Урок. "Прикметник, узагальнюючий"

Про матеріал
Урок використовується на закріплення знань про частину мови "Прикметник". Містить індивідуальні картки
Перегляд файлу

 

     Прикметник   

Тема: Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. Спостереження за роллю прикметників у загадках.

Мета: Закріплювати знання дітей про прикметник, його роль у реченні. Виховувати любов до краси рідної природи. Формувати вміння висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи.

Обладнання.  Картки, таблиці, підручник.

                                      Хід уроку

l. Організація класу до уроку

   Стали дітки всі рівненько

   Усміхнулися гарненько.

  Настрій на урок взяли

  Працювати почали!

ll. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Зупинка. Прикметник.

  1. Перевірка домашнього завдання (Впр. 134)
  2. Фронтальне опитування
  • Яку частину мови називаємо прикметником? 
  • Як змінюється прикметник?
  • З якою частиною мови пов'язаний прикметник?
  1. Робота по карточках

 

  • «Від поданих іменників утвори прикметники»

1 в.                                       2 в.

              Дерево –  дерев’яний                           зелень -                                    

Осінь – осінній                                      щастя -

Мир –                                                      село -

Вишня –                                                  весна -

Добро –                                                  школа -

 

lll  мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати у чарівний світ рідної мови.

lV узагальнення й закріплення вивченого

  1. Змінювання прикметників за числами

1 в.                                                   2 в.                                                         

Сухе дерево –                               чорний собака -  

Гарна квітка –                               житнє поле -

Високий будинок -                      залізна ручка –

  1. «Добери прикметник» метод   «Інтерв’ю»

Море (яке?) –

Сонце (яке?) –

Руки (які?)-

Машина (яка?)-

  1. Гра « Відгадай предмет за ознаками»
  1. Блискучий, білий і м’який,

Холодний, чистенький, пухкий.(Сніг)

  1. Свіжий, солоний, смачний і хрусткий,

Довгий, зелений, пахучий такий.,(Огірок)

  1. Полохливий і вухатий,

Куцохвостий і пухнастий.(Заєць)

  1. Пухнасте, жовтеньке, м’якеньке,

Беззахисне, мале маленьке. (Курчатко)

 

  1.  Вправа на визначення роду

М’який хліб –

Дикий виноград –

Дерев’яна хата –

Синє небо –

Весняний день –

Маленьке кошеня –

  1. Робота з підручником

Вправа 135(самостійна робота)

Вправа 136

Колективне складання розповіді «Моє рідне село»

V. Підсумок уроку

 

 

          

 





 

                    Прикметник означає …

Відповідає на питання …

 


 

  

                 Змінюється за  …

 

Однина

 

Множина

                                              За родами

Чоловічий

-ий;   -ій;

Жіночий

-а;       -я;

Середній

-е;       -є;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vl. Домашнє завдання

Вправа 138, с. 58.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
9 березня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку