Урок. Презентація. 1 клас. "​Буква Ии.Один предмет-багато предметів(однина-множина)"

Про матеріал

Буква Ии.Один предмет-багато предметів(однина-множина)

ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ.

Мета:повторити вивчені букви, ознайомити учнів з артикуляцією звука и,позначенням його буквою Ии; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; ознайомити дітей з багатозначними словами; розвивати пам'ять, увагу, фонематичний слух; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.Повідомлення теми. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Сьогодні ми познайомимося з новою буквою,дізнаємось, чим вона відрізняється від інших літер.

-Діти,до нас завітав гість,це маленьке кумедне лисеня.Воно прийшло з проханням допомогти йому.Давайте допоможемо.

1. Опитування

-Які букви вивчили на минулих уроках?

-Який звук позначає буква а?у?о?

-Пригадайте віршики,які ми вивчили.

( Повторення віршів вивчених на минулих уроках)

2.Чистомовка

Ал-ал-ал, ла-ла-ла –ось і осінь прийшла.

Ид-ид-ид, ди-ди-ди –наступають холоди.

Ин-ин-ин, ни-ни-ни-аж до самої весни.

2.Гра «Мікрофон»

Учні першого ряду добирають слова в яких є звук а,другого-у,а третього-о.

2. Працюю самостійно. З'єднати картинку з відповідною буквою.

(Перевірка слайд 2)

В яких складах є подані букви.

Читання сполучень букв за стрілочкою.

III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.-Наше лисеня- мешканець лісу,воно запрошує нас до себе додому.(слайд 3)

— А що росте під дубами,ялинами,березами ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Хоч капелюхи мають,
Та нікому їх не здіймають.
(Гриби).

2.Допоможіть лисеняті відгадати загадки-добавлянки,і ви дізнаєтесь,які гриби ростуть у лісі.

(На слайді 3 поступово з являються малюнки-відгадки)


*Ці стрункі грибочки
Зайняли пеньочки.
Шапки в них кругленькі.
Кличуть їх ….
(Опеньки)


*Вийшов красень на стежину,
Вдягся в білу одежину,
Капелюх червоний взяв -
Всіх навколо налякав!
(Мухомор)


*Росте біля осичок звично
Красноголовець-...
(Підосичник).

*Жовті братики й сестрички

Називаються... (лисички).

*Виросли гриби прекрасні —
Капелюшки в них, мов в маслі.
І збирають грибники
Маслянисті ...
(Маслюки).

*Шапка коричнева, ніжка міцна,
Гриб цей найкращий, і кожен це зна,
Тому бажає усякий грибник
В лісі великий знайти ...
(Боровик).

*Капелюхи в них яскраві:
Жовті, сірі, зеленаві,
Зачекайте, любі, трішки, —
Я зберу вас, ...
(Сироїжки).

.-А чи всі з цих грибів ми можемо взяти до корзинки?

3. Самостійна робота.

Знайди на малюнку отруйний гриб .Обведи його.(перевірка слайд 3)

4.Бесіда

- А чи можна нищити отруйні гриби? Ні, не можна, що все в природі для чогось потрібне. Мухомор для людини отруйний, а для тварин він — ліки. От, до прикладу, якщо олень захворів, то він знаходить великого мухомора і з'їдає. Так він виліковується. Та й інші тваринки також так лікуються. Тому нічого в природі нищити не можна.

— Назвіть голосні звуки в слові гриби.

5. Артикуляція звука [и]. Віднесення його до голосних, позначення фішкою

6. Розучування скоромовки

Пиляв Пилип поліна з лип

Притупив пилку Пилип.

Фізкультхвилинка

7.Ознайомлення з буквою Ии

В абетці букву ми зустріли

Таку,що слів не починає.

А у словах –дуби,гриби

Останнє місце посідає.

-Чи здогадались ви,про яку літеру йдеться?

-Яким звуком закінчуються слова дуби,гриби?

— На письмі голосний звук [и] позначається буквою, яка називається так

само, як і звук [и].

— Розгляньте друковані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою?

(Велика і мала букви мають однакову форму, різняться між собою тільки

розміром.)

— На що схожа буква И?(Слайд 4)

Дід брусочок третій клав

Для упору навскоси.

Так він хвіртку змайстрував,

Я ж дивлюся: буква «И».(В. Гринько)

8.Робота в зошиті

Завдання 3

Пропиши зразки

9. Виділення звуку и в словах:(слайд 5 )

Рись,індик,коник, шишка,равлик,метелик,лисиця,сливи.

10.Слухання вірша.
Ити-ити – що ж робити?
Воду решетом носити? –
Все одно не віднайти
Слова жодного наИ.

-Це і є секрет літери и-в нашій мові немає слів,які починаються з букви и.

— Доберіть слова, в яких є звук [и]. (Робота в парах.)

I. .Робота над темою уроку(один-багато)

1.Робота за Букварем

1)— Розгляньте малюнки вгорі.

- У якому слові один склад? (Гриб)

- У якому слові два склади?(риба)

— Скільки складів у слові шипшина? Назвіть голосні звуки у цьому слові.

Який склад у ньому наголошений?

— Відгадайте загадку.

В лісі виросли сестрички,
Жовті та смачні...
(Лисички).

2)— Про які лисички йдеться в цій загадці?

— Розгляньте малюнок, на якому зображені лисички-звірі і лисички гриби.

- Як ви гадаєте, чому ці гриби назвали лисичками? (Бо вони за кольором

схожі на лисичок.)

— Складіть речення за поданою у підручнику схемою.

3)— Подивіться в підручник і продовжіть:

один кіт — два... (коти);

один гриб — два... (гриба).

— Назвіть звуки в слові кіт.

— Назвіть голосні звуки в слові коти.

— Скільки звуків у слові гриб? А складів?

— Назвіть перший склад у слові гриби. Який склад у цьому слові наголошений?

2. Працюю самостійно

Намалюй,щоб предметів стало багато.(перевірка слайд 6)

3.Складання схем до поданих на екрані малюнкам(слайди 7-11) Робота в групах

4.Робота за букваремвнизу

-Що зображено на малюнку?В якій місцевості знаходяться діти?(гірській)

-Чому?(Сидять на підйомнику)

-Дайте імена дітям,щоб в них була буква и?(Денис,Галина ;Дмитрик,Дарина)

-запропонуйте ім я хлопчику,щоб в було 2 букви и?(Микита,Пилип)

-Що дітлахи бачать навкруги?(неповторні гірські краєвиди)

-Навколишня природа вабить своєю красою.Свіже повітря,високі гори,вкриті віковими лісами прекрасні у будь-яку пору року,особливо восени.Мальовничі пейзажі залишаться у пам яті надовго.

-Складіть речення за малюнком.

4)— Розгляньте малюнки

— Хто на них зображений?На чому пливе чоловік?Що роблять хлопчики?

— Чи любите ви подорожувати?

— Де вам доводилося бувати?

ЧИ бували ви у горах?Біля моря? Розкажіть.

— Що найбільше запам'яталося з цих подорожей?

— Як називають людей, які люблять подорожувати? (Мандрівники або

туристи)

Гра «Прочитай слово»

Учні підставляють букви замість крапок і читають слово туристи.

— Слово турист прийшло до нас з англійської мови і означає подорож,

прогулянка.

— Складіть речення за поданими схемами.

-В що хлопчик збирає гриби?

— Назвіть звуки у слові кошик. Скільки складів у цьому слові? Який склад

наголошений?

5.Складаня речень до схем на екрані(слайд 12)

Робота в зошиті

6.Завдання 5

Вивчи вірш

Дивись,який новий годинник

Висить на стінці нині в нас

Усі години і хвилини

Ми вивчили,щоб знати час.(Н.забіла)

7.Додаткове завдання(слайди 13)

Читання слів,речень.Складання речень за малюнком)

Для тих,хто вміє читати

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія

— Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

Який звук вона позначає на письмі?

Що цікавого про неї запам ятали?

— Які назви їстівних грибів запам ятали?

-Чим цікаве слово лисички?.

pptx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
3458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку