8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок правознавства на тему: "Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави"

Про матеріал
Очікувані результати вивчення: • учень пояснює поняття «демократія», «самоврядування»; • розповідає про форми участі громадян у житті демократичної держави. • наводить приклади дитячих і громадських організацій в Україні і розповідає про їх діяльність; • формулює власну позицію щодо громадянської активності особи.
Перегляд файлу

1

 

Урок 5                                                                    Дата__________                                                                                            

Правознавство. Практичний курс                     9 клас

Тема: Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттям «демократія» та вказати форми участі громадян у житті демократичної держави; на конкретних прикладах показати діяльність самовря­дування в начальному закладі;
  • навчити самостійно зна­ходити та опрацьовувати правову інформацію;
  • вихову­вати в учнів активну життєву позицію, бажання захищати досягнення демократії.

Очікувані результати вивчення:

  • учень пояснює поняття «демократія», «самоврядування»;
  • розповідає про форми участі громадян у житті демократичної держави.
  • наводить приклади дитячих і громадських організацій в Україні і розповідає про їх діяльність;
  • формулює власну позицію щодо громадянської активності особи.

Обладнання й матеріали: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини.

Базові поняття й терміни:  демократія, місцеве самоврядування, дитяче самоврядування.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

Прийом

педтехніки

Нмк вчителя, учнів

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Хроно-метраж

І. Організаційний момент

IІ. Актуалізація опорних знань учнів

Експрес-опитування

 

 

 

 

 

 

Вчитель проводить опитування визначення понять право на освіту, обов'язковість загальної середньої освіти, загальноосвітній навчальний заклад

Відповіді учнів

5 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

 

На сьогоднішньому уроці ми з Вами розглянемо тему, яка є дуже важливою для подальшої реалізації ваших прав та свобод. Але перед тим як почати давайте трішки поміркуємо.На дошці вислів іспанського філософа

Х. О ртеґа-і- Ґассета: «Демократія пропонує правити

кожному з нас, інакше кажучи, всі ми маємо владу

втручатися в суспільні справи».

Записують тему уроку.

Відповідають

1 хв.

Проблемне завдання уроку

 

Яким є механізм народного втручання

в суспільні справи?

Учні висловлюють свої думки з даної проблеми.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

«Мозковий штурм»

 

 

Які ознаки, на вашу думку, характерні для демократичного суспільства?

 

Учні висловлюють думки відповідно до поставленого завдання

 

Робота зі схемою 

 

Важливою ознакою демократичної країни є народовладдя.

Учитель звертає увагу учнів на схему.

Форми демократії

 

1. Вибори органів державної влади та місцевого самовряду-

вання.

2. Референдуми.

3. Загальнонародне обговорення, громадські слухання.

4. Діяльність Верховної Ради.

5. Діяльність Президента України.

6. Діяльність органів місцевого самоврядування.

Учитель пропонує учням назвати державні органи і визначити, до яких гілок влади вони належать.

Групи працюють за таким алгоритмом:

1. Прочитати текст.

2. Коротко, тезами, сформулювати відповідь на

питання.

3. Оформити відповідь групи на аркуші, ватману.

4. З акріпити ватман на дошці.

5. Виступ групи.

6. Сформулювати й записати 3 основних принципи реформування сучасної школи (на думку учнів).

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над поняттям

 

Опрацювати текст підручника, виписати поняття «самоврядування» до зошита»

Учні опрацьовують текст підручника та визначають поняття самоврядування

 

 

Робота з текстом підручника.

 

 

Скласти схему «Система органів місцевого самоврядування в Україні»

Систему становлять: 

  • Територіальна громада;
  • Сільський, селищний, міський голова;
  • Сільська, селищна, міська рада;
  • Виконавчі органи цих рад;
  • Районні та обласні ради;
  • Органи самоорганізації населення;

Учні складають схему в зошиті, одного учня можна викликати до дошки

 

Повідомлення учня

 

Заслуховує повідомлення «Громадські організації в демократичному суспільстві»

Учень виступає з повідомленням, інші учні роблять рецензію до виступу, та ставлять питання

 

Робота з джерелом

 

Клас поділяється на групи та опрацьовує юридичні документи:

1 група – ЗУ «Про об`єднання громадян»

2 група – ЗУ «Про молодіжні та дитячі громадські організації»  

Учні опрацьовуючи джерела повинні відповісти на питання:

1 група: Якими особливостями визначається створення, організація та легалізація громадянських організацій.

2 група:

Які особливості пов’язані зі створенням молодіжних організацій?

 

V. Узагальнення знань та вмінь учнів

Проблемне завдання уроку

 

Яким є механізм народного втручання

в суспільні справи?

Учні обґрунтовую завдання

4 хв.

VІІ. Підсумки уроку

Слово вчителя

 

Учитель підводить учнів до висновку, що громадянам демократичних держав гарантується право на участь у державному управлінні. Держава і суспільство не лише визнають місцеве самоврядування, воно ще й гарантується Конституцією.

 

 

VІІ. Домашнє завдання

Домашнє

завдання

 

  1. Опрацювати текст підручника
  2. Складіть статут  вашого класу.

Записують домашнє завдання

1 хв.

 

 

 

 

docx
Додано
11 травня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку