Правило вживання апострофа після префіксів
Тема: учити учнів правил правопису слів з апострофом після префіксів, переносу слів із префіксами; розвивати навички каліграфічного письма; виховувати культуру оформлення письмових робіт, охайність.
ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки.
ОСВІТНІ ГАЛУЗІ: мовно-літературна, соціальна.
ХІД УРОКУ
1.ВСТУПНА ЧАСТИНА
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ГРА,,ОДНЕ ОДНОМУ РАЗОМ!’’
Учитель: - Біля школи на перерві,
Дітлахів гурти веселі.
1-й учень
Одні бігають, стрибають,
Інші щось розповідають, Дехто весело сміється, Бо у них усе вдається.
2-й учень
Раптом пролунав дзвінок, Всі побігли на …(урок).
Учні разом:
На уроці працювати будем, Знання міцні ми здобудем!
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Актуалізація опорних знань.
1). Перевірка домашнього завдання.
_ Які труднощі виникли під час виконання домашньої роботи?
2).Каліграфічна хвилинка .Словниковий диктант.
Демонстрація слів на моніторі протягом 5-6 секунд. Потім учні самостійно їх записують по пам’яті.
Сім’я м’який здоров’я Пам’ятник м’ясорубка в’ялий
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
--Прочитайте пошепки вірш (записаний на дошці)
П’явка, в’юн, пір’їна, в’ється- Знак апострофом зоветься. П’ять цукерок з’їв хом’як- Дуже симпатичний знак.
Олександр Кононенко
ВПРАВА ,,МІКРОФОН’’
-Після яких букв ставиться апостроф?
-Перед якими буквами ставиться апостроф?
-При якій вимові ставиться апостроф?
-Назвіть слова, у яких є апостроф?
3.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно вимовляти і писати слова з апострофом, який стоїть у слові після префікса.
4.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1).Робота за підручником (с.91-92).
* Виконання вправи 5.
- Прочитайте слова у стовпчиках. Порівняйте написання.
Під’їхати заїхати
Об’єднання приєднання
Роз’яснити пояснити
Порівняйте написання цих слів. Поясніть, чому в словах першого стовпчика пишемо апостроф.
• Мовне дослідження(с.92)
-Зробіть висновок про вживання апострофа після префіксів.
-Зверніть увагу на префікси, після яких пишеться апостроф.
-Вони закінчуються на приголосний чи голосний?
-Перед якими буквами пишеться апостроф?
-Скільки звуків вони позначають?
РОБОТА НАД ПРАВИЛОМ (с.92)
-Прочитайте правило.
-Розкажіть його одне одному.
-Наведіть приклади.
РУХАНКА
2). Продовження роботи за підручником.
* Виконання вправи 6.
-Прочитайте і запишіть речення розкриваючи дужки.
Самоперевірка.
Від’єднати, в’їхати, знести, під’їзд, беззубий, без’язикий, над’їсти, з’явитися, роз’яснити ,розписати, наїхати, приєднання, з’юрмитися.
• Робота зі словами. Стіна слів.
З’юрмитися- зібратися юрмою, скупчитися в одному місці.
• Виконання вправи 7. Робота в парах.
- Випишіть тільки ті слова, у яких апостроф стоїть після префіксів. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА
Роз’єднання ,з’їхати, без’ядерний, під’їзд, від’їжджати, об’єднати.
5.ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1).Робота на індивідуальних картках. Робота в парах. Картка 1.
1.Прочитати слова.
Бездоріжжя, заїхати, обява, зявитися, розсіяти, підїхати.
2.Виписати слова у яких знайшли помилку. Довести правильність свого вибору.
Картка 2.
1.Прочитати слова.
Бездоріжжя, за’їхати, обява, зявитися, роз’сіяти, під’їхати.
2.Скласти речення зі словами, написаними правильно.
2). РОБОТА НАД ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ
Пуд солі з’їсти- довго жити з ким небудь.
З вогню, та в полум’я- з однієї неприємності та в іншу, ще гіршу.
Мало каші з’їв- людина береться за непосильну для неї роботу.
П’яте через десяте- робота виконана абияк.
3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1).РЕФЛЕКСІЯ. ГРА ,,ОПЛЕСКИ’’
-Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
*На уроці я навчився(навчилася) ставити апостроф після префікса, який закінчується на твердий приголосний звук.
* На уроці мені було цікаво.
*На уроці я працював (працювала старанно).
-Ось ви й поаплодували самі собі і своїм однокласникам!
2). Домашнє завдання.
Вправа8(с.92).