби, КД=__см.
5. Виміряйте відстань ОК від рівня ока до землі, ОК =__см .
6. Виміряйте відстань ВС – довжину видимої частини олівця, ВС = __см.
7.Трикутники _____ і ___ подібні за ________________.
8.Якщо трикутники подібні , то їх відповідні сторони _____________ .
Рефлексія:
Я отримав уявлення про…
Я засвоїв …
Я навчився застосовувати…
Я навчився доводити…
Я навчився знаходити…
Я навчився застосовувати…
Завдання додому_______
Переглянути додаткову літературу та знайти інші способи вимірювання відстаней з використанням подібності трикутників