Урок : Права та обов'язки громадянина.

Про матеріал

Узагальнюючий урок з теми: "Права та обовязки" . Урок із застосуванням інтерактивних технологій . На уроці було застосовано диференціацію (робота з картками). Системне повторення починається з хвилинки - розминки "Терміни" , учні згадують що таке право, бовязок, Конституція. Кросворд на уроці, дає можливісь учням згадати , про що вивчали на минулому уроці. На уроці включена робота з Конституцією України та її статтями. До актуалізації опорних знань була включена дослідницька робота учнів. Фізкульхвилинка була пізнавальною , запрошені учні молодшої школи заспівали пісню про права. Узагальнення вивченого було зроблено у вигляді заповнення таблиці самостійно. Підсумок уроку пройшов у вигляді тестового завдання.

Перегляд файлу

Тема:  Права та обов’язки громадянина.

Мета: залучити учнів до активного вивчення правознавства, вчити відрізняти права від обов’язків  поглибити та розширити знання учнів по даній темі, а також закріпити вивчене , а саме про права та обов’язки громадянина,  навчати працювати з документами, робити висновки, узагальнення та й порівняння

 Корекційна мета: систематизувати, закріпити та узагальнити знання з права.

Розвивати: у учнів пам'ять, увагу, мислення на основі системного повторення, актуалізації знань ; творчі здібності на основі  додаткових вправ та цікавих завдань, дослідницької роботи, розвивати культуру дітей.

Формувати: знання, уміння та навички учнів узагальнювати, порівнювати, робити висновки на основі набутих знань; розуміння документів та законів. Виховувати: патріотичні почуття у учнів, повагу до законів , а також почуття гордості за свою країну. Виховувати у дітей повагу і шану один до одного та інших людей.

Тип уроку: узагальнення.

Наочність: документи  Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, кросворд, роздатковий матеріал ( схеми, цікаві завдання), мультимедійна дошка.

Індивідуальна робота: (диференціація) завдання на картках.

Хід уроку:

1.Організаціонний момент. ( слайд 1)

-перевірка наявності всіх присутніх учнів (рапорт чергового)

-перевірка готовності до уроку

-настрій учнів на урок (корекційні вправи), (девіз)

Учитель: Доброго дня вам діти! Сьогодні до нас завітали гості та маленькі помічники «Козачата»  привітайтесь з ними.

Наш урок розпочнемо такими словами: (учень читає)

                                                                                Треба  дітям  всього  світу

                                                                                 Не  сваритись, а  дружить.

                                                                                 І  по  правилах  хороших,

                                                                                  По  законам  треба  жить.    

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності:    (слайд 2)                                 

Учитель:                      Ти особливий! Як і кожна особистість.

                                         Ти неповторний! У природі все таке!

                                         Сніжинки навіть формою всі різні.

                                         А ти – природи диво, ще й яке!

Для своїх батьків ви є дітьми, для України – її  громадянами, які наділені державою правами та обов’язками. І тема нашого уроку : «Права та обовязки громадянина» (робота в зошиті – записати тему уроку) (слайд 3)

В кінці уроку ми повинні відповісти на наші проблемні питання: (слайд 4)

  1. Що таке право?
  2. Що таке обов’язок ?
  3. В яких документах прописані ваші права та обов’язки ?

Девізом нашого уроку є такі слова:  (слайд 5)

“Як світло денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!”  

3.Системне повторення:

Отже, кожна людина має право брати участь у житті держави. Адже ви діти є також громадянами держави і ви також маєте права та обов’язки.

Тож зараз у нас буде невеличка хвилинка-розминка «Терміни» (слайд 6 ), сьогодні на уроці ви юні правознавці, вам потрібно дати пояснення таким термінам, як «Право» та «Обовязок», але не просто пояснити, а виконати завдання: працювати будете в парах, у вас на партах лежить завдання  , тобто слова з яких потрібно скласти речення це і буде пояснення терміну. Перший ряд складає пояснення до терміну «Право», другий – «Обовʼязок»

(Право — система обов'язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою). –

Навіщо нам потрібно знати права? ( Щоб вміти себе захищати і не потрапити у біду).

– А що таке обов’язок? (Обов'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед суспільством).(слайд 7)

Робота в зошиті (записати терміни в зошит)

 Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?                   

Учень: Дитина – людина, якій ще не виповнилося 18 років.

Учитель: Кожна держава повинна піклуватися про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних, про людей усіх національностей, будь-якого кольору шкіри, у  тому  числі  про  маленьких  громадян. У  кожній  демократичній  державі  є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.

Діти, а що таке Конституція? ( діти відповідають) (слайд 8)
Учень: Конституція – основний Закон будь-якої держави. У ній записані усі правила, за якими повинні жити люди нашої країни.

  • Коли було прийнято Конституцію України? (діти відповідають) (слайд 9)

Учитель: Отже, пропоную вам попрацювати та кросворд наш розв’язати!

 (слайд 10)

  1.                ... годує, а лінь - марнує. (Праця)
  2.               Чого прагнуть люди у всьому світі? (Миру)
  3.               Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди у  

         суспільстві. (Закон)

  1.               Угода, міжнародний договір з певних питань. (Конвенція)
  2.               Що є найціннішим для людини? (Життя)
  3.               Навчальний заклад, у якому навчаються діти. (Школа)
  4.               Основний закон держави.  (Конституція)   

 

П

Р

А

Ц

Я

 

М

 

И

 

Р

 

 

У

 

З

 

А

 

 

К

 

О

 

Н

К

О

Н

В

 

Е

Н

Ц

І

Я

 

Ж

 

И

 

 

Т

 

Т

 

Я

 

Ш

 

К

 

О

 

Л

 

 

А

 

К

 

О

 

Н

 

 

С

 

Т

 

И

 

Т

 

У

 

Ц

 

І

 

Я

 Учитель: А скільки статтей має Конституція?  (Слайд 11)
Учень: Конституція має 161 статтю.

Учитель: Ми – громадяни України, і у нас є обов’язки перед державою, перед своїми рідними. Головний обов’язок – поважати права інших. Які у Конституції України записані обов'язки?

Учень: Стаття 51 – піклуватись батькам про дітей, а дорослим дітям – про непрацездатних батьків.

Учень: Стаття 65 – захищати Вітчизну.

Учень: Стаття 66 – охороняти природу.

Учень: Стаття 67 – платити податки.

Учитель: Розділ про права людини- один із найважливіших у Конституції України. Закони держави мають захищати людину, її права. Діти! Які ви знаєте записані у Конституції України права?  

Учень: Право на життя.

Учень: Право на житло.

Учень: Право на освіту.

Учень: Право на медичну допомогу.

Учень: Право на відпочинок.

4. Актуалізація опорних знань:

Учитель: За допомогою Конституції держава повинна піклуватися про своїх громадян. Але в усіх дітей  є ще своя Конституція.  Вона називається «Декларація прав дитини». (Слайд 12)

Ми з вами проводили дослідницьку роботу поділившись на дві групи і от перша група вела дослідницьку роботу  про Декларацію прав дитини.

Виступ учнів:

Діти, а чи знаєте ви, що «Декларація  прав  дитини»  була  ухвалена  ООН  у  1959 році?  Декларація  мала 10 стислих   статей, програмних  положень, які  закликали  батьків, окремих  осіб, державні  органи, місцеву  владу  та  уряд  визнати  викладені  у  ній   права,  свободи  й   дотримуватись  їх.

 Учитель:  На  основі   цієї   Декларації  20 листопада  1989  року  Генеральна  Асамблея  ООН  ухвалила   Конвенцію  прав  дитини, яку  називають  «світовою  конституцією  прав  дитини».

Робота в зошитах: ( записати , що таке Декларація та коли  була прийнята) (слайд 13)

Друга група досліджувала про Конвенцію прав дитини (виступ учнів) (слайд 14)

Цей документ було ухвалено 191 країною світу! Майбутнє  кожної  людини  і

людства  в  цілому  залежить  від  молодого покоління, тому  забезпечення  прав  дітей  та  їх  правовий  захист, є  основним  завданням  сучасності.

Діти! Знайдіть правильну відповідь на таке запитання – скільки статтей містить Конвенція ООН про права дитини?

Згідно з Конвенцією про права дитини Україна у квітні 2001 року прийняла Закон про охорону дитинства.

Робота в зошитах: ( записати , що таке Конвенція та коли була прийнята) (слайд 15)

Коли народжується дитина перше її право – це на життя, а скажіть яке друге право вона зразу має (діти відповідають) – Правильно, це право на імя (слайд 16)

Право на ім’я.

 Як маленьке немовля

 У світ двері відчиня,

То дарують йому слово,

Слово це — його ім'я.

Підростає немовлятко —

Чи дівчатко, чи хлоп'я,

Разом з ним іде це слово,

Слово це — його ім'я.

Кожен дружить із цим словом

Протягом всього життя.

Здогадались, що за слово?

Слово це — його ім'я

Ми маєм право на ім'я:

І ти, і він, і ми, і я.

У кожного воно своє,

До того ж зміст у нього є.

 

Вчитель: –А чи знаєте ви ,що означають ваші імена? Так от я також провела дослідницьку роботу , та дізналась , що ж означають ваші імена.

(вчитель зачитує значення кожного імені)  (слайд 17)

А зараз ми трохи з вами відпочинемо і послухаємо наших «Козачат», які приготували пісню.

Фізкультхвилинка. (козачата , співають пісню про права)(слайд 18)

5.Узагальнення вивченого матеріалу:

Зараз ви навчаєтесь у школі і більшу частину свого часу проводите в шкільній родині і у вас як в учнів також є права та обов’язки . А зараз ви виконаєте завдання: Хто більше знає прав та обов’язків учнів. (слайд 19)

Завдання:

Перша група записує в таблицю права учнів

Друга група записує обов’язки учнів

Права учнів

Обов’язки учнів

 

 

 

 

 

( після виконання , учні обмінюються таблицями і перевіряють виконане, один в одного)

Міжпредметна робота: (слайд 20)

Ми вже з вами знаємо три документи в яких прописані ваші  права і коли вони були прийняті, а зараз таке завдання, порахуйте будь ласка і скажіть, скільки років тому було прийнято:

  • Декларацію прав дитини; (57 років)
  • Конвенцію прав дитини;  ( 27 років)
  • Конституцію України.       (20 років)

 

 

 

6.Підсумок уроку:

Вчитель: Ось ми з вами і підійшли до підсумку уроку, але перед тим як відповісти на наші проблемні питання ви виконаєте останнє завдання , яке складається з тестів ( слайд 21), в тестовому завданні 8 запитань, на кожне запитання є три варіанти відповідей , вам потрібно вибрати лише одне правильне і підкреслити його.

Тестове завдання

1. Конвенція –це …

 а) закон;

 б) угода;

в) наказ.

 

2. Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дітей?

а) Декларацію прав дитини.

б) Конвенцію прав дитини.

 в) Закон України про охорону дитинства.

 

3. Якими законами регулюються права дитини в Україні?

а) Декларацією прав людини.

 б) Конвенцією прав дитини.

 в) Законом України про охорону дитинства.

 

4. Скількома країнами світу було ратифіковано Конвенцію ООН про права дитини?

а) 30;

б) 91;

в) 191.

 

5. Коли Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні?

а) 27 вересня 1991 року;

 б) 27 вересня 2000 року;

в) 1 травня 1992 року.

 

6. Скільки прав має дитина згідно статей Конвенції ООН?

а) 25;

б) 30;

в) 40.

 

7. Дитиною вважається…

а) істота, що потребує повноцінних умов для розвитку і зростання;

б) людська істота до досягнення нею 18-річного віку;

в) захищений законом повноцінний член суспільства.

 

8. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим:

а) Обов’язок.

б) Право.

 

Вчитель: Зараз перевіримо ваші відповіді. ( діти відповідають)

Молодці добре справились з завданням, тепер відповімо на наші проблемні питання : (слайд 22)

7.Оцінювання учнів.

Всі сьогодні молодці, добре працювали на уроці,

 

8. Домашнє завдання:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 вересня 2018
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку