Урок "Правильно пишу слова з апострофом" 2 клас

Про матеріал
Урок з української мови "Правильно пишу слова з апострофом. Тверда вимова приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м та р, перед апострофом. Написання запрошення. ", 2 клас.
Перегляд файлу

Розробила Золотаренко Тетяна

Тема уроку. Правильно пишу слова з апострофом. Тверда вимова приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м та р, перед апострофом. Написання запрошення.

Мета: удосконалити вміння учнів правильно писати слова з апострофом, тренувати тверду вимову приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м та р, перед апострофом, вчитися писати запрошення, розвивати критичне мислення, виховувати любов до рідної мови. 

Тип уроку: комбінований, урок розвитку критичного  мислення.

Обладнання: мультимедійна презентація, лист від казкового героя

 

Хід уроку

  1. Розминка
  1. Удосконалення артикуляційного апарата (Робота зі скоромовкою)

Лежить п’ять п’ятаків.

На кожному п ятаку ще по пятаку. (Читання на швидкість, робота в групах, записування скоромовки в зошит (каліграфічна хвилинка))

  • Подивіться, діти, будь ласка, на скоромовку, яку ми тільки-но записали, підкресліть слова «п’ять», «п’ятаків», «п’ ятаку», «п’ ятаку». Порахуйте, будь ласка, скільки слів ми підкреслили? (4) А скільки букв у цих словах разом? (23) Що особливого у цих словах, чим вони відрізняються від всіх інших? (вони пишуться з апострофом)
  • Так, тож сьогодні ми поговоримо саме про такі слова.
  1. Обґрунтування навчання
  • Діти, ми сьогодні говоримо про слова, які пишуться через апостроф, так? Але що таке апостроф? (учні висловлюють припущення з цього приводу)
  1. Дослідження лексичного значення слова за допомогою словника.

На дошці записане слово «Апостроф» вчитель просить учнів прочитати його.

  • Подивіться, будь ласка, на дошку та прочитайте слово, яке там написане. А чи можна змінити його наголос? Сказати, наприклад, апострОф? Якщо у вас виникають сумніви стосовно наголошування чи значення слова, варто перевірити це у словнику.

«АПО́СТРО́Ф, а, чол. Знак у вигляді коми, який ставиться вгорі після приголосного перед йотованим для позначення твердої вимови приголосного (напр.: Лук’ян; Мар’яна; бур’ян; в’янути; п’ять та ін.), а також на місці пропущеного голосного (напр.: «Всіх панів

до ’дної ями» — П. Тичина).»

(Словник української мови: в 11 томах. — Том 1, 1970. — Стор. 55.)

 

  1. Актуалізація (заохочення, викликання)
  1. Гра «Впіймай апостроф»

Учитель кидаючи мяч, називає слова, завдання учнів «впіймати» лише те, яке пишеться з апострофом. Слова для гри: м яч, валеряна, кропива, бурян, буряк, Маряна, Марина, горнятко.

  1. Усвідомлення змісту.
  1. Робота з підручником. Написання запрошення.
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Лист від казкового героя.

- Діти, в той час, коли ми з вами так старанно працювали нам надійшов лист. Подивимося, що ж в ньому? Текст листа:

Доброго дня, учні 2-Б класу. Мене звати Попелюшка. Моя мачуха постійно змушує мене тяжко працювати. Одна моя подруга сказала, що напевно мачуха порушує мої права і порадила звернутися за допомогою до вас. Допоможіть мені, будь ласка, скажіть чи не порушує мої права мачуха? Якщо – так, то які саме?  

- Скажіть, діти, а з якої казки ця героїня? (Попелюшка)

- То ми зможемо їй допомогти? (Мачуха порушує право Попелюшки на відпочинок)

  1. Гра «Покажи апостроф»

Учні виготовляють з LEGO цеглинок апостроф. Учитель називає слова. Завдання учнів показати зроблений апостроф, коли вони чують слово, в якому він є.

  1. «Уяви апостроф»

Завдання уявити та намалювати апостроф.

  1. Рефлексія
  • Що нового ви дізналися на уроці? (Фрагмент технології розвитку критичного мислення ЗАХОД)

 

 

 

docx
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
10553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку