Урок "Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами роз -, без-"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів вміння писати префікси й прийменники; ознайомити з написанням слів з префіксами роз-, без-; навчитися переносити слова з префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати доброзичливість, працелюбність.
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

Тема. Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами роз -, без-.

Мета: формувати в учнів вміння писати префікси й прийменники; ознайомити з написанням слів з префіксами роз-, без-; навчитися переносити слова з префіксами роз-, без-;  збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати доброзичливість, працелюбність.

Обладнання: мультимедійна дошка, індивідуальні картки

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.     

Учитель.

- Як завжди  ми почнемо урок   з посмішки. Поверніться один до одного, посміхніться і побажайте один одному успіхів.

Учитель.

-Працюйте  наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно.

  •                   Отже, якими ви маєте бути, щоб урок наш пройшов продуктивно?  (Мікрофон) (розумними , старанними, ввічливими, активними, стриманими, зосередженими, уважними. )
  • Як ми будемо працювати?            

  Діти.             ДУМАТИ  -  ШВИДКО.

             ВИКОНУВАТИ   -  ЧІТКО.

        ТВОРЧО – ПРАЦЮВАТИ.

 КАЛІГРАФІЧНО – ПИСАТИ.

2. Очікування

ІІ.   Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка д/з. Вправа 183 с.79
  2. Розгадай ребус   

C:\Users\Администратор\Desktop\f4950.jpg (ЗИМА)

 

       3. Каліграфічна хвилинка.

- Урок продовжимо  без зупинки,

З каліграфічної хвилинки

 Зи  им  ма  зима

 

Учитель.

  •   Послухайте вірш.

 

Йде зима, красуня мила.

В неї сукня сніжно-біла,

Черевички з кришталю –

Дуже зимоньку люблю!

 

Учитель.  Знайдіть спільнокореневе слово до слова Зима. Підберіть  спільнокореневі  слова ( взимку,  зимувати, зимно, зимівля, перезимувати)

Виділіть спільний корінь.

Придумайте   розповідне  речення зі словом  зима.

4. Складання асоціативного  куща.

Учитель. 

-Що ви  уявляєте, коли вимовляєте слово зима?

 

 

ЗИМА  

 

 

 

Учитель. 

- А на  кого ви найбільше чекаєте?( СВЯТОГО МИКОЛАЯ)

- Чому? (…

- Будемо сподіватися, що Святий Миколай всім вам принесе подарунки. Бо ви всі  гарні діти.

- Складіть спонукальне речення зі словом Святий  Миколай.

5. Словотворча робота

Учитель.

  • Пропоную  вам прочитати акровірш.

Складіть питальне речення зі словом – відгадкою.

 

Срібна зірка, біла – біла,

На долоню теплу сіла.

І як сіла, то й розтала –

Голуба водиця стала.

 

6. Робота в парах.

- Підберіть і запишіть слова:

І група- спільнокореневі споріднені слова; ІІ група – синоніми до слова СНІГ.

Сніг                       Сніговій

Сніжок                  Хурделиця

Сніговик               Заметіль

Сніжинка              Хуртовина

Засніжений           Метелиця

- Що ви можете сказати про слова першого та другого стовпчика?

  • Знайдіть у першому стовпчику  слово,  яке відповідає такій моделі.

¬  ͡   ^ □

3. Перевірка раніше засвоєних знань.  КУБУВАННЯ 

- Щоб помилок не допускати, треба правила всім знати. А ми зараз перевіримо, як ви їх знаєте виконавши вправу «Кубування» . На кожній грані куба – початок речення, яке ви маєте продовжити.

- Корінь- це…

- Щоб визначити корінь…

- Закінчення – це…

- Щоб визначити закінчення потрібно…

- Основа – це..

- Префікс -  це …

 

 

 

 

 

4. Проблемна ситуація.

Учитель.

  • Двом учням третього класу треба було написати слова, розкривши дужки.

Одна дитина написала подані слова окремо, а інша - разом. Вони не можуть вирішити, хто з них  виконав правильно . Допоможіть їм.

 

Розквіт                    Безболісний                  Роз  квіт                Без  болісний

Розфарбувати         Безкоштовний              Роз  фарбувати     Без  коштовний

Розгадати                Безмежний                   Роз  гадати             Без  межний

Рознести                 Безшумний                  Роз  нести               Без  шумний

 

Повторення правила про префікси і прийменники. 

(Кожен доводить свою думку і приходимо до висновку, що ці слова пишуться разом).

  • Яка частина слова повторюється?
  • Що це?(Префікс)

- Сьогодні ми  зосередимо свою увагу на двох префіксах – роз- і без- і навчимося правильно писати їх. Це дуже важливі префікси. Необхідно знати, як їх писати.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку 

 Правопис префіксів  роз-, без- . Перенос слів з префіксами

роз-, без-

 

ІV. Засвоєння нового матеріалу

  1. Спостереження за вимовою і написанням слів з префіксами  роз-, без-. 

Учитель.

-  Прочитайте слова. Зверніть увагу,  який кінцевий звук у префіксах вимовляємо.

Розгадати                        розквіт

Рознести                          розфарбувати

Безболісний                    безкоштовний

Безмежний                      безшумний

 

- Який звук вимовляється в префіксах роз-,  без-  перед дзвінкими приголосними?  Перед  глухими?

-  Зверніть увагу, яка буква пишеться в кінці префіксів –роз, -без.

 Зробіть висновок.

 

              У префіксах  роз-, без- завжди пишеться буква «з».

 

2.     Ознайомлення та заучування  правила ( С. 104)

У префіксах роз-   і   без-   не буває букви «с».

Букву «з» завжди пиши:

Безкоштовний,   розкажи.

 

3. Фізкультхвилинка

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

1.Тренувальні вправи. Робота в групах.

Вправа   186.

І група  - 1 рядочок  добирають  до слів префікс  роз-. Записати утворені слова.

І І група  - 2 рядочок  добирають  до слів префікс  без-. Записати утворені слова.

  1. Ознайомлення з правилом   переносу слів з префіксами  роз-, без-.

Учитель.

  • Записати слова, додаючи до них префікси роз-, без-, поділяючи їх на склади в два стовпчики.  КАРТКИ.      

Роз -                                Без-

Малювати, хмарний, плести,  водний, малювати, горнути, писати,   шумний, пам’ятний. 

4.  Гра «Я – тобі, ти – мені».

Вчитель називає слово, а діти придумують слово з префіксом  роз-, без-.

Слово називає той, хто отримав у руки м’яч.

 

Малювати, мити, писати, плести, горнути, шум, око, вода, хмара, барви.

Підсумок.

- Які префікси допомогли вам під час гри? Як вони пишуться?

  1. Самостійна диференційна робота за картками. Вправа 187 с. 80

 

1 група.1 абзац

2 група. 2 абзац         Списати,  підкреслені слова поділити на     склади для переносу. Позначити в них префікси.                          

3 група. 3 абзац

  1. група. 4 абзац

 

  1.  Доберіть і записати слова антоніми  з префіксами роз-, без-

грамотний

платний

талановитий

зав’язка

хмарний

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

Технологія «Мікрофон».

Давайте підсумуємо над чим ми працювали?

- Що ви сьогодні вивчили?

- Ви справді були молодці! Діло майстра величає.

 

ІV.  Домашнє завдання.

С.104 вивчити правило,с.90 впр.188

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
3184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку