Я у світі.Конспект уроку 4 клас.
Тема:Культура поведінки учня.
Мета:Сприяти формуванню і удосконаленню навичок культурної поведінки,закріплення вимог до усного мовлення: розвивати вміння доречно вживати слова етикету;виховувати повагу до людей похилого віку,до ровесників,бажання дотримуватися встановлених норм і правил етикету.
Зміст уроку
I.Організаційний момент.
1.Коло «Привітань».
Стали в коло.Розбилися на пари.Привіталися з сусідом,подарували йому посмішку,обмінялися компліментами.Я бажаю вам гарного настрою,цікавої і плідної роботи на сьогоднішньому уроці.
2.»Очікування».
-Чого ви чекаєте від уроку?
У вас на партах лежать чоловічки.Напишіть на них свої очікування і прикріпіть їх біля підніжжя гори.Хто з вас бажає,може озвучити їх.
3.Вправа «Оплески».
Зараз я буду говорити про деякі вчинки і пропоную підвестися тих учнів, хто так робить.Якщо такі учні є,то вони підводяться,а ті хто залишився сидіти –нагороджують їх оплесками.
І так,будьмо уважними.Прошу піднятися тих,хто:
-ніколи не ображає інших дітей;
-просить вибачення,коли когось образив;
-порушує дисципліну на уроках;
-гарно поводить себе на уроках;
-дякує матусі за смачний обід;
-не слухає співрозмовника,перебиває його.
Підняли руки,хто ні разу не встав.Так,таких не було,кому б не аплодували.А про що ми з вами тільки що згадували?
II.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами більше дізнаємося про правила культурної поведінки.
III.Новий матеріал.
1.Повідомлення учителя.
Говорять,що поведінка-це дзеркало,у якому кожен показує своє обличчя.
-Які правила культурної поведінки вам уже відомі?
Таких правил безліч, багато з них ви вже знаєте,тому що вдома батьки,а в школі вчителі вимагають їх виконувати.І кажуть,якщо хочеш,щоб до тебе добре ставилися інші люди,то й сам до них так же стався.Вимагати від іншого можеш тільки те,що сам йому можеш дати.Про це треба завжди пам’ятати.
З чого складаються правила культурної поведінки?
Так,це-культура мовлення,культура спілкування,культура зовнішнього вигляду.
2.Робота з підручником.
1)Робота в парах.Читання оповідання В,Сухомлинського «Наїлися,встали і пішли»
Відповіді на запитання.
-Як бабуся зустріла хлопчиків?
-Як вони вчинили?
-Чи можна сказати,що хлопці на добро відповіли добром?
-А чи таке відбувалося з вами?
2)Читання уривка з книги Д.Ліхачова «Листи на добре і прекрасне».
Складання асоціативного куща до словосполучення «вихована людини»,користуючись текстом.
(не поводитися шумно,економити час інших,виконувати дані обіцянки,шанобливе ставлення до інших і т.д)
Чи обов’язково знати всі правила напам’ять? Ні,їх треба відчувати і правильно вчиняти в будь-якій ситуації .
-Які ознаки вихованої людини стосуються культури мовлення?
-Які ознаки культури зовнішнього вигляду?
-Які ознаки культури спілкування?
Яке головне правило культурної поведінки?
(шанобливе ставлення до інших людей)
Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення знань учнів.
1.Робота в групах.Повторення правил роботи в групі.
1група.Вправа «Вилучи зайве».
-У коридорі школи рухайся спокійно,не бігай.
-На сходинках не перегинайся через поручні,дивися під ноги,йди під правою стороною,не штовхайся.
-Штовхай дітей,став їм підніжки.
-Ображай дітей,сварися з ними,обзивай.
-Не сміти.
-Бери чужі речі.
2 група.Доповни вірш ввічливими словами.
Зазеленіє старий пень,коли почує…(добрий день)
Розтане навіть стара глиба
Від слова теплого…..( спасибі)
Яущо їсти вже несила,
Скажем мамі ми…(спасибі)
3 група.Школа майбутнього.
На плакаті намалювати школу майбутнього,написати правила,які ви візьмете з собою.
4 група.Розігування ситуацій,обговорення їх.
2.Дослід.
В мене в руках склянка з чистою водою .Чиста вода асоціюється з чистою душею.Що буде з водою,коли в склянку кинути грудочку землі.Так ,вона стане каламутною Таке ж відбувається з душею людини,коли вона вчиняє погані вчинки.Я бажаю,щоб ваша душа була завжди чистою,щоб ви гарно поводилися і вам не було б соромно за ваші вчинки.
3.Зворотній зв'язок.
Чи справдилися ваші очікування?
Якщо так,то перемістіть своїх чоловічків.Судячи з того,що вони піднялися високо на гору,то так.
4.Продовжіть речення.
-Я прагну бути культурною людиною,тому що….
V.Підсумок уроку.
Я надіюся,що ви всі будете культурними вихованими людьми.І початком цьому буде виконання правил учнів прийнятих в нашій школі.