Урок «Правильність читання. Перенос слів.»

Про матеріал
Урок української мови «Правильність читання. Перенос слів.» 2 клас за програмою А.Д.Цимбалару "Світ чекає крилатих"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української мови  2 клас на тему:

««Правильність читання. Перенос слів.»

 

 

-1-638 

 

 

 

                                                                              Підготувала та провела:

                                                                               вчитель вищої категорії,

вчитель початкових класів

                                                        ЗОШ №24

                                                             Мисник М.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мелітополь


ТЕМА: ЗДРАСТУЙ, ШКОЛО!

Українська мова

Заняття 5

Тема: «Правильність читання. Перенос слів.»

Мета: удосконалювати навички правильного виразного читання поетичних творів; навчати аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; формувати вміння ділити слова для переносу; виховувати любов до рідного слова, старанність, акуратність, уважність у роботі.

Обладнання: журнал №1-2, зошити в косу лінію, українська абетка, цеглинки Lego, мікрофон, ІКТ.

Хід заняття

  1. Вступна частина заняття.
  1. Організаційний момент.

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  1. Робота на розвороті стор.2-3

Прочитайте буквосполучення записані в розліновці під малюнком. Які з них з верхнім з’єднанням? Які з нижнім? Які з середнім? (Учитель організовує роботу зі списування в зошит поданих буквосполучень – тільки з верхнім з’єднанням (хвилинка каліграфії).

У яких словах зустрічаються записані під малюнком в розліновці буквосполучення? (можна запропонувати учням записати частину утворених слів, можливо – за шкільною тематикою або на розсуд педагога).

Учитель організовує роботу над віршем. Про що у ньому розповідається? Як автор називає школу? Прочитайте речення зі звертанням/зі знаком оклику. Підготуйтесь і прочитайте виразно.

  1. Фонетична зарядка.

-Лаксик дуже хоче навчитися правильно і красиво розмовляти українською мовою. Але в нього не виходить гарно і швидко вимовляти чистомовки та скоромовки. Давайте допоможемо йому в цьому!

изображение_viber_2020-10-29_16-33-33 

 

 

 

         

 

 

 

 

Робота над завданнями 1, 2 в журналі №1-2 на сторінці 12.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

- Дуже сподобалося Лаксику  розповідати чистомовки та скоромовки. Але зовсім скоро йому з друзями необхідно буде виступати на поетичному турнірі, присвяченому осені. Навчимо їх розповідати вірші так саме вправно, як це робите ви? Саме це і буде темою нашого сьогоднішнього заняття.

  1. Основна частина заняття.
  1. Робота над прислів’ями та розшифровування анаграм. (с.12, завдання 3)

Прочитай запис. Розшифруй анаграму. Прочитай прислів’я і підкресли те, яке було подано в анаграмі. Поясни, як ти його розумієш. Поясни, як ти розумієш інші прислів’я.

  1. Опрацювання вірша Оксани Сенатович «Ми розбили склянку з чаєм» с.12, 4
  • Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями.
  • Де могли відбуватися описані у вірші події?
  • Виразне читання вірша вчителем.
  • Як ви гадаєте, чи правильно діти вийшли із ситуації, яка трапилася?
  • Гра «Актори». Читання вірша в особах. Робота в групах.
  • Підкресли частину вірша, яка тобі подобається. Поясни свій вибір.
  1. Вихід з критичної ситуації. (Робота над морилкою с.12, 5)
  • Щось наші Лаксики геть розсварилися! Порадьте, як вийти з критичної ситуації? Читання листа від Лаксиків. Розбір ситуації, складання порад.
  • А як ви вирішуєте подібні проблеми? Навчіть наших Лаксиків! Робота в парах.
  • Для цього можна використовувати дуже гарні віршовані тексти, які називаються … (мирилками). Одна з них є в наших журналах!
  • Читання мирилки учнями, які краще підготовлені.
  • Читання «Луною».
  • Гра «Добери риму».

Навкруги –

Квіти –

Давай –

                  Знайдіть слова, що римуються у другій строфі мирилки.

  1. Мовний блок. Повторення та систематизація правил переносу слів.
  • Мозковий штурм. Як переносити слова із рядка в рядок? Робота над таблицею впр.6, стор.13

 

 

 

изображение_viber_2021-01-18_15-23-38 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Застосування набутих знань.
  • Аналіз слів, поділених для переносу у довідці та співвідношення їх з правилами із таблиці.
  • Закріплення знань. Виконання практичних письмових завдань із вправ 7, 8 на стор.13.
  • Робота в парах. Гра «Допоможи Незнайкові» (на основі завдання 7)

ІІІ. Підсумкова частина заняття.

  • Тестування за допомогою цеглинок Lego.

Демонстрація слів з різними варіантами переносу на екрані. Діти сигналізують свої відповіді за допомогою цеглинок Lego.

Зелений – правильно

Червоний - неправильно

Жовтий – не знаю.

  • Вправа «Мікрофон».
  • - Наше заняття закінчується. Поділіться своїми враженнями, будь ласка, з лексиками! Вправа «Закінчи речення…»

             дізнався

             навчився  

  Я        допоміг

             навчив

             дякую

             можу поділитися

  • Селфі-трек.
  • Разом з батьками прочитати мирилки із впр.4 на стор.12. Вивчити мирилку і розказати її разом ії сусідом по парті.
  • Виконати письмове завдання впр.9 на стор.13.

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 травня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку