Урок. Правила особистої гігієни. Значення їх дотримання для збереження і зміцнення здоров’я. Предмети особистої гігієни.

Про матеріал
Ознайомити учнів із призначенням предметів особистої гігієни,вчити учнів використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті,вчити школярів правильно вмиватися, купатися,доглядати за зубами,вухами,носом та очима; розвивати і коригувати мовлення,мислення; виховувати охайність,акуратність.
Перегляд файлу

Вчитель: Бабіч Галина Петрівна

Урок: соціально-побутове орієнтування

Клас: 4

Тема: Правила особистої гігієни. Значення їх дотримання для збереження і зміцнення здоров’я. Предмети особистої гігієни. 

Мета: ознайомити учнів із призначенням предметів особистої гігієни,вчити учнів використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті,вчити школярів правильно вмиватися ,купатися,доглядати за зубами,вухами,носом та очима;

розвивати і коригувати мовлення,мислення;

виховувати охайність,акуратність

 

Обладнання: гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник; вологі серветки, дзеркала, палички для чистки вух ,мікроскоп,макет зубної щелепи.

Тип уроку: урок систематизації і узагальнення знань, умінь і навичок.

Вид уроку: нестандартний урок

Слайд 1

                                                                 Хід уроку

І.Організаційний момент.

1.Привітання                   Слайд 2

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Асоціативний кущ.         Слайд 3

Які асоціації виникають у вас коли ви чуєте  поняття  «особиста гігієна».

(утримання в чистоті тіла, натільної та постільної  білизни, одягу, взуття, житла.) Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров ’я.

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.  Слайд 4                       

                          Про чистоту , хто всюди дбає,

                           Завжди здоров ‘я добре має.

                           І настрій в того просто гарний,

                           І в світі він живе не марно.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Наша класна кімната перетворилася на маленьку лабораторію, в якій ми будемо проводити дослідження. Ви станете маленькими дослідниками,  я керівником, а ще до нас завітали науковці, які будуть слідкувати за правильним виконанням досліджень.

Ми дослідимо,  які  речі належать до предметів особистого користування, навчимося як правильно доглядати за зубами,  вухами, носом, очима, нігтями, шкірою, волоссям.

ІV. Узагальнення і систематизація понять при виконання практичних завдань.

-Дослід №1  Слайд 5

 Догляд за руками і тілом  

Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки.

Подивіться на чисту серветку  і на ту, що тільки витерли руки.

Що ви бачите?  Слайд 6

Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби .Зараз ми це з вами доведемо.

(Учень миє руки з милом теплою водою і краплину бруду досліджують під мікроскопом.)

  Словникова робота    Слайд 7      

Мікроскоп- прилад для розглядання дрібних, невидимих для ока, предметів у збільшеному зображенні.

Демонстрація правил миття рук.  Слайд 8

Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.

Відкрити не сильно кран і намочити руки.

Взяти мило і намилити руки.

Покласти мило.

Витерти особистим рушником.

- Діти коли потрібно мити руки?

( після відвідування туалету, ігор з тваринами,  якщо ви   звідкись прийшли, після брудної роботи. )

 З-під нігтів слід вичищати бруд і обрізати їх один раз на тиждень, а на ногах – 1 раз у два тижні. Нігті на руках треба підстригати округло, а на ногах-рівно спеціальними ножицями, які повинні бути у кожного особисті

ТБ при роботі з ножицями  Слайд 9

Ножиці – це небезпечно

Нагадати вам доречно.

Щоб не трапилось біди,

Гострим вгору не бери.

У воді без мила розчиняється тільки третина бруду. Тому митися самою водою, без мила, недостатньо.

Купатися (під душем чи у ванні)потрібно щодня і користуватися тільки особистим милом, губкою і особистим чистим рушником.   Слайд 10

– Давайте розглянемо, які різноманітні бувають мила,  губки та рушники..  Слайд 11

     Дослідження показало,що  треба доглядати за руками і тілом:

1.Правильно мити  руки.

2.Підстригати  нігті.

3 Взимку вдягати  рукавички.

4.  Робити  гімнастику пальців. Слайд 12

                Вправа «Миємо руки»

1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.

2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.

3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.

 

 Дослід №2  Слайд13             Слайд14

 До нас в лабораторію надійшов лист від бабусі Гігієни.

Вона просить нас довести чи слід доглядати за очима, вухами і носом, щоб зберегти своє здоров я.

Догляд за очима   Слайд 15

 Для чого нам потрібні очі? (дивитися)

Давайте в цьому переконаємось .        

Інтерактивна вправа «Наосліп»

Завдання:із зав’язаними очима пройти від дверей до своєї парти.

 Зір-найбільший дарунок людині.  Природа попіклувалася про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають їх від пилу, коли ми кліпаємо. Але ніщо не допоможе очам, якщо ви почнете терти їх брудними руками, гратися перед обличчям гострими предметами, довгими годинами не відходити від екрана телевізора чи комп ‘ютера.

Людина  може  втратити зір,але щоб цього не трапилося,потрібно…

 

 

 Правила  догляду  за очима:  Слайд 16

1.Умиватися.

2. Перевіряти  свій зір у лікаря.

3. Якщо треба, то носити  окуляри.

 ТБ при користуванні окулярами.

4.Виконуйвати  вправи  для очей.

Гімнастика для очей   Слайд17  Слайд 18

Догляд за вухами   Слайд 19

-Для  чого людині потрібні вуха?  (слухати)

Інтерактивна вправа «Вгадай ім’я»

Завдання:дітям, які прикривають свої вуха руками, необхідно вгадати чиє ім’я називає вчитель, який стоїть подалі.

Наші вуха дуже чутливі, тому бояться сильного шуму, надголосної музики, криків та вересків.

Слайд 20

Правила  догляду  за вухами:

            1.Мити  вуха, ретельно промиваючи всі завитки вушної раковини .

2.Чистити вуха. (Для цього є спеціальні  вушні палички (показую), ними треба чистити )

ТБ при користуванні вушними паличками.

Користуватися вушними паличками треба обережно. Не можна  засовувати їх глибоко у вушко. Дітям чистити вуха можуть тільки дорослі.

3. Відвідувати лікаря.

4.Розминати вушні раковини.

Самомасаж вух поліпшує пам’ять, розвиває слух.   Слайд 21

1.Давайте доторкнемось до своїх вушок та відчуємо, які вони тепленькі та м’якенькі. А тепер долоньками  натиснемо на них.

2.Узявшись за середину вушних раковин, відтягніть вуха вперед, а потім- назад. Рахуйте повільно до 10.(Практичні вправляння учнів)

 

Догляд за  носом Слайд 22

- Для чого людині потрібен ніс? (нюхати,відчувати запахи)

Інтерактивна вправа « Угадай запах»

Завдання:впізнати, що за запах схований у коробочці.

Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищає забруднене повітря від пилу , тому внутрішня поверхня носа має бути чистенькою. Обов ‘язково з собою носіть носову хустинку.

Коли чхаєш чи кашляєш, ніс і рот прикривай носовичком

Правила  догляду  за носом: Слайд 23

1.Користуватися  носовичком! .

2. Вчасно лікуватися.

3.Робити масаж  носа.

 Самомасаж   носа  Слайд 24

Самомасаж носа запобігає нежитю,зігріває вдихуване повітря.

 1.Давайте допоможемо йому відпочити(кругові оберти кінчиками пальців по носу .

2.Зігрійте долоні та пальці енергійним розтиранням, як ви це робите, коли змерзли руки.

Тильною стороною великих пальців розтирайте крила носа і щоки до тих пір, поки не відчуєте тепло. (Практичні вправляння учнів)

 Гра « Докажи словечко»  Слайд 25

 Квіточку роса умила, а тебе умиє … ( мило)

Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …( носовички)

Дослідження показали, що  слід  правильно  доглядати за очима, вухами і носом, щоб зберегти своє здоров я.

 

Фізпауза   Слайд 26

 

Дослід№3 Слайд 27

Догляд за зубами  Слайд 28

- Діти, розгляньте свої зуби перед дзеркалом.

- Між зубами є багато нерівностей. У них легко  затримуються часточки  їжі.

Що потрібно робити,  щоб позбутися залишків їжі? (чистити зуби)

 

 

А як правильно доглядати за зубами нам покаже лікар-стоматолог  який завітав до нас.(показ на макеті зубної щелепи. )

Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.

Сполоснути ротову порожнину водою.

На зубну щітку,змоченою водою, видавлюємо трішки зубної пасти.

 Нижні зуби чистять рухами знизу – вгору, а  верхні -  зверху – вниз, а не збоку в бік!

 Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

Прополоскати рот.

Після чищення зубів, щітку вимийте з милом і зберігайте щетинками догори ( показує)

Не забувайте чистити і язик -  на ньому накопичується багато мікробів.

 

Слайд29

Навчіться користуватися зубною ниткою. Вона добре очищує міжзубні щілини.

Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

Після кожного прийому  їжі слід полоскати рот теплою водою.

Зубну щітку міняйте 4 рази на рік.

Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

 

Це тільки здається,що у людини багато зубів аж  32! Якщо не піклуватися про ці «перли», якщо боятися стоматолога,то,нажаль кількість зубів почне зменшуватися.

Не  можна гризти зубами горіхи, відкривати ними пляшки з водою та розривати пакети з чіпсами,їсти багато солодощів,постійно жувати жуйку,пити багато газованих напоїв.

 Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.

- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.

Слайд 30

Піклуюся про зуби

Чищу та відвідую лікаря.

Дослід показав: якщо ви правильно будете чистити зуби,користуватися тільки особистою зубною щіткою, відвідувати лікаря -то. зуби будуть здоровими .

Дослід №4 Слайд 31

Догляд за волоссям

 Не сіють, не садять - само виростає.

      (волосся)                   

Волосся потребує особливого догляду. Якщо правильно доглядати за волоссям, то воно буде густе й красиве, бо волосся - прикраса людини.

 Своє волосся  необхідно мити в міру забруднення.

 

Як правильно розчісувати волосся.

– Розчісують обережно з кінців. Це сприяє кращому росту волосся, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день.

 Не можна розчісувати чужим гребінцем.

Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними, волосся не повинне закривати очі.

Запам ‘ятайте: користуватися чужим гребінцем,  заколками , головними уборами – заборонено.

Слайд  32

Правила догляду за волоссям

1.Мити волосся .

2. Розчісувати волосся.

3. Вчасно підстригати .

                                   А у мене, а у мене
                                    Є гребіночка зелена.
                                    Я нікого не прошу, —
                                    Сам голівку причешу

Слайд  33 Слайд 34

 

 Демонстрація зачісок учнів Слайд 35

(Звучить музика. Дівчатка демонструють зачіски на кожен день і святкові)

Дослідження показало: треба доглядати за волоссям (мити, розчісувати його та підстригати)

V.  Підсумок уроку

1.Зворотний зв’язок  Слайд 36

- Які  речі належать до предметів особистого користування?

 Ггребінець, мило, зубна  щітка, носовичок, рушник, зубна паста  - належать до предметів особистого  користування. Кожен з вас повинен мати  ці предмети  і сам користуватися ними.

2.Прощання

Якщо з песиком погрався, 
Чи поснідати зібрався,
Пам’ятай одну науку –
Неодмінно вимий руки!

 

Душ щодня приймай,
Це завжди доречно,
Після цього одягай
Тільки чисті речі!

 

Щоб здорові мати зуби.
Треба чистити їх, друже. 
Після їжі! Знай це чітко!
Є для цього паста й щітка!

 

Якщо хочеш добре чути 
І завжди охайним бути, 
Пам’ятай, мій друже милий,
Треба вушка мити з милом!

 

Телевізор і комп’ютер
Шкодять зору, пам’ятай!
Якщо книжку ти читаєш,
То освітлення вмикай!

 

Нігті треба підстригати,
За волоссям доглядати,
Пам’ятай, моя дитина,
Не дикун  ти, а Людина

docx
Додав(-ла)
Бабіч Галина
Додано
9 жовтня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку