Урок-практикум з теми "Іменник як самостійна частина мови". Презентація

Про матеріал
Презентація може бути використана на уроках української мови в 6 та 10 класах. За допомогою цікавих та різноманітних завдань учні зможуть закріпити вивчений матеріал з теми "Іменник як частина мови".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іменник як самостійна змінна частина мови Урок - практикум

Номер слайду 2

Переписати, підкреслити іменники,вказати рід, число, відмінок. Люблю свої обов'язки трудні, Себе за плечі інших не ховаю, Свій хліб у світі чесно заробляю І можу поклястись на знамені. Я мав би за найвищу нагороду Потрібним бути власному народу. 

Номер слайду 3

З-поміж поданих іменників виписати іменники спільного роду. Майстер, староста, Левченко, професор, сердега, касир, листоноша, рукопис, невдаха, картопля, адреса, білоручка, роззява, фальш, нечупара, бригадир, заїка, задерика, фахівець, колега.

Номер слайду 4

► Подані вирази замінити одним словом – іменником спільного роду. Людина, яка пише лівою рукою. Той або та, що плаче без причини. Той або та, що любить довго спати. Людина винятково жадібна. Людина, яка багато теревенить, говорить без діла. Неохайна людина. Надзвичайно неуважна людина.

Номер слайду 5

Переписати, розкриваючи дужки та ставлячи іменники в потрібній формі. Визначити відмінки іменників, що вживаються тільки в множині. Наливайся земними силами, вдосталь (радощі) зачерпни. В (груди) набубнявіла тривога, тиха й мовчазна, як динаміт. Каміння клацало зубами в (жорна), жувало жовті зерна на друзки. Зі мною говорять могили (уста) колишніх людей, і їх нерозтрачені сили пливуть до моїх (груди). В. Симоненко

Номер слайду 6

Записати слова в чотири колонки за відмінами. Хата, рушник, молоко, книга, садок, поле, лопата, ківш, кожух, карниз, трактор, борщ, мати, сміливість, піч, стержень, ягня, теля, сестра, ім'я, шлак, дитина, дитятко, хлопець, хлопчина, хлопчисько.

Номер слайду 7

Іменники записати в три колонки за групами.. Суша, пошана, яблуня, пороша, риба, зоря, груша, гуща, білизна, сажа, пісня, мелодія, музика, казка, лінія, праця, листоноша, лампа, Микита, діжа, течія, Оксана.

Номер слайду 8

Виписати збірні іменники. Щосуботи по роботі не сидиться паруботі (Ліна Костенко). На осокорах над нами поселились граки хмаровинням (С. Павленко). В високій ширяє орел далині, і птаство щебече безжурні пісні (Б. Грінченко). Висипала на вулицю дітвора і збудила тишу криком та дзвінким сміхом (М. Коцюбинський).

Номер слайду 9

► Провідміняти подані іменники, виділити закінчення. Мати, тінь, вість, ніч.

Номер слайду 10

Записати іменники в орудному відмінку однини у три стовпчики: з подвоєнням приголосних; з апострофом; без подвоєння і апострофа. Суміш, кіновар, доповідь, чес­ність, велич, глазур, північ, зустріч, чверть, відсіч, бандероль, діяльність, матір, вартість, галузь, верф, віддаль, розповідь, любов, кров, пам'ять.

Номер слайду 11

Домашнє завдання1. Повторити вивчене про іменник як самостійну змінну частину мови.2. Провідміняти іменники і виділити закінчення. Піренеї, Карпати, граблі, двері.

Номер слайду 12

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васильченко Ірина Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 серпня 2022
Переглядів
903
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку