Конспект уроку містить понад 30 кольорових зображень найпоширеніших отруйних та їстівних грибів України. Також 5 варіантів завдань для виконання практичної роботи у парах.
Урок 65
Тема: Практична робота №5
Мета:
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручники, робочі зошити, зображення грибів, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
Розповідь учителя
Перед тим як почати самостійно збирати гриби, слід дізнатися про види отруйних грибів, поширені у нашій місцевості. Важливо запам’ятати, чим їстівні гриби відрізняються від отруйних, що ззовні на них схожі. У цьому вам допоможе дана практична робота.
ІV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.
ПРАКТИЧНА РОБОТА №5
Тема: Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.
Мета роботи: ознайомитися з узагальненими зовнішніми ознаками, що відрізняють отруйні гриби від їстівних, навчитися розпізнавати їстівні гриби своєї місцевості.
Обладнання: зображення грибів, роздатковий матеріал, підручники, довідковий матеріал.
Хід роботи
Розповідь учителя
Дехто вважає що об’їдений молюсками чи комахами гриб не містить отруйні речовини, але це зовсім не так. Речовини, отруйні для людини, можуть бути неотруйними для певних тварин.
Групи грибів |
Представники |
Характерні ознаки представників |
Смертельно отруйні гриби |
|
|
Особливо отруйні гриби |
|
|
Їстивні гриби |
|
|
5. Прочитайте правила збирання грибів с. 210 (підручник Остапченко Л. І.). Запишіть їх у зошит і запам’ятайте.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ.
Розв’язування кросвордів:
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Виставлення оцінок.
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
§ 54, 55 повторити
Завд. 4, с. 96, завд. 2, с. 97 – робочий зошит.
Скласти свій власний кросворд з теми «Гриби»
Додаток 1
Роздатковий матеріал
І. Зображення грибів
ІІ.
Варіант І
І. Установіть відповідність між назвами грибів та їхнім зображенням.
1._____ А. печериця луската
2._____ Б. опеньки
3._____ В. дощовик
4._____ Г. дощовик несправжній
5._____ Д. мухомор пантерний
6._____ Е. сатанинський гриб
Є. грузді
ІІ. Із запропонованих на малюнках грибів, виділіть їстівні та отруйні гриби.
Отруйні:_________________
Їстивні:__________________
Варіант ІІ
І. Установіть відповідність між назвами грибів та їхнім зображенням.
1._____ А. опеньки справжні
2._____ Б. печериця
3._____ В. строчок
4._____ Г. свинуха
5._____ Д. лисичка
6._____ Е. підберезник
Є. несправжні опеньки
ІІ. Із запропонованих на малюнках грибів, виділіть їстівні та отруйні гриби.
Отруйні:_________________
Їстивні:__________________
Варіант ІІІ
І. Установіть відповідність між назвами грибів та їхнім зображенням.
1._____ А. печериця рудіюча
2._____ Б. печериця польова
3._____ В. підосичник
4._____ Г. опеньки
5._____ Д. мухомор червоний
6._____ Е. печериця луската
Є. мухомор пантерний
ІІ. Із запропонованих на малюнках грибів, виділіть їстівні та отруйні гриби.
Отруйні:_________________
Їстивні:__________________
Варіант ІІІ
І. Установіть відповідність між назвами грибів та їхнім зображенням.
1._____ А. печериця рудіюча
2._____ Б. печериця польова
3._____ В. підосичник
4._____ Г. опеньки
5._____ Д. мухомор червоний
6._____ Е. печериця луската
Є. мухомор пантерний
ІІ. Із запропонованих на малюнках грибів, виділіть їстівні та отруйні гриби.
Отруйні:_________________
Їстивні:__________________
Варіант V
І. Установіть відповідність між назвами грибів та їхнім зображенням.
1._____ А. дощовик
2._____ Б. дощовик несправжній
3._____ В. гнойовик чорнильний
4._____ Г. лепіота
5._____ Д. лисичка
6._____ Е. бліда поганка
Є. сироїжка зелена
ІІ. Із запропонованих на малюнках грибів, виділіть їстівні та отруйні гриби.
Отруйні:_________________
Їстивні:__________________