Урок-практикум "Квадратні рівняння"

Про матеріал
Даний матеріал доречно використати під час закріплення даної теми. Він буде цікавий і вчителю, і учням
Перегляд файлу

 

Картинка 221 из 247297

 

 

 

Урок – практикум

«Квадратні рівняння»

 

8 клас


Тема:Квадратні рівняння

Мета:Узагальнити та повторити вивчені раніше способи розв’язування квадратних рівнянь; розвивати здібності учнів; формувати зацікавленість у результатах спільної роботи

Девіз уроку:

Необхідно, щоб той, хто що-небудь уміє, навчав цього інших, які мають у цьому потребу.

Альберхт Дюрер

Плакат з віршем – підказкою

Формула коренів квадратного рівняння

Щоб корені квадратного рівняння знайти,

Зумій дискримінант обчислити.

Треба дуже тобі постаратись,

Дискримінант b2 – 4acзапам’ятати.

Швидко тепер ти відповідь знайдеш:

Мінус b плюс-мінус, а D під корінь візьмеш,

Поділиш знайдений вираз на 2а

І знайдеш корінь, може, аж два.

Якщо дискримінант більший нуля,

То коренів рівняння маєш аж два.

Якщо дискримінант нуликом став,

То ти один корінь в рівнянні дістав, -

Якщо дискримінант від’ємнийбуває,

Будь певен – коренів рівняння не має.

Г.Г. Вазінська

Хід уроку

I. Організаційний етап

Повідомляється тема і мета уроку. Учні працюють невеликими групами (4 – 5 чоловік). Групи гетерогенні (змішаного складу). Кожна група отримує завдання і, справившись з ним, починає його захист біля дошки. Працює один представник кожної групи. Простіші завдання ( 1 бал ) пояснюють слабші учні. Бали, які вони отримали, виставляються всім членам  групи. Тому, сильні учні зацікавлені допомогти зрозуміти і виконати завдання слабшим. Завдання, що оцінюються в 2 бали пояснюють сильніші учні і ці бали отримують лише вони. У кожного учня є індивідуальна картка (додаток) для виставлення отриманих балів.

II. Актуалізаціяопорних знань (у формі фронтального опитування)

Відповідає той, хто перший підніс руку. Правильна і чітка відповідь – 1 бал (учень виставляє у свою картку)

1. Які рівняння називаються квадратними?

2. Які рівняння називаються неповними квадратними?

3. Як розв’язуватирівняння виду:

а) ах2 = 0;         б) ах2 + вх = 0;         в) ах2 + с = 0?

4. Що таке дискримінант квадратного рівняння?

5. Скільки коренів має квадратне рівняння залежно від його дискримінанта?

6. Формула коренів квадратного рівняння

ах2  + вх + с = 0

7. Яке квадратне рівняння називають зведеним?

8. Сформулюйте теорему Вієта для зведеного квадратного рівняння.

9. Сформулюйте теорему обернену до теореми Вієта.

10. Навіщо у квадратному рівнянні накладені обмеження на а?

11. Назвіть коефіцієнти у квадратному рівнянні

а) 7х2  - 3х + 5 = 0

б)  х2 + 2х – 1 = 0

в)х2 – 5 = 0

г) х2 + 3х = 0

III. Узагальнення та повторення раніше здобутих знань (практикум)

Задачі для практикуму (зразок)

а) у2 – 16 = 0  (1 б.)

б) х2 – 5х = 0 ( 1 б.)

в) z2  = о  ( 1 б.)

2. Знайдіть дискримінант квадратного рівняння:

а) 3х2 – х – 2 = 0  (1 б.)

б) 2х2 + х – 3 = 0 ( 1 б.)

3. Знайдіть суму і добуток коренів рівняння :

а) х2 + 3х – 40 = 0   (1 б.)

б) х2 – 5х – 40 = 40  ( 1 б.)

4. Знайдіть методом підбору корені рівняння :

а) х2 – 5х + 6 = 0  (1 б.)

б) х2 + 8х + 15 = 0  (1 б.)

5. Розв’яжіть рівняння

= х            (2 б.)

6. Один із коренів даного рівняння менший від другого на 2. Знайдіть коефіцієнт п та корені рівняння

х2 + 8х +п = 0      (2 б.)

7. Знайдіть, при якому значенні а рівняння має 1 корінь. Знайдіть цей корінь.

2 ас + 5 = 0   (3 б.)

Додаткове завдання

Доведіть, що при будь – якому значенні а дане рівняння має два корені:

2 ах – 5 = о  (3 б.)

IV. Підсумок уроку

Учитель робить підсумок, оцінює учнів згідно виставлених балів у індивідуальних картках.

        

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
17 серпня 2022
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку