Тема: Право людини на життя – основа всіх інших прав і найвища цінність людства.
Мета: розкрити зміст права людини на життя, проблеми які існують в його реалізації, прослідкувати механізм його захисту під час воєнних дій і збройного конфлікту; удосконалювати навички аналізу, роботи над поняттями і джерелами, розвивати образне мислення; виховувати повагу до права людини на життя.
Обладнання: презентації, запис відео «Плине кача», витяги з документів, проектор.
Терміни над якими працюємо: життя людини, смертна кара, евтаназія. Міжнародне гуманітарне право.
Хід заняття
2. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Послухаємо що говориться в документах:
Мовою документів
*Загальна Декларація Прав Людини
Стаття 3 Кожна людина має право на життя, свободу і на особисту недоторканість.
*Конвенція про права дитини
Стаття 6 Кожна дитина має невід’ємне право на життя.
*Конституція України. Розділ ІІ.
Стаття 27
Кожна людина має невід’ємне право на життя.
Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати життя людини.
Кожен має право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров]я інших людей від протиправних посягань.
Учні почергово розповідають про найважливіше право людини – право на життя.
План-слайди
1 слайд тема – право на життя. Обгрунтування цього права і законодавче закріплення.
2 слайд Питання, що залишаються дискусійними.
3-4 слайд Смертна кара
5-6 слайд Право людини на самогубство
7 слайд Легалізація евтаназії
8 слайд Трансплантація органів
9 слайд Клонування людини
10 слайд Аборт
Учні дають обґрунтування цих питань, про що свідчить законодавство різних держав, моральний аспект.
В 4 тиждень листопада ми вшановуємо пам'ять всіх хто загинув під час Голодомору 1932-1933рр.
Перегляд презентації. Голодомор – геноцид проти українського народу.
Тоталітарна система таким чином боролася проти вільнодумної української нації, за свої владні повноваження, ціною мільйонів безневинних життів.
Лише за керівництва Президента Ющенка, було прийнято закон про Голодомор. В Україні є лише 1 памятник і 1 музей в Києві вшанування цієї трагічної події. Держава, яка не шанує минулого, не може претендувати на майбутнє.
Та історія повторилася в 2014 році.
Перегляд відео «Плине кача».
Приклад Сталіна повторив Янукович, вже в незалежній, суверенній державі.
Майдан Гідності з загибеллю Нігояна, Жизневського, перетворився в Революцію Гідності. Держава здала екзамен на демократичні ідеали. Народ переміг, але ціною сотень загиблих. Небесна Сотня – приклад, як легко амбіції небагатьох стають трагедією, як легко втрачаються життя заради владних повноважень, як одиниці можуть вирішувати кому жити. Як легко посягнути і знищити найдорожче для людини – життя.
Яка має бути відповідальність?
Трагедія Лемків, насильно переселених з своїх територій, батьківських земель.
На жаль трагедія Революції, продовжилась війною на Сході.
Перегляд Презентації Батальйони.
Як захистити життя на війні?.
Як це реалізувати, чи це можливо?
Добровольці – ті хто готовий віддати життя в імя Батьківщини.
При наявності часу учні можуть провести гру.
Навчальна гра.
Вчитель розподіляє учнів в групи.
Завдання: Створити асоційований малюнок на тему.
Кожна група презентує малюнок і обґрунтовує його суть.
Підсумки і узагальнення.
Отже, право людини на життя – найвища цінність людства. Життя кожної людини є благом не тільки для неї самої, адже людське суспільство і є сукупністю людей. Тому право на життя є цінністю всієї світової спільноти, і це закріплено в міжнародних документах з прав людини. Захист цього права є найважливішим пріоритетом демократичних держав, людського суспільства і світу в цілому.