Урок "Право людини на життя – основа всіх інших прав і найвища цінність людства.

Про матеріал
розкрити зміст права людини на життя, проблеми які існують в його реалізації, прослідкувати механізм його захисту під час воєнних дій і збройного конфлікту; удосконалювати навички аналізу, роботи над поняттями і джерелами, розвивати образне мислення; виховувати повагу до права людини на життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Голодомор в Україні 1932-1933

Номер слайду 2

Голодомор – це зумисне організований радянською владою у 1932 – 1933 роках штучний голод, який призвів до смерті мільйонів українців і є геноцидом українського народу.

Номер слайду 3

Як чинився Голодомор? - Насильне вилучення всіх продовольчих припасів - “Закон про п’ять колосків” - Натуральні штрафи - Блокада голодуючих мешканців окремих територій та усієї України - Занесення села на “чорну дошку” було рівнозначним смертному вироку мешканцям цього села - Створено штучно десятки, сотні тисяч голодних гетто в Україні

Номер слайду 4

- Заборона виїзду за межі України “за хлібом” - Таких заходів більше НІДЕ І НІКОЛИ не застосовувались в СРСР В результаті зумисних дій влади більшість мешканців України були приречені на голодну смерть. Смертність продовжува- лась фактично до нового врожаю.

Номер слайду 5

Голод не був наслідком засухи чи неврожаю, а став результатом цілеспрямованої політики комуністичного режиму. Шляхом тотального вилучення харчів, блокади сіл і цілих районів, заборони виїзду за межі голодуючої України, репресій незгодних сталінський режим створив для українців умови, несумісні із життям.

Номер слайду 6

Такі дії влади є злочином і відповідають визначенню геноциду у Конвенції ООН від 9 грудня 1948 року. На цій основі 28 листопада 2006р Верховна Рада України за ініціативою Президента України Віктора Ющенка прийняли Закон “Про Голодомор 1932 – 1933 років в Україні”, яким Голодомор визнано геноцидом Українського народу.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Голодомор в Україні визнали злочином проти людства і висловили співчуття українському народу понад 20 свiтових держав

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Право людини на життя

Номер слайду 2

Питання для дискусій: Смертна кара Право людини на самогубство Легалізація евтаназії Трансплантація органів Клонування людини Аборт

Номер слайду 3

Смертна кара Смертна кара —дозволене законом позбавлення людини життя в якості покарання.

Номер слайду 4

Застосування смертної кари

Номер слайду 5

Право людини на самогубство Самогубство - позбавлення себе життя.

Номер слайду 6

Суїцидна карта світу

Номер слайду 7

Евтаназія Евтаназією - прийнято називати наближення смерті хворого за його проханням будь-якими діями або засобами, в тому числі припиненням штучних мір підтримки життя.

Номер слайду 8

Трансплантація органів Трансплантація -  заміщення пошкоджених або відсутніх тканин чи органів власними тканинами або тканинами й органами, взятими з іншого організму. 

Номер слайду 9

Клонування людини Клонування —точне відтворення будь-якого об’єкта будь-яку необхідну кількість разів.

Номер слайду 10

Аборт Аборт —штучне переривання вагітності, умертвіння живого плоду в матці.

Перегляд файлу

 

Тема: Право людини на життя – основа всіх інших прав і найвища цінність людства.

Мета: розкрити зміст права людини на життя, проблеми які існують в його реалізації, прослідкувати механізм його захисту під час воєнних дій і збройного конфлікту; удосконалювати навички аналізу, роботи над поняттями і джерелами, розвивати образне мислення; виховувати повагу до права людини на життя.

Обладнання:  презентації, запис відео «Плине кача»,  витяги з документів, проектор.

Терміни над якими працюємо: життя людини, смертна кара, евтаназія. Міжнародне гуманітарне право.

 

Хід заняття

 

  1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань

Бесіда

  1. Що таке право на життя?
  2. В яких книгах містяться основи права на життя?
  3. В яких документах закріплене це право?
  4. В чому проявляється суперечливість Законів Божих і Законів держави?

 

Послухаємо що говориться в документах:

Мовою документів

*Загальна Декларація Прав Людини

Стаття 3 Кожна людина має право на життя, свободу і на особисту недоторканість.

*Конвенція про права дитини

Стаття 6 Кожна дитина має невід’ємне право на життя.

*Конституція України. Розділ ІІ.

Стаття 27

Кожна людина має невід’ємне право на життя.

Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати життя людини.

Кожен має право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров]я інших людей від протиправних посягань.

 Учні почергово розповідають про найважливіше право людини – право на життя.

План-слайди

1 слайд тема – право на життя. Обгрунтування цього права і законодавче закріплення.

2 слайд Питання, що залишаються дискусійними.

3-4 слайд Смертна кара

5-6 слайд Право людини на самогубство

7 слайд Легалізація евтаназії

8 слайд Трансплантація органів

9 слайд Клонування людини

10 слайд Аборт

Учні дають обґрунтування цих питань, про що свідчить законодавство різних держав, моральний аспект.

 

В 4 тиждень листопада ми вшановуємо пам'ять всіх хто загинув під час Голодомору 1932-1933рр.

Перегляд презентації. Голодомор – геноцид проти українського народу.

Тоталітарна система таким чином боролася проти вільнодумної української нації, за свої владні повноваження, ціною мільйонів безневинних життів.

 Лише за керівництва Президента Ющенка, було прийнято закон про Голодомор. В Україні є лише 1 памятник і 1 музей в Києві вшанування цієї трагічної події. Держава, яка не шанує минулого, не може претендувати на майбутнє.

Та історія повторилася в 2014 році.

Перегляд відео «Плине кача».

Приклад Сталіна повторив Янукович, вже в незалежній, суверенній державі.

Майдан Гідності з загибеллю Нігояна, Жизневського, перетворився в Революцію Гідності. Держава здала екзамен на демократичні ідеали. Народ переміг, але ціною сотень загиблих. Небесна Сотня – приклад, як легко амбіції небагатьох стають трагедією, як легко втрачаються життя заради владних повноважень, як одиниці можуть вирішувати кому жити. Як легко посягнути і знищити найдорожче для людини – життя.

Яка має бути відповідальність?

 

Трагедія Лемків, насильно переселених з своїх територій, батьківських земель.

 

На жаль трагедія Революції, продовжилась війною на Сході.

Перегляд Презентації Батальйони.

Як захистити життя на війні?.

Як це реалізувати, чи це можливо?

Добровольці – ті хто готовий віддати життя в імя Батьківщини.

При наявності часу учні можуть провести гру.

Навчальна гра.

Вчитель розподіляє учнів в групи.

Завдання: Створити асоційований малюнок на тему.

                 Кожна група презентує малюнок і обґрунтовує його суть.

Підсумки і узагальнення.

Отже, право людини на життя – найвища цінність людства. Життя кожної людини є благом не тільки для неї самої, адже людське суспільство і є сукупністю людей. Тому право на життя є цінністю всієї світової спільноти, і це закріплено в міжнародних документах з прав людини. Захист цього права є найважливішим пріоритетом демократичних держав, людського суспільства і світу в цілому.

zip
Додано
9 вересня 2021
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку