Урок. " Правипис закінчень іменників жіночого роду на -а,-я в родовому в

Про матеріал
Урок використовується для вивчення нового матеріалу з української мови в 4 класі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови на тему.

4-Б  класу

Бабич Валентини Федорівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Правопис закінчень іменників жіночого  роду на -а (-я) в родовому відмінку

Мета: ознайомити учнів з правописом іменників жіночого роду на -а (-я) в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш];вчити добирати закінчення іменників з опорою на вивчене правило; розвивати вміння використовувати вивчені правила для пояснення правопису закінчення іменників у поданих формах; розвивати спостережливість, уміння порівнювати; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь і навичок;

Обладнання: презентація, підручник з української мови для 4-х класів, автори: М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун, карточки, олівці кольорові

                                                     Хід уроку 

І. Організація класу

І знову дзвоник кличе в клас,

Знанн  нові чекають нас.

Ми дуже любим ріднумову,

Її мелодію чудову,

Тож починаємо урок,

Нехай знання ідуть вам впрок.

 

Вправа «Очікування».

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(учні відповідають).

-А я хочу, щоб ви були на уроці :уважними, старанними,активними.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Гра «Так чи ні»

Іменник – це частина мови. (+)

Іменник називає ознаку предмета. (-)

Іменник відповідає на питання хто? що? (+)

Іменники змінюються за числами. (+)

Іменники бувають власні і загальні.(+)

Власні іменники пишуться з великої букви. (+)

Іменники мають 5 відмінків. (-)

Всі іменники належать до жіночого або середнього роду. (-)

До іменників середнього роду можна підставити слова вона, моя.(-)

Кличний відмінок на питання не відповідає. (+)

Початковою формою іменника є знахідний відмінок. (-).

Що ти знаєш про іменник?Назва предмета. Власні, загальні назви. Хто ? (назви істот) Що?( назви неістот)Змінюється за питаннями

2 Каліграфічна хвилинка

3.Граматична загадка

В англійській мові їх 2, в німецькій – 4, в естонській – 14, у фінській -15, в угорській – 22, в дагестанській – 50, в українській 7. Про що йде мова? (відмінки)

4.Індивідуальна робота

5.Фізкультхвилинка (відео)

ІІІ. Повідомлення  теми та  мети уроку

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся із правописом іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінкуоднини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш]

 

IV. Сприймання  й усвідомлення  нового матеріалу 

1.Створення проблемної ситуації.

 Колективне виконання вправи 122.

Записати іменники в родовому відмінку.

Фанера,полуниця, тиша.

— У яких іменниках жіночого роду в родовому відмінку однини пишеться закінчення -и, а в яких і?

— Від чого залежить закінчення таких іменників? (Від кінцевого приголосного основи іменника в початковій формі.)

2.Робота з правилом.(ст.58)

3.Робота в парах .

Виконання вправи123, ст.58

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 

1.Робота з прислів'ями та загадками (вправа 124, с. 59)

2. Дані іменники поставити у родовому відмінку(усно):

Сосна, неділя, тиша, зима, вулиця, калина, яблуня, пшениця , чаша, хвиля, суниця, їжа праця, вода, школа, весна, миша.

3. Парна робота « Постав слова в родовому відмінку однини»

VI. Підсумок уроку 

— Що нового дізналися? 

-Для чого вам можуть знадобитися знання, отримані на уроці?

1. Вправа «Незакінчене слово»

 

2. Вправа « Незакінчене речення»

- У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення -і після... (м’яких приголосних та [ж], [ч], [ш]). 

- У родовому відмінку однини іменники жіночого роду на -а (-я) мають закінчення -и після... (твердих приголосних). 

Кому ви б хотіли подякувати за роботу на уроці?

Чи справдилися ваші очікування?

D:\Camera\IMG_20201215_142039.jpg     D:\Camera\IMG_20201215_133629.jpg

 

VII. Домашнє завдання

Вправа 124, с. 63. 

 

docx
Додано
9 березня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку