Урок "Правопис префіксів пре-, при-, прі-"

Про матеріал
Урок з української мови для учнів 5 класу на тему "Правопис префіксів пре-, при-, прі-"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок

з української мови

в 5 класі

на тему «Правопис префіксів пре-, при-, прі-»

 

 

Учитель української мови та літератури Красноградської гімназії «Гранд»

Красноградської районної ради

Харківської області

 

Супрун Тетяна Володимирівна


Тема. Префікси пре-, при-, прі-

Мета: закріпити в учнів навички написання слів з префіксами пре-, при-, прі-;

розвивати логічне мислення учнів, сприяти творчій активності школярів на уроці;

виховувати інтерес до уроків рідної української мови.

Обладнання: картки, малюнки, які зробили самі учні; підручник

 

                                                Перебіг уроку

1. Мотивація навчальної діяльності школяра

    1. Організаційний момент

    2. Оголошення теми та мети уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів

     - Сьогоднішній урок української мови – це місток між вивченим вами у початкових класах і закріпленням здобутих  умінь і навичок у старших класах.

      - Наш урок проходитиме в ігровій формі. Кожен учень – активний учасник різних видів робіт і матиме змогу показати свої знання. Кожен – сам собі суддя: записує у свій арсенал очки, які заробить.

1. Словниковий диктант (на повторення всіх орфограм, які учні вивчили протягом року /.

   Вільний, льон, кобзар, кур’єр, свята, бюро, життя, підйом, сьомий, жирафа, парі, Емма, богатир, берег, зупинити.

/ Один учень пояснює орфограми біля дошки, а учні на  місцях піднімають на правильні відповіді зелені картки, на неправильні – червоні. Тим самим здійснюється самоперевірка.

3. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Проблемне запитання: - Який розділ української мови вивчає написання префіксів пре-, при-, прі-?

- Так, «Будова слова»!C:\Users\Таня\Desktop\images (1).jpg

Префікс – це……. Наприклад:

/ Сказати, сформувати, розписати, безземельний /.

- А що ж це за префікси пре-, при-, прі-?

2. Дослідження – зіставлення.

       Слова учня:

- Нас прислала до вас «Будова слова» і наказала перевірити, чи добре ви знаєте префікси і їхнє значення. Якщо так, то допоможіть нам правильно визначити наші префікси.

Перший учень.

- Я означаю наближення, приєднання або неповну дію. / При- /
/ учень одягає червоний капелюх

                                      C:\Users\Таня\Desktop\images.jpg

Другий учень.

- Я вказую на збільшену ознаку. / Пре-  /
/ учень одягає зелений капелюх/ 

                                      C:\Users\Таня\Desktop\images (2).jpg

Третій учень.

- А мене, взагалі, вживають лише в декількох словах. / Прі- /

                                  C:\Users\Таня\Desktop\Без названия.jpg
/ учень одягає жовтий капелюх /.

 3. Індивідуальна робота учнів із картками.

 4. «Ігрова  хвилинка»

      Учні виконували випереджальне завдання. Для однокласників  намалювали загадки на префікси пре-, при-, прі-.
5.  Розподільний диктант.

Завдання. Записати слова з префіксом  пре- в одну колонку, із префіксом  при- в іншу.
        Преславний, присісти, претихий, приманити, премалий, приробити, презавзятий, принести, предорогий, притягнути, преспокійно.

6. Творче завдання.

     Подані слова ввести в речення.

Довідка: прірва, прізвище, прізвисько, пріоритет.
7. Творче конструювання.

Завдання. Списати речення, добираючи з дужок потрібні букви.

1. Була вже ніч, але Боже мій, яка пр/е,и/ хороша ніч!
2. Звечоріло. Знизу, мов з якої пр/и,і/рви, часом виглядали зорі.

3. Все змінювалося на землі з пр/и,е/ходом ночі й робилося таємничим.

4. Закріплення вивченого матеріалу

     1. Гра “Поетична перерва».

 Завдання. Виписати з поезії О.Олеся слова з префіксами, але не тільки з тими, що ми зараз опрацьовуємо, а й ті, що вивчили раніше.

Коли із хати вийшли ми,
   Ще тільки розсвітало…
   Під білим килимом зими
   Усе навколо спало.
   Безмежна тиша навкруги -
   Ні голосу, ні шуму…
   На все навіяли сніги
   Якусь глибоку думу.
   І, може, думає усе,
   Коли той день настане,
   Як з півдня вітер принесе
   Уклін, привіт весняний.

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Оцінювання

5. Домашнє завдання. Скласти твір – мініатюру про рідну мову, використовуючи  префікси пре-, при-, прі-.

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку