Урок. Презентація. 1 клас. "Буква Оо. Звуковий аналіз слів. Складання речень за схемою."

Про матеріал

Буква Оо. Звуковий аналіз слів. Складання речень за схемою.

Мета: Повторити вивчені букви, ознайомити дітей з новою буквою Оо, її звуковим значенням; удосконалювати навички звукового аналізу слів, вміння складати речення за схемою; розвивати фонетичний слух, пам'ять, зв'язне мовлення; виховувати працелюбність.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні разом з нами буде вчитись дівчинка Оля.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Аналітико-синтетичні звукові вправи

1)Гра «Впіймай звук»

Якщо учні чують звук у –плескають в долоні.

Учень,окунь,діти,рука,вікно,папуга,тато,удав,літо,зайчик,вулиця,узвар,риба,голуб.

2) Повторення вивчених віршиків, скоромовок.

3)- Який звук позначає буква Уу?

- Який це звук?

4) Гра «Утворіть склад»

— Я буду називати приголосний звук, а ви утворюйте з нього склад разом

з голосним [у]: [б] — бу, [м] — му, [ц] — цу, [в] — ву, [л] — лу.

2. Промовляння чистомовки

Ик-ик-ик, ки-ки-ки- у коморі мішки.

Ак-ак-ак, ка-ка-ка- прийшли миші до мішка.

Ук-ук-ук, ку-ку-ку- прогризли дірку у мішку.

3.Робота над загадкою

Малюкам гукаю я,

Що уже не дошкільня!

А шкільний дзвінок співучий
називає мене …..(учень)

- Скільки звуків у слові?

- Скільки голосних? Назвіть їх.

- Скільки приголосних? Назвіть.

- Дайте характеристику приголосним.

- Скільки в слові складів? Доведіть.

- Який склад наголошений? Промовте його.

- На якому місці розташований звук [у]? (На початку слова)

4.Робота в малих групах.

Завдання 1

Складають звукові моделі.

Після того, як діти складуть звукові моделі, перевіряють на слайді 2.

III. СПРИЙМАННЯ Й УСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовка до вивчення нової букви

— Послухайте вірш і скажіть, який голосний звук чуємо в ньому найчастіше?

Осел по вулиці гаса-

Осла ужалила оса.

Ой,боляче!..Отож,малята,

Осу і вам не слід чіпати.

— Про кого розповідається в цьому віршику?

— Поділимо слово осел на склади. (О-сел)

— Який перший склад?

— Скільки в ньому звуків?

— Голосний звук [о], як і інші вже вивчені голосні [а], [у], сам може утворювати склад.

2.Гра «Впіймай звук [о]»

Ось гляньте:з оленятком олень

У зоопарку нашім є.

Окрайчик хліба тато Олин

З-за огорожі їм дає.(Н.Забіла)

3.Визначення позиції звука о в словах (слайд 3 )

-Назвіть предмети?

Якщо звук [о] на початку слова, діти плескають в долоні, в середині – стукають по парті, в кінці – тупають ногою.

Кошеня,бузок,орел,жолудь,сорока,мухомор,порося,глобус.

3. Ознайомлення з буквою Оо

— Звук [о] на письмі позначається буквою Оо.

— На що схожа ця буква?(слайд 4)

— Послухайте віршик «Буква О».

О наділо окуляри,

Озирнулося навколо...

Все довкола — ніби коло.

Все навкруг — то буква о.

Кругле сонце, місяць в небі,

Очі сині круглі в тебе,

І годинник, і м'ячі...

Кругле все, як не скачи!

О надулась, ніби булька:

— Я — найкраща в світі буква!..

О. Морозова

— Буква о схожа на коло, але воно видовжене, як овал. Велика й мала букви мають також однакову форму, вони різняться між собою тільки розміром.

4.Робота в зошиті

-Ох,-зітхнула Оля тихо.

Не виходить буква,лихо.

Наче бублик,ось яка.

Що за літера така?

-Допоможіть Олі, попрацюйте в зошиті, покажіть як правильно і красиво писати букву О.

-Які імена дівчаток починаються з букви о? (Олеся,Оксана,Олександра,Орися)

-Які імена хлопчиків починаються з літери о? (Олег,Олексій,Остап,Опанас)

-Написання О великої та о маленької.

5.Гра «Одягни Олю»(слайд 5)

-Як одним словом назвати речі, які одягаємо?(одяг)

Робота в зошиті

завдання 3

Нашій Олі потрібна допомога. Дівчинка може одягнути лише ті,речі в назвах яках є звук о.

Фізкультхвилинка

4. Робота за Букварем

— Розгляньте букву о. Назвіть звуки у словах оса, сом, сорока.

— Що виросло на грядці у хлопчика?

— Хто допоміг йому перевезти гігантський кабачок?

— Аналіз звукових схем слів кабачок і осел.

— Прочитайте букви, які живуть у будиночку.

— Які ще овочі ростуть на грядці?

— У якому слові чотири склади? (Помідори)

— Який склад у цьому слові наголошений?

— У якому складі є звук [о]? (по, до)

— У якому слові перший звук [о]? (Огірки)

— Відгадайте загадку.

Коли вона загляне в сад,
Наллється соком виноград,
І пізні яблука ранет
Солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках, -
Все розмалює на путі,
Берізки стануть золоті!
І ми її уклінно просим:
- Заходь у гості, щедра …
(Осінь)

— Погляньте, якою художник зобразив осінь.

-Розкажіть, яка вона, яке в неї обличчя, який одяг?

- Що в неї на голові? У руках?

Дівчинка в костюмі осені(або вчитель)читає вірш.

Я справді Осінь-чарівниця,
Ходжу ось тут по нашім ріднім краю.
Фарбую світ, готую всім гостинці,
І вас у лісі жовтому вітаю!
Бо все до толку довести я мушу,
Озимину зазеленити на полях,
Налити соком-медом кожну грушу,
Почервонити яблука в садах.
Засолодити кожну ягідку калини,
Надати їй приємний аромат.
Це все потрібно дуже для людини
І кожному із вас це треба, чи не так?

- На чому приїхала осінь?

- Хтоїї привіз? Що у візку?Для кого ці гостинці?

— Назвіть звуки у словах осінь і олень. Який склад у цих словах наголошений? Який ще спільний звук є в цих словах?

— Які ягоди зображено на малюнку? (Горобина)

— Хто її клює? (Горобець)

Добирання рим.

За літом, як завжди буває,
Чарівна осінь... (наступає).
Як тепле сонечко сміється,
То все ще літечком ... (здається).
Та все ж гніздечка опустіли —
Пташки у вирій ... (полетіли).
В тепла краї, як кажуть люди,
І до весни вже іх ... (не буде).
Не зазвучать пісні для втіхи,
В природі стало ... (тихо-тихо).
І вже нема чому радіти,
Бо починає лист ... (жовтіти).
Зачервоніла горобина,
Зібрала урожай... (людина).
Посіяла озимину
В осінню пору ... (чарівну).
А осінь ходить рідним краєм
І медом груші... (наливає).
І як завжди, мільйони літ,
Вдягає все у жовтий... (цвіт).
А вітер між дерев гуляє,
На землю листячко... (скидає).
Воно кружляє і летить,
А потім ляже і... (лежить).
В природі в час такий красиво,
А вранці від туману... (сиво).
Усе стихає, лиш охоче
Цвіркочуть коники до... (ночі).
Дерева зовсім стали голі,
Травичка пожовтіла в ... (полі).
І небо сіре вже дрімає.
Ото вже й дощик... (накрапає).
Поменшав день, ось в чому річ.
Та стала довга-довга... (ніч).
А осінь все собі мандрує
І землю до зими... (готує).

-Молодці!

7.Робота в зошиті(слайд 6)

Завдання4.

Хто зайвий? Чому?

Обведи

Горобець, сова, соловейко, дятел, сойка, одуд, зозуля.

Завдання 4.

Вивчи вірш

Буква о така-от кругла,

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик-хоч котись.

8.Додаткове завдання

Складання схем до слів (слайд 7-10)

Склади речення за малюнком(Слайд11,13)

Для тих, хто вміє читати(слайд12, 14) Інші діти впізнають знайомі букви.

IV. Рефлексія

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

— Який звук позначає ця буква?

— Назвіть слова, у яких є звук [о].

pptx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
2557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку