Урок "Правила гарної поведінки"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров`я для учнів 2 класу з затримкою психічного розвитку. Цей матеріал може бути використаний під час проведення виховної години на тему "Правили гарної поведінки". Діти дізнаються про давні традиції вітання як в нашій країні. так і в інших. Дає можливість виховувати в дітях вміння вислухати ближнього свого в спілкуванні і дати корисну пораду, виховувати терпеливість і стриманість ,вимовляти слова вдячності і подяки , « слова ввічливості» , співчувати товаришеві чи другові , допомогти добрим словом , вчинком , виховувати моральні норми поведінки .
Перегляд файлу

Тема: Правила гарної поведінки

Мета: формувати навички культури спілкування з однолітками та дорослими; прищеплювати повагу до себе й до інших людей; розвивати вміння бути доброзичливою, товариською людиною; виховувати  в  дітях вміння  вислухати ближнього  свого в  спілкуванні  і  дати  корисну пораду, виховувати   терпеливість   і    стриманість  ,вимовляти  слова  вдячності  і  подяки , « слова  ввічливості» , співчувати  товаришеві  чи  другові  , допомогти

 добрим  словом  ,  вчинком , виховувати  моральні  норми  поведінки .

Обладнання: ілюстративний матеріал, мультфільм.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1.Нервово-психічна підготовка

Привіт, друзі! Що я тільки що зробила? (Привіталась) Гляньте на дошку та скажіть чи є на дошці малюнки з привітанням?

Перегляд картинок.

Я пропоную вам подивитися, як вітаються в різних країнах світу.

Яке привітання вас найбільше вразило?

Люди різних країн вітаються по – різному. Ми – українці, бажаємо доброго ранку, дня або вечора. Люди при зустрічі бажають один одному здоров’я і обмінюються дружнім рукостисканням. Англійці при зустрічі запитують : «Як ви себе почуваєте?». Греки зичуть один одному здоров’я або ж закликають знайомих : «Радуйтесь!». Вітання арабів та інших мусульман звучить

« Ассалем Амсіхум!», що означає « Мир Вам!». Цього ж бажають один одному ізраїльтяни. У Лапландії при зустрічі люди труться один об одного носами.  В Індії люди на знак вітання руки складають до купи і шанобливо притискають їх до грудей.

 Гра «Привітання».

Давайте ж почнем нашу годину з привітань.

Українці – толерантна нація, ми поважаємо традиції кожного народу. Покажіть, як би ви привітали одне одного, потрапивши в Індію, Лапландію. А тепер привітайтесь, як справжні українці.

Молодці! Ви розумні, виховані та кмітливі діти. Ця гра показала, що ви вмієте спілкуватися один з одним та вживати слова ввічливості.

ІІ.основна частина

1.Оголошення теми та мети уроку.

Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити з вами про правила гарної поведінки, а невідємною його частиною є вміння спілкуватись.

2. Інтерактивний метод «Асоціативний кущ».

Вірно, такі слова є невід’ємною частиною спілкування вихованих людей. Що ж таке спілкування? Про це розповість тлумачний словник.

Словникова робота. Тлумачення слова «спілкування».

Спілкування – передача інформації у будь – якій формі від однієї особи до іншої.

1. Літературна хвилинка.

Послухайте вірш. Хто буде дуже уважним, той зможе розшифрувати останні дуже важливі слова.

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать не важко:

Маленькі ключики твої –

Спасибі і будь ласка.

Діти, в яких ситуаціях говоримо ці слова?

3.Електронне та мобільне спілкування.

Кожен з вас має багато друзів. Сучасні діти спілкуються за допомогою електронного та мобільного спілкування.

Основні правила спілкування.

Ви просто Молодці! Пропонує вам поаплодувати собі за знання.

  • Вчитель жестами та мімікою показує, що всі діти відпочили, сіли всі рівненько. Молодці! Відгадайте слова, які я вам показала за допомогою міміки і жестів..

На вашу думку, що допомагає людям, дітям передати та показати свій настрій.

Міміка — це здатність людини за допомогою скорочень м’язів обличчя показувати свої емоції, почуття і переживання.

Жести - це рухи різних частин тіла (рук, ніг, голови), які супроводжують мову людини. Вони відображають справжнє ставлення до співрозмовника, обговорюваного події чи предмета, висловлюють приховані наміри або бажання людини. Жести, як ми вже говорили, в кожній культурі різні. Вони символічні і несуть багато інформації.

Гра « Вгадай слово».

Учень отримує картку із завданням. Цей учень без слів, а лише за допомогою міміки і жестів намагається пояснити значення цього слова або дії.

Завдання

Болить зуб; я хочу спати; радіє; сумно, плаче; болить живіт, захоплення.

Пропоную скласти корзинку ввічливих слів, якими ми будемо користуватись.

ПОВЕДІНКА

  • А тепер давайте ж звернемося до найбільш актуального для нас. Це сама поведінка. Давайте для початку переглянемо уривок з мультфільму.

 

Перегляд мультфільму

Чи схожий на когось з вас Петрик? Признавайтесь. Чи правильно поводився Петрик? Що саме робив не так? Постійно заперечував. Що він порушує поведінку)

Так, він не виконував ні правил поведінки, ні особистої безпеки.

Аналіз ілюстрацій

Подивіться на дошку і скажіть, що діти роблять не так? Чи порушують вони поведінку? Як же треба поводити себе на перервах? Існує дуже багато надрукованих правил. Навіть є правила написані для учнів  нашої школи і затверджені директором. Деякі з вас вже читали ці правила. Не раз і вчителі і вихователі наголошували вам їх. А чи ви знаєте і памятаєте їх, зараз перевіримо.

 

3.Гра «Так чи Ні».

   У вас на партах є сигнальні картки. Якщо я називаю добрий вчинок, ви піднімаєте зелену, якщо поганий – червону. Готові?

  1.               Привітатися під час зустрічі.
  2.               Штовхнути й не вибачитись.
  3.               Допомогти підняти річ.
  4.               До всіх у сім’ї бути ласкавим і ніжним.
  5.               Інколи обманювати товариша.
  6.               Насміхатись із чужого горя.
  7.               Захищати слабкого.
  8.               Ділитися з іншими тим, що є в тебе.

 Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота над віршем «Два півники».

За віщо посварилися,

Не знаю я того,

А тільки стрілись півники:

Ти чого?

Круг шиї пір’я дибиться,

Стирчить туди – сюди,

Дзьобами в землю вткнулися

Ось підійди…

А гребені у півників

Розжеврілись, мов жар,

Стоять і не ворушаться:

Ану вдар!

Обоє враз підскочили,

Аж курява знялась,

І знов стоять надиблені:

Зась!

Тут з вулиці почулося –

Кричала тітка: - Киш!-

Розбіглися два півники

Курчатам всім на сміх…

Як схожі й ми буваємо

На півників таких!

Про кого розповідається у вірші? Хто є головними героями вірша?

Що за події описані в цьому вірші?

А чи буваєте ви в такій ситуації, як півники?

Вірші-мирилки

Трапилася неприємна ситуація, ви посварилися і вам треба помиритися. В цьому вам допоможуть вірші – мирилки. Хто знає такі віршики, хто може розповісти?

Молодці! Я гадаю, що  коли у вас трапиться неприємна історія, ви пригадаєте вірші – мирилки. Крім мирилок, що ще в нашому класі вам допоможе залагодити конфлікт?

ІІІ.Заключна частина

1.Підсумок уроку.

Висновок: з самого дитинства треба засвоїти науку спілкування! Ще в давнину казали про вміння користуватися словом. У Володимира Мономаха у «Повчанні синам» є такі рядки: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими без лукавого наміру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

А чи виправився наш Петрусь? Вам цікаво? Давайте ж дізнаємось.

 

 

docx
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку