Урок розвитку зв'язного мовлення " Складання сенкану"

Про матеріал
Продовжувати вправлятися з навичками складання сенкану; розвивати критичне, логічне мислення; збагачувати лексичний запас школярів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, екологічну компетентність; виховувати любов до природи
Перегляд файлу

                                  Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Складання сенкану ( продовження)

Мета: продовжувати вправлятися з навичками складання сенкану;  розви­вати критичне, логічне мислення; збагачувати лексичний запас школярів;  формувати компетентність спілкування рідною мовою, екологічну компетентність; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрації із зображенням зимових краєви­дів,  відеопрезентація «Пори року. Січень» П.І. Чайковського,  відеопрезентація картин «Прихід зими»,  плакат тематичної павутинки, відеопрезентація фізкультхвилинки для очей, сніжинки-смайлики.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, соціальна, мистецька.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент( коло друзів)

           

            C:\Users\Zver\Desktop\НУШ\2 клас\вітання\IMG-480d436526343f3a32465bcf379b44ca-V.jpg

2. Психологічне налаштування.

- Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Аби впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними.

 

ІІ. Основна частина.

1. Робота над загадкою.

Білі сани налетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Рукавом своїм махає,

Сріблом все навкруг вкриває.

(Зима.)

- А сьогодні яка пора року? (Зима)

2. Вправа «Асоціації»

- Що ви асоціюєте зі словом «зима»?

Пов’язане зображення
(Діти складають павутинку)

                      

( картинка з просторів інтернету)

 

2. Слухання музики П. Чайковського «Пори року. Січень».

-  Зараз я пропоную вам прослухати музичну композицію П. Чайковського «Пори року. Січень» ( https://youtu.be/iQk9uLh8alE)

- Яку пору року змалював композитор?

- Що особливого ви почули, відчули завдяки музиці?

- Які картини природи виникають у вашій уяві при слові «зима»?

  - Тепер ми проаналізували, які асоціації у нас виникли, прослухавши музичний твір композитора П.Чайковського «Пори року. Січень.»

3. Поетична хвилинка.

- А ще зиму описували в різні часи поети. Давайте послухаємо 

(Вірші декламу­ють підготовлені учні.)

Зима

Ще недавно у віконце

Кожен день дивилось сонце,

А тепер - пора настала –

Хуртовина загуляла.

З шумом, з піснею дзвінкою

Все покрила пеленою,

Запушила снігом-пухом, -

Стало всюди пусто, глухо.

Не хвилює річка воду

Під одежею із льоду;

Ліс притих, схилив вершини,

І не чуть пісень пташиних.

                              (Янка Купала)

Зимова пісенька

Зимонько-снігурочко,

Наша біло грудочко,

Не верти хвостом,

А труси тихесенько,

Рівненько, гладесенько

Срібненьким сніжком!

Ми повибігаємо,

Снігу накачаємо

Купу за садком.

Бабу здоровенную,

Уночі страшенную,

Зліпимо гуртом.

Зробим очі чорнії,

Рот і ніс червонії –

Буде, як мара!

День і ніч стоятиме,

Вовка проганятиме

Від свого двора...

                            (Л. Глібов)


■••••••••••'

4. Робота в парах.

- Складіть запитання за змістом віршів, дайте на них відпо­віді.

(Учні складають по 2 запитання до кожного вірша і дають по 2 відповіді.)

 - Отже, ви почули, як поети змалювали зиму і уже зрозуміли про що сьогодні піде мова на уроці.

5. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми будемо говорити з вами про зимову пору року.

6. Перегляд відеопрезентації «Прихід зими». (https://youtu.be/IDXTn3ihk0s)

1). Бесіда.

  • Яка пора року зображена на картинах художників?
  • Чим вкриті земля, дерева?
  • Складіть речення про дерева взимку так, щоб у ньому було порівняння.
  • Що сталося зі ставком і річкою?

      - Ми мали можливість побачити як художники закарбували у своїх творах дивовижні миті зимової природи. Уявіть, це була мить, яку не можна уже повернути назад, а картина, на якій цю мить закарбував художник залишається, її можна побачити в будь який час.

7. Словникова робота.

- Чи зрозумілим для вас слово «закарбувати»? Доберіть до нього близькі за значенням слова.

 

 

ЗАКАРБУВАТИ

ЗАПАМ’ЯТА́ТИ

ЗАФІКСУВА́ТИ

ЗБЕРЕГТИ

ЗАНОТУВА́ТИ

ПОЗНАЧА́ТИ

 

 Отже, ми дібрали синоніми, які дають підставу нам зробити висновок, що слово закарбувати має значення -  залишити в пам’яті.

 

- Залишити в пам’яті або залишити згадку  у вигляді твору – це велика відповідальність. Це потрібно вміти робити і цьому треба вчитися.

 

10. Фізкультхвилинка

- Хвилинка відпочинку для очей (. https://youtu.be/T9-CnfdD340)

 

- Ми вже трошки відпочили наші очі наші стали краще бачить. А ще нам потрібно зосередити увагу і продовжити нашу роботу.

 

10. Творча робота

- Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати над «Сенканом» . Давайте пригадаємо правила складання сенкану.

 

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

 

-1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)

-2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)

-3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).

-4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

-5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 

 

C:\Users\Zver\Desktop\загружено.jpg

(Самостійна робота дітей. Зачитування своїх робіт)

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Бесіда.

- Що цікавого ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

- Що ми вчилися робити?

 2.  Рефлексія.

- Я дуже вдячна вам за роботу на уроці . А з яким настроєм ви завершуєте урок? Покажіть це у вигляді сніжинки - смайлика.

Результат пошуку зображень за запитом "набыр смайлики сніжинки"        Мені було цікаво та легко працювати на уроці.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "набыр смайлики сніжинки"       Було цікаво, але не все зрозуміло.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "набыр смайлики сніжинки"         Було сумно та нецікаво.

 

( смайлики взято  з інтернету)

 

 

 

docx
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
1986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку