Урок ,, Правило вживання апострофа після префіксів''

Про матеріал
Навчальний урок для учнів 3 класу НУШ з практичними навчальними завданнями для засвоєння правила правопису слів з апострофом після префіксів.
Перегляд файлу

  Правило вживання апострофа після префіксів

Тема: учити учнів правил правопису слів з апострофом після префіксів, переносу слів із префіксами; розвивати навички каліграфічного письма; виховувати культуру оформлення письмових робіт, охайність.

ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки.

ОСВІТНІ ГАЛУЗІ: мовно-літературна, соціальна.

                                                                  ХІД УРОКУ

1.ВСТУПНА ЧАСТИНА

ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

ГРА,,ОДНЕ ОДНОМУ РАЗОМ!’’

 

Учитель:       - Біля школи на перерві,

                         Дітлахів гурти веселі.

1-й учень

Одні бігають, стрибають,

Інші щось розповідають, Дехто весело сміється, Бо у них усе вдається.

 

2-й учень

Раптом пролунав дзвінок, Всі побігли на …(урок).

 

Учні разом:

На уроці працювати будем, Знання міцні ми здобудем!

 

2.      ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Актуалізація опорних знань.

1). Перевірка домашнього завдання.

_ Які труднощі виникли під час виконання домашньої роботи?

2).Каліграфічна хвилинка .Словниковий диктант.

  Демонстрація слів на моніторі протягом 5-6 секунд. Потім учні самостійно їх записують по пам’яті.

Сім’я                                      м’який                           здоров’я Пам’ятник                             м’ясорубка                  в’ялий

 

3.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

--Прочитайте пошепки вірш (записаний на дошці)

                       П’явка, в’юн, пір’їна, в’ється-                        Знак апострофом зоветься.                        П’ять цукерок з’їв хом’як-                          Дуже симпатичний знак.

                                                                     Олександр Кононенко

ВПРАВА ,,МІКРОФОН’’

-Після яких букв ставиться апостроф?

-Перед якими буквами ставиться апостроф?

-При якій вимові ставиться апостроф?

-Назвіть слова, у яких є апостроф?

 

3.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно вимовляти і писати слова з апострофом, який стоїть у слові після префікса.

 

4.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1).Робота за підручником (с.91-92).

* Виконання вправи 5.

- Прочитайте слова у стовпчиках. Порівняйте написання.

                  Під’їхати                     заїхати

                  Об’єднання               приєднання

                  Роз’яснити                пояснити

Порівняйте написання цих слів. Поясніть, чому в словах першого стовпчика пишемо апостроф.

Мовне дослідження(с.92)

-Зробіть висновок про вживання апострофа після префіксів.

-Зверніть увагу на префікси, після яких пишеться апостроф.

-Вони закінчуються на приголосний чи голосний?

-Перед якими буквами пишеться апостроф?

-Скільки звуків вони позначають?

 

                                  РОБОТА НАД ПРАВИЛОМ (с.92)

-Прочитайте правило.

-Розкажіть його одне одному.

-Наведіть приклади.

 

РУХАНКА

 

2). Продовження роботи за підручником.

* Виконання вправи 6.

-Прочитайте і запишіть речення розкриваючи дужки.

Самоперевірка.

 Від’єднати, в’їхати, знести, під’їзд, беззубий, без’язикий, над’їсти, з’явитися, роз’яснити ,розписати, наїхати, приєднання, з’юрмитися.

 

       Робота зі словами. Стіна слів.

З’юрмитися- зібратися юрмою, скупчитися в одному місці.

       Виконання вправи 7. Робота в парах.

-     Випишіть тільки ті слова, у яких апостроф стоїть після префіксів. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА

Роз’єднання ,з’їхати, без’ядерний,  під’їзд, від’їжджати, об’єднати.

 

5.ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1).Робота на індивідуальних картках. Робота в парах. Картка 1.

1.Прочитати слова.

Бездоріжжя, заїхати, обява, зявитися, розсіяти, підїхати.

          2.Виписати слова  у яких знайшли помилку. Довести правильність свого вибору.

 

            Картка 2.

1.Прочитати слова.

Бездоріжжя, за’їхати, обява, зявитися, роз’сіяти, під’їхати.

2.Скласти речення зі словами, написаними правильно.

2). РОБОТА НАД ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ

 Пуд солі з’їсти- довго жити з ким небудь.

З вогню, та в полум’я- з однієї неприємності та в іншу, ще гіршу.

Мало каші з’їв- людина береться за непосильну для неї роботу.

П’яте через десяте- робота виконана абияк.

 

3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1).РЕФЛЕКСІЯ. ГРА ,,ОПЛЕСКИ’’

-Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.

*На уроці я навчився(навчилася) ставити апостроф після префікса, який закінчується на твердий приголосний звук.

*  На уроці мені було цікаво.

*На уроці я працював (працювала старанно).

-Ось ви й поаплодували самі собі і своїм однокласникам!

2). Домашнє завдання.

Вправа8(с.92).

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

                          

 

 

                                                                                                

  

pdf
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку