Тема. Правопис не з дієсловами.
Мета: навчати учнів уживати дієслова з не в усному і писемному мовленні, в різних ситуаціях спілкування; удосконалювати вміння виправляти помилки у своєму мовленні,розвивати зв’язне мовлення, поповнювати словниковий запас; розвивати критичність та креактивність мислення; виховувати культуру роботи в групі.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок – дослідження.
Методично – дидактичне забезпечення уроку: презентація до уроку, ноутбук,підручник Надія Кравцова, Ольга Придаток, Валентина Романова. Українська мова. 3 клас – Т.: «Підручники і посібники»,2020 р.
Хід уроку
I.Організаційний момент
1. Психологічне налаштування
- Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день! Для того, щоб упоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і уважними.
2.Моніторинг настрою
Оберіть, будь ласка, смайлик, який характеризує ваш емоційний стан на початку уроку.
3.Інтерактивна вправа « Очікування»( слайд 1)
-Чого кожен із вас очікує на уроці?
Я очікую, що…
Цей урок навчить мене…
II. Актуалізація опорних знань.
У кожного учня – 2 цеглинки зеленого кольору ( так) та червоного (ні).
Виберіть правильне твердження (слайд 2)
На морквинках написані дієслова. Прочитайте і подумайте до якого часу вони належать. Прикріпіть на дошці морквинку до потрібного кролика».
3.Хвилинка каліграфії( слайд 3)
Напишіть рядок з’єднань гр пл вч й утворіть дієслова. (Гримить, гребти, гризти, плести, пливти, вчитися)
III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Проблемна ситуація (слайд 4)
Відгадайте загадку. Розкрийте дужки.
Бачити – ( не ) бачить,
Чути – (не) чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.( Книжка)
2.Повідомлення теми уроку( слайд 5)
Сьогодні на уроці ми ознайомимося, як пишеться не з дієсловами.
А для чого нам потрібні ці знання? ( Щоб грамотно писати).
IV.Усвідомлення змісту.
Досліди , як пишуть не з дієсловами( Вправа 261, ст.93)
Крок 1 До якої частини мови належать виділені слова?
Крок 2 Зроби висновок, як пишуться не з дієсловами. Зістав його з правилом.
А знаєте , чому не з дієсловами пишеться окремо? Послухайте вірш.
У Граматиці – країні,
В славнім місті Дієслів,
Легендарнім і гостиннім,
Частку НЕ хтось поселив,
Частка НЕ з дієсловами
Подружитись не могла.
Я не стану поруч з вами,
Хоч би де я не була!
Не люблю вас ! Не чекайте,
Я руки вам не подам!
І мене ви не гукайте,
Я не стану другом вам!-
І стоїть окремо НЕ:
Не торкайтесь до мене!
Не чіпайте! Не підходьте!
Не турбуйте частку НЕ!
В, Бутрім
Фізкультхвилинка(За відеозаписом)
Запишіть загадку, розкриваючи дужки.
Бачити – ( не ) бачить,
Чути – (не) чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.( Книжка)
Подивіться на вправу 263, ст. 94. Прочитайте правила бережного поводження з книгами . Запам’ятайте правила і дотримуй їх. Випишіть дієслова з не.
Перевіримо вправу за допомогою « мікрофончика».
В кожного на парті лежать речення. Ваше завдання : знайти і виправити помилки. Зрозуміло завдання. Часу не гайте – починайте!
Що вміти того за поясом носити. Гроші за розум купиш. Де сила візьме, там розум допоможе. З чужої біди смійся.
V. Підсумок уроку. Рефлексія(слайд 9)
Продовжіть початок речення на вибір.
На уроці я дізнався…
Я знаю, що…
Я можу…
Я буду використовувати…
Мені сподобалося…
Я запам’ятав..
Потрібно запам’ятати…
VI. Самооцінювання(слайд 10)
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок лего.
VII. Домашнє завдання( слайд 11)
Гра « Так чи ні?
Відповідаємо цеглинками