Розробка уроку української мови у 6 класі на тему "Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль". (Герої мультфільму "Мадагаскар"). Презентаія містить схеми, пояснення, таблиці та завдання.
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Номер слайду 2
НАША МЕТА:- поглибити знання про числівник як частину мови- повторити розряди числівників за значенням (кількісні та порядкові) і за будовою (прості, складні та складені)- розвивати вміння розпізнавати числівники в тексті, визначати рід і число (у порядкових), відмінки та синтаксичну роль числівників
Номер слайду 3
Пригадаймо…
Номер слайду 4
Пригадаймо…
Номер слайду 5
Цікаво знати…
Номер слайду 6
УВАГА!!!
Номер слайду 7
Розгляньте таблицю)))
Номер слайду 8
Завдання:- опрацювати теоретичний матеріал підручника
Номер слайду 9
Прочитайте текст. Випишіть числівники та визначте розряд за значенням У центральному зоопарку Нью-Йорка жили четверо друзів: лев Алекс, зебра Марті, жираф Мелман і гіпопотамиха Глорія. Коли один з «мушкетерів» таємничо зник, інші відразу пішли на пошуки. Радісна зустріч відбулася, але незабаром всю веселу четвірку зловили і відправили додому… до Африки. В дорозі їх наздогнала корабельна аварія, а прокинулися друзі на березі загадкового місця під назвою Мадагаскар. Мадагаскар – острів та держава в західній частині Індійського океану. Його площа 590 тисяч км². Мадагаскар — гірська країна: другу частину острова займають гірські хребти. Мадагаскар вважається однією з найменш розвинених держав світу. 75,5% населення кваліфікується як бідне, а дохід на душу населення становить 260 доларів США. Мадагаскар називають «островом-мрією». Іноземних туристів сюди вабить краса природи, багатство і різноманітність рослинного і тваринного світу, а також самобутність національної культури.
Номер слайду 10
Перевір себе!!!- четверо друзів: кількісний, збірний;- один з «мушкетерів» : кількісний, ціле число;веселу четвірку: числівник перейшов у іменник;- п'ятсот дев'яносто тисяч: кількісний, ціле число;- другу частину: порядковий;- однією з найменш розвинених держав: кількісний, ціле число;- сімдесят п'ять цілих і п'ять десятих відсотків : кількісний, дробовий;- двісті шістдесят доларів: кількісний, ціле число.
Номер слайду 11
Завдання:- запишіть речення:- «Хитра та підступна мисливиця Дюбуа вже третій день не давала спокою Алексові».- випишіть числівники, визначте їх рід, число, відмінок, розряд та групу за будовою;- визначте синтаксичну роль числівників;- поясніть правопис власних назв.
Номер слайду 12
ПЕРЕВІРКА)))- Третій – чоловічий рід, однина, Н.в., порядковий, за будовою простий. - У реченні виконує синтаксичну роль означення.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Сьогодні на уроці ми………Розглянули…Повторили розряди числівників, а саме…Нагадали, що числівник має граматичні категорії…З'ясували, що числівник виконує синтаксичну роль…
Номер слайду 15
УВАГА))) ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ!!!Скласти три речення, використовуючи числівники.