Урок Практична робота "Розв'язування експериментальних задач"

Про матеріал
Дана розробка стане в нагоді для проведення Практичної роботи в нестандартній формі
Перегляд файлу

Тема:  Розв’язування експериментальних задач

Мета:  - сприяти подальшому формуванню практичних вмінь та навичок проведення     хімічного експерименту, закріпити  знання учнів про основні класи неорганічних сполук, їх властивості, розвивати вміння й навички складати рівняння хімічних реакцій на прикладі хімічних властивостей класів речовин, повторити правила безпеки життєдіяльності;

           -формувати вміння спостерігати, робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, систематизувати та узагальнювати;

           - формування ключових компетенцій:

             1. ціннісно-смислових – бачити й розуміти навколишній світ з точки зору хімії,

             2. комунікативні – володіти хімічною мовою, вміти працювати в парі. Групі

             3. навчально-пізнавальні – самостійно ставити цілі, здобувати знання на основі спостережень, аналізу, узагальнення результатів, проводити рефлексію власної діяльності, оцінювати свою роботу,

            4. інформаційних – шукати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь  і навичок.

Форма уроку: практична робота

Методи, прийоми навчання: практичний, репродуктивний, проблемно-пошуковий, дослідний

 

 

 

                                                Хід уроку

І. Організаційний етап

    Привітання.

Доброго дня.  Урок наш сьогодні  пройде під гаслом: « Знання – це сила!» Скажіть, згодні ви з цим висловом? Чому? Дійсно, пригадаймо відомий вислів –« Хто володіє інформацією, той володіє світом». 

А тому – До знань новий сьогодні зробимо ми крок

                Тому в навчанні бажаю удачі

                Нехай цікавим буде урок

                І правильно розв’язуються задачі!

Готові працювати зі мною? Настрій ? – Во!

                                Чудовий клас!

До роботи настав час.

 

       Сьогодні я запрошую вас до Лабораторії без таємниць ,на практичну роботу «Розв’язування експериментальних задач». Та перед тим як ми туди вирушимо давайте переконаємось в тому, що ми сильні у своїх знаннях. Так як ми знаходимось в деякому хімічному середовищі, назвемо його Хімтаун, то і відзнаки для тих, хто активний і знаючий теж будуть незвичайні – елементики. До речі, зібрані вами під час уроку елементики стануть приємним бонусом при оцінці практичної роботи. Отож. Розпочнемо.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

  1. Які класи неорганічних речовин вам відомі?
  2. Оксиди – це ?
  3. Основи – це?
  4. Солі – це?
  5. Кислоти – це?
  6. А що ми називаємо індикаторами?

 

У кожного з вас на парті є бланк - перепустка, на якій ви зможете безпосередньо виконувати наступні завдання

Знайди кожному своє місце

NaOH, H2SO4,  Fe(NO3)2, H2O, CaCO3, HCl, P2O5, Mg(OH)2, Al2O3, H3PO4, Ba(OH)2,

Хто вже зробив? Будь ласка Молодець

 

Хто є хто

Складіть формули наступних речовин

Магній оксид

Натрій гідроксид

Калій карбонат

Хлоридна кислота

Сульфур (IV) оксид

Барій нітрат

 

Прогноз

Завершіть рівняння реакцій та вкажіть їх тип

Ca + O2 =

HCl + Mg =

NaOH + H2SO4=

CaCO3 =

 

 

 

Допоможи. Розшифруй

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\eskiz2-2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третій зайвий

В горизонтальних рядах у нас розташовані представники класів сполук під буквами у нас знаходяться зайві речовини. Вам необхідно знайти зайвих та з літер під якими вони знаходяться скласти ключове слово:

А)  CaO                П) NaOH                       В) SO3

Р)  HCl                  Б) HNO3                       В) H3PO4

А)  KNO3             Б) HNO3                        В) HNO2

А)  Ba(OH)2         К)  MgO                        В) Fe(OH)3

А)  HCl                Б)  HBr                          Т) H2SO4

И)  Na2CO3         Б)  CO                             В) CO2

К)   Al2O3            Б) H2O                           В) SO2

А)  Fe                  б) N2O3                          Г) P2O5

 

Ви переконали мене що  знання про основні класи неорганічні сполуки у вас сильні. І ми можемо з вами розпочинати експериментувати, досліджувати, спостерігати. Тобто перейти до практики, адже теоретичні знання без практичного застосування не мають сенсу

Заждіть, але в мене знову ж таки червона картка, яка не дозволяє нам практикувати. Підскажіть, що ми повинні ще зробити щоб перейти до практикуму?  Знання маємо, а ще що? Так вірно. Правила безпеки життєдіяльності.

ІV. Проведення практичної роботи

Інструктаж по проведенню практичної роботи.

А зараз ми переходимо  безпосередньо до практичної роботи. Скажіть, що ви очікуєте від даної практичної роботи .?

В кожного з вас на парті є детальна інструкція по виконанню практичної роботи, а також все необхідне обладнання та приладдя. Ви мабуть помітили,що поряд із знайомими для вас пробірочним штативом, пробірками, реактивами є пластинка для проведення крапельного дослідження. Вона має кілька заглиблень , в яких ми будемо проводити з вами дослід. Не дивуйтесь навіть з такими малими кількостями можна провести експеримент – по перше економимо час. А по друге -реактиви,Так, ми сьогодні працюємо в незвичному режимі. Отож, розпочнемо. Відкриємо зошити для практичних робіт і запишемо – число, місяць , практична робот, тобто переписуємо Тему, мету, обладнання для даної роботи. Працюємо оперативно, Швиденько Молодці.

Як завжди гарним помічником в нашій роботі є підручник – на сторінці 95 ми знаходимо короткий опис роботи, а також завдання.

Завдання. Які ми сьогодні виконуватимемо №1, №6, №10 б. Перед тим, як ми розпочнемо роботу пригадаймо алгоритм розв'язку будь-якої задачі Уважно читаємо, аналізуємо, що у нас дано, що нам необхідно знайти. І те, що необхідно зробити для того щоб вирішити дану задачу.

Записуємо Завдання №1.

Прочитали? Отож у нас є 3 пронумеровані пробірки. В яких є певні речовини, а от етикеток. Які б вказували на вміст пробірок немає . Що нам необхідно знайти? Так визначити , де яка. Запропонуйте, яким способом ми можемо визначити найпростішим?. Так ,дією індикаторів . Який з індикаторів у нас є на столах? Лакмус. Пригадаймо фіолетовий колір – нейтральний. Кисле - червоне. Лужне – синє.

Результати записуємо в зошит.

Пробірка №1

При додаванні лакмусу_________________(вказуємо свої спостереження), а це свідчить_____________(робимо висновок про наявну речовину)

 

Пробірка №2

 

 

Завдання №6

Перед нами Купрум сульфат а от добути  нам необхідно добути Купрум хлорид . Які речовини ми можемо використати для проведення даної реакції , запропонуйте із тих реактивів що перед вами. Заповнюємо таблицю №2

 

Завдання 10б

Купрум (ІІ) оксид – купрум (ІІ)хлорид – купрум(ІІ) гідроксид -  купрум(ІІ)сульфат

Давайте розглянемо даний ланцюг перетворення та оформимо результат в таблицю.

Ми з вами натхнено пропрацювали над нашими завданнями , а тому прийшов час висновків.. Що ж ми навчилися на даній роботі. Чи дізналися ви сьогодні нове, чи досягли ми поставленої мети куроку.

Молодці А чи збулися ваші очікування?

Оформлення висновків до роботи

V.Домашнє завдання

Для того, щоб ми з вами досягли успіху на наступному уроці, збільшували силу своїх знань запишемо домашнє завдання : для всіх вас це буде –опрацювати параграф 16, виконати завдання 6,7, достатній рівень-8,9а ось для тих, хто хоче отримати оцінку високого брівня виконує завдання помічених зірочкою 12,13. Творче завдання – скласти кросворд, вірщ, лабіринт

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку