Урок.Правила культурної поведінки.

Про матеріал
Розробка конспекту уроку з теми "Правила культурної поведінки"з використанням інтерактивних технологій,який сприяє формуванню і удосконаленню навичок культурної поведінки.
Перегляд файлу

Я у світі.Конспект уроку 4 клас.

Тема:Культура поведінки учня.

Мета:Сприяти формуванню і удосконаленню навичок культурної поведінки,закріплення вимог до усного мовлення: розвивати вміння  доречно вживати слова етикету;виховувати повагу до людей похилого віку,до ровесників,бажання дотримуватися встановлених норм і правил етикету.

                                                      Зміст уроку

I.Організаційний момент.

1.Коло «Привітань».

 Стали в коло.Розбилися на пари.Привіталися з сусідом,подарували йому посмішку,обмінялися компліментами.Я бажаю вам гарного настрою,цікавої і плідної роботи на сьогоднішньому уроці.

2.»Очікування».

-Чого ви чекаєте від уроку?

У вас на партах лежать чоловічки.Напишіть на них свої очікування і прикріпіть їх біля підніжжя гори.Хто з вас бажає,може озвучити їх.

3.Вправа «Оплески».

  Зараз я буду говорити про деякі вчинки і пропоную підвестися тих учнів, хто так робить.Якщо такі учні є,то вони підводяться,а ті хто залишився сидіти –нагороджують їх оплесками.

І так,будьмо уважними.Прошу піднятися тих,хто:

-ніколи не ображає інших дітей;

-просить вибачення,коли когось образив;

-порушує дисципліну на уроках;

-гарно поводить себе на уроках;

-дякує матусі за смачний обід;

-не слухає співрозмовника,перебиває його.

  Підняли руки,хто ні разу не встав.Так,таких не було,кому б не аплодували.А про що ми з вами тільки що згадували?

II.Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми з вами більше дізнаємося про правила культурної поведінки.

III.Новий матеріал.

1.Повідомлення учителя.

Говорять,що поведінка-це дзеркало,у якому кожен показує своє обличчя.

-Які правила культурної поведінки вам уже відомі?

Таких правил безліч, багато з них ви вже знаєте,тому що вдома  батьки,а в школі вчителі вимагають їх виконувати.І кажуть,якщо хочеш,щоб до тебе добре ставилися інші люди,то й сам до них так же стався.Вимагати від іншого можеш тільки те,що сам йому можеш дати.Про це треба завжди пам’ятати.

З чого складаються правила культурної поведінки?

Так,це-культура мовлення,культура спілкування,культура зовнішнього вигляду.

2.Робота з підручником.

1)Робота в парах.Читання оповідання В,Сухомлинського «Наїлися,встали і пішли»

Відповіді на запитання.

-Як бабуся зустріла хлопчиків?

-Як вони вчинили?

-Чи можна сказати,що хлопці на добро відповіли добром?

-А чи таке відбувалося з вами?

2)Читання уривка з книги Д.Ліхачова «Листи на добре і прекрасне».

Складання асоціативного куща до словосполучення «вихована людини»,користуючись текстом.

(не поводитися шумно,економити час інших,виконувати дані обіцянки,шанобливе ставлення до інших і т.д)

Чи обов’язково знати  всі правила напамять? Ні,їх треба відчувати і правильно вчиняти в будь-якій ситуації .

-Які ознаки вихованої людини стосуються культури мовлення?

-Які ознаки культури зовнішнього вигляду?

-Які  ознаки культури спілкування?

Яке головне правило культурної поведінки?

(шанобливе ставлення до інших людей)

Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення знань учнів.

1.Робота в групах.Повторення  правил роботи в групі.

1група.Вправа «Вилучи зайве».

-У коридорі школи рухайся спокійно,не бігай.

-На сходинках не перегинайся через поручні,дивися під ноги,йди під правою стороною,не штовхайся.

-Штовхай дітей,став їм підніжки.

-Ображай дітей,сварися з ними,обзивай.

-Не сміти.

-Бери чужі речі.

2 група.Доповни вірш ввічливими словами.

  Зазеленіє старий пень,коли почує…(добрий день)

Розтане навіть стара глиба

Від слова теплого…..( спасибі)

Яущо їсти вже несила,

Скажем мамі ми…(спасибі)

3 група.Школа майбутнього.

На плакаті намалювати школу майбутнього,написати правила,які ви візьмете з собою.

4 група.Розігування ситуацій,обговорення їх.

  1.       У дверях зіткнулися хлопчик і дівчинка. Що робити?
  2.       Чи можна замість слова “здрастуйте” говорити “привіт”?
  3.       Розмовляють два вчителі. Учневі треба звернутися до одного з них. Як це чемно зробити?
  4.       Що робити учневі, який з якоїсь причини не підготувався до уроку?

2.Дослід.

  В мене в руках склянка з чистою водою .Чиста вода асоціюється з чистою душею.Що буде з водою,коли в склянку кинути грудочку землі.Так ,вона стане каламутною Таке ж відбувається з душею людини,коли вона вчиняє погані вчинки.Я бажаю,щоб ваша душа була завжди чистою,щоб ви гарно поводилися і вам не було б соромно за ваші вчинки.

3.Зворотній зв'язок.

Чи справдилися ваші очікування?

Якщо так,то перемістіть своїх чоловічків.Судячи з того,що вони піднялися високо на гору,то так.

4.Продовжіть речення.

-Я прагну бути культурною людиною,тому що….

V.Підсумок уроку.

Я надіюся,що ви всі будете культурними вихованими людьми.І початком цьому буде виконання правил учнів прийнятих в нашій школі.

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку