Урок" Предмет курсу «Основи правознавства». Влада."

Про матеріал

Зясувати особливості навчального курсу «Основи правознавства», формувати зацікавленість учнів у його вивченні; ознайомити учнів з підручниками та системою роботи з ними, розкрити поняття влада та схарактеризувати її види.

Перегляд файлу

Тема: Предмет курсу «Основи правознавства». Влада.

Мета:  з’ясувати особливості навчального курсу «Основи правознавства», формувати зацікавленість учнів у його вивченні; ознайомити учнів з підручниками та системою роботи з ними, розкрити поняття влада та схарактеризувати її види.

Обладнання:  підручник.

Основні поняття: правознавство, влада.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  • право в повсякденному житті.
  • Поняття «влада», її види.
  • Особливості державної влади.
  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів.
  2. Підсумки уроку.
  3. Д/З     Журавський ст..5-15.   Знайти приклади використання влади різних видів.

Хід уроку

Бесіда.

  1. Чи доводилося вам стикатися з поняттями «правознавство», «право»?
  2. Якщо так, що вони означають?

 

1.Право в повсякденному житті.

 

Робота в групах.(5 – 7 )

Складіть перелік своїх дій зранку до  тієї миті, коли прийшли на урок правознавства, та визначити чим вони регулюються.

(діти записують на аркушах паперу  дії ,а потім говорять якими нормами регулюється кожна з дій.)

дії

Норми та правила, які регулюють дії

Підйом у певний час

Режим дня - не правова норма, якщо це не установа(інтернат, оздоровчий табір) де існує певна норма щодо загальнообов’язкового режиму дня.

Ранковий туалет

Якість води, мийних засобів регулюється певними нормативними актами.

одягання

Вибір одягу здебільшого не правова, а естетична, моральна норма, шана народних традиціями відповідної місцевості, але в разі запровадження шкільної форми це може стати правовою нормою.

Дорога до школи(пішки або за допомогою транспорту)

Правила дорожнього руху, яких  обов’язково потрібно дотримуватися, є правовою нормою. Правила користування транспортом також закріплено правовими нормами.

Навчання на уроках

Право на освіту закріплено Конституцією та Законами  України, отримання повної загальної середньої освіти є обов’язком кожного. Правила поведінки учнів у школі також є правовою нормою.

 Отже, з правовими нормами доведеться мати справу повсякденно і повсякчас. Знання цих норм, вміння скористатися ними допоможе правильно діяти в різних обставинах, вирішувати типові життєві ситуації.

 Закони України і інші нормативно – правові акти (Укази Президента, Постанови Кабінету Міністрів, накази міністерств) приймаються щодня. Введені в дію Закони публікуються в газетах «Голос України» та «Урядовий Кур’єр», журналах «Відомості Верховної Ради України», «Офіційний вісник України»

2.Поняття «влада», її види.

Бесіда.

Згадайте випадки, коли хтось нав’язав вам або іншим людям свою волю, тими чи іншими засобами примушував до певних дій.

  • батьки
  • діячі церкви
  • керівники підприємств
  • керівників певних політичних партій

робота над формуванням поняття.

 

Влада –  здатність, право і можливість підкоряти своїй волі інших; 2) волевиявлення народу або держави, її органів та посадових осіб з метою здійснення відповідних функцій і повноважень у порядку, передбаченому конституцією і законами країни.

Вона поділяється на : сімейну, релігійну, економічну, державну.

3.Особливості державної влади.

 Ознайомимося на наступних уроках при вивчені питання про походження держави.

 

Бесіда.

  1. Як ви вважаєте, на яку територію розповсюджується релігійна влада? Чи обмежена вона кордонами держави?
  2. Чи може ідейний лідер політичного угрупування вплинути на дії своїх прибічників  за кордоном?
  3. Чи має  право директор закладу застосовувати фізичну силу, щоб примусити працівника виконати свій наказ?
  4. На кого розповсюджується влада лідера церкви чи партії, глави сім’ї тощо?

Державна влада відміна від інших видів влади: загальна обов’язковість, можливе застосування примусу, обмеженість території кордоном.

 

Закріплення

Колективна робота за завданнями.

  1. Згадайте визначення влади.
  2. Визначте  про який з видів влади йдеться в кожному з випадків:
  • директор заводу видав наказ про перехід на двозмінну роботу;
  • батько заборонив сину вмикати телевізор до виконання домашнього завдання;
  • Папа Римський у своєму зверненні визнав неможливим одруження представників духовенства;
  • Кабінет Міністрів України прийняв постанову про заборону ввезення в Україну курячого м’яса виробництва США.

 

 

вид

носії

На кого розповсюджується

сімейна

Глава сім’ї, батьки

На членів сім’ї

економічна

Окрема особа, установа, власник підприємства що працівників

На осіб економічно залежних від носія влади

духовна

Глава релігійної конфесії

 На прибічників певної релігійної конфесії.

державна

Народ, державні органи

На осіб, які знаходяться на території держави, незалежно від їх відношення до держави

 

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку